reklama
Facebook chce jeszcze bardziej zwiększyć przejrzystość pochodzenia postów, więc tym razem na tapet wziął te pojawiające się w grupach tematycznych. Od teraz również przy nich będzie pojawiało się specjalne oznaczenie mówiące, że ten post jest sponsorowany.
Najpierw reklamy, a teraz post sponsorowany
Najpierw w grupach zaczęły pojawiać się reklamy, a teraz, co sugeruje post Matta Navarry, pojawią się oznaczenia, że post jest sponsorowany.
New! Facebook Extends Branded Content Tag to Groups
– Admins can now publish posts in partnership with or on behalf of advertisers
– Option limited to Public groups onlyhttps://t.co/RijhkMmuA8 pic.twitter.com/H1kc0ffr2B
— Matt Navarra (@MattNavarra) August 7, 2020
Ma to być forma rozszerzenia już istniejących narzędzi, które dotyczą treści związanymi z markami. To również nowa szansa na zwiększenie przychodów dla administratorów grup, jak i samej marki. Od teraz bowiem rodzą się nowe możliwości dla administratorów bardziej zaangażowanych grup.
Grupy tematyczne szansą rozwoju
Już ponad miliard użytkowników Facebooka aktywnie uczestnicy w życiu grup tematycznych. W dodatku połowa z nich jest obecna w tym rodzaju grup, które gigant uznaje jako bardzo znaczące. Do nich zaliczane są np. grupy dyskutujące o istotne społecznie tematyce. Jednak jest jeden problem, który takie posty sponsorowane w grupach mogą wytworzyć. Wielu administratorów bowiem, gdy będzie decydowało się na zbyt wiele tego rodzaju postów, będzie mogło stracić wiarygodność w oczach członków. Zatem należy pamiętać, aby we wszystkich zachować należyty umiar. Wówczas nowa funkcja wprowadzona przez Facebooka rzeczywiście będzie miała sens.