![Facebook, Twitter i YouTube podpisali porozumienie z reklamodawcami Facebook, Twitter i YouTube podpisali porozumienie z reklamodawcami](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F09%2Fmowa-nienawisci.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Z budżetem poszczególnych serwisów społecznościowych ostatnio najwyraźniej nie jest zbyt dobrze. Zwłaszcza tym, który dotyczy sfer reklamowych. Dowodem na to może być porozumienie z gigantami świata reklam, z którymi trzy z nich podpisali porozumienie związane z mową nienawiści.
#StopHateForProfit i nie tylko
Okazuje się, że światowe marki takie jak Coca-Cola, czy Starbucks wycofały swoje reklamy nie tylko z Facebooka, ale również z innych serwisów społecznościowych. Powodem jest szerząca się mowa nienawiści w tych obszarach internetu i brak reakcji ze strony Facebooka, ale również YouTube i Twittera. Z czasem, gdy odejść tych przybywało, a reklamodawców chętnie dzielących się swoimi treściami z mediami społecznościowych robiło się mniej – na blogach gigantów zaczęły pojawiać się wyjaśnienia. Efekt? Porozumienie pomiędzy trzema serwisami, a reklamodawcami.
Co zawiera porozumienie?
Porozumienie zawiera zobowiązanie się do usuwania szkodliwych treści z serwisów, w tym pornografii , narkotyków itd. Takich kategorii jest aż 11. Umowa została zawarta we współpracy ze Światową Federacją Reklamodawców (WFA) i Global Alliance for Responsible Media (GARM) i jest wynikiem wcześniejszych, bardzo długich rozmów pomiędzy stronami. Dodatkowo, główni reklamodawcy, tacy jak Diageo i Mars zobowiązali się budować pomost między gigantami mediów społecznościowymi a pozostałymi reklamodawcami. A to na pewno może pomóc w odbudowie, również finansowej i PR-owej serwisów. Tym bardziej, że w ramach kampanii #StopHateForProfit z usług reklamowych, tylko na samym Facebooku, zrezygnowało ponad 1000 marek.