X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nowe opcje WhatsApp Business. Jak skorzystać z kodów QR i katalogów?

WhatsApp zaprezentował dwie nowe opcje, które ułatwią markom rozmowy z konsumentami i prezentację produktów za pomocą komunikatora.

Nowe opcje WhatsApp Business. Jak skorzystać z kodów QR i katalogów?źródło: shutterstock.com

reklama


Pandemia sprawiła, że firmy na całym świecie przeniosły część swoich działań do świata online. Użytkownicy zaś poszukiwali najłatwiejszych sposób do komunikacji z nimi, aby dowiedzieć się o trybie pracy czy dostępności danego produktu.

Jednym ze komunikatorów, który sprawdza się na tym polu jest WhatsApp i jego odsłona w wersji Business.

WhatsApp Business i kody QR

Z komunikatora WhatsApp Business korzysta na całym świecie 50 milionów użytkowników. Poza dotychczas dostępnymi opcjami do możliwości aplikacji wprowadzono w ostatnich dniach dwie nowości.

Pierwszą z nich są kody QR, które ułatwiają rozpoczęcie rozmowy z firmą. Dotąd, aby porozmawiać z przedstawicielami firmy za pomocą WhatsApp konieczne było dodanie jej numeru telefonu do kontaktów. Teraz wystarczy po prostu zeskanować kod QR, który firma wyświetla na swojej stronie, na opakowaniu produktu lub paragonie, aby w prosty sposób rozpocząć czat.

Za jednem z przykładów firm, które miały już okazję wykorzystać to rozwiązanie Facebook podaje Ki Mindful Wearing – brazylijską markę odzieżową. Marka testowała zamieszczanie kodów na paczkach i etykietach produktów. W taki oto sposób zachęcano klientów do skontaktowania się z pomocą techniczną za pomocą WhatsApp.

źródło: about.fb.com

Zeskanowanie kodu QR powoduje uruchomienie czatu z opcjonalnie wstępnie wypełnioną wiadomością utworzoną przez firmę, aby rozpocząć konwersację. Marki mogą spersonalizować wiadomość.

Unikalny kod QR nie wygaśnie dopóki go nie zresetujemy lub nie usuniemy konta w komunikatorze WhatsApp Business. Znajdziemy go wybierając trzy kropki oznaczające więcej opcji na Androidzie lub opcję Ustawienia na iOS. Dalej konieczne jest wybranie opcji Narzędzia dla firm > Krótki link. Wybierając przycisk Wyświetl kod QR (Android) lub Kod QR (iOS) wyświetlimy nasz indywidualny kod.

Katalogi biznesowe

Drugą nowością jest opcja katalogów. Pozwala ona firmom zaprezentować oferowane produkty lub usługi, aby zwiększyć sprzedaż. Od momentu uruchomienia funkcji w ubiegłym roku, katalogi stały się popularnym sposobem na zaangażowanie – każdego miesiąca katalogi  biznesowe przegląda ponad 40 milionów osób.

Aby ułatwić odkrywanie produktów, WhatsApp Business umożliwia udostępnianie katalogów i pojedynczych produktów jako linków na stronach internetowych, Facebooku, Instagramie czy w innych kanałach w sieci.

Gdy użytkownicy zechcą udostępnić katalog lub produkt swoim znajomym czy rodzinie, będą mogli skopiować link i wysłać go za pomocą komunikatora lub innego serwisu.

Katalogi/produkty możemy udostępnić za pomocą czatu indywidualnym użytkownikom lub grupom, a także za pomocą menedżera katalogów.

WhatsApp wskazuje, że w przypadku udostępniania katalogu/produktów grupom lub użytkownikom konieczne jest:

  1. Otworzenie okna czat w aplikacji WhatsApp Business.
  2. Wybranie ikony załącznika obok pola tekstowego.
  3. Wybranie przycisku Katalog.
  4. Wybranie produktu lub usługi/katalogu, który chcemy udostępnić.
  5. Dla wysłania produktu konieczne jest dotknięcie przycisku Wyślij, a w przypadku katalogu opcji Wyślij wszystkie produkty, która jest widoczna u góry ekranu.

Udostępnianie całego katalogu lub produktów za pośrednictwem Menedżera katalogów odbywa się zaś w następujący sposób:

  1. Należy otworzyć aplikację WhatsApp Business > Ustawienia > Narzędzia dla firm > Katalog.
  2. W Menedżerze katalogów konieczne jest wybranie ikony linku w prawym górnym rogu lub wybranie produktu/usługi, którą chcemy udostępnić, a dopiero następnie ikony linku w prawym górnym rogu.
  3. W dalszej kolejności możemy udostępnić cały katalog/produkty kontaktom lub potencjalnym klientom przy użyciu tych opcji:
  • Wyślij link przez WhatsApp Business, aby wysłać link do katalogu/produktów w WhatsApp.
  • Kopiuj link, aby skopiować link.
  • Udostępnij link, aby udostępnić link do katalogu/produktu w wiadomości e-mail lub komunikatorze.

Dostępność funkcji

Nowe opcje biznesowe z pewnością ucieszą niejedną markę, która to właśnie za pomocą WhatsApp Business porozumiewa się ze swoimi odbiorcami.

Kody QR i linki do katalogów są dostępne dla firm na całym świecie, które korzystają z aplikacji WhatsApp Business lub WhatsApp Business API.

Czytaj więcej: Jak wykorzystać WhatsApp w komunikacji marketingowej?

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail