X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook, Twitter i YouTube podpisali porozumienie z reklamodawcami

Facebook, Twitter i YouTube podpisali porozumienie z reklamodawcami w sprawie treści, które można uznać za szerzące mowę nienawiści. Giganci mediów społecznościowych zobowiązali się do szybkiego usuwania szkodliwych treści.

Facebook, Twitter i YouTube podpisali porozumienie z reklamodawcamiźródło: shutterstock.com

reklama


Z budżetem poszczególnych serwisów społecznościowych ostatnio najwyraźniej nie jest zbyt dobrze. Zwłaszcza tym, który dotyczy sfer reklamowych. Dowodem na to może być porozumienie z gigantami świata reklam, z którymi trzy z nich podpisali porozumienie związane z mową nienawiści.

#StopHateForProfit i nie tylko

Okazuje się, że światowe marki takie jak Coca-Cola, czy Starbucks wycofały swoje reklamy nie tylko z Facebooka, ale również z innych serwisów społecznościowych. Powodem jest szerząca się mowa nienawiści w tych obszarach internetu i brak reakcji ze strony Facebooka, ale również YouTube i Twittera. Z czasem, gdy odejść tych przybywało, a reklamodawców chętnie dzielących się swoimi treściami z mediami społecznościowych robiło się mniej – na blogach gigantów zaczęły pojawiać się wyjaśnienia. Efekt? Porozumienie pomiędzy trzema serwisami, a reklamodawcami.

Co zawiera porozumienie?

Porozumienie zawiera zobowiązanie się do usuwania szkodliwych treści z serwisów, w tym pornografii , narkotyków itd. Takich kategorii jest aż 11. Umowa została zawarta we współpracy ze Światową Federacją Reklamodawców (WFA) i Global Alliance for Responsible Media (GARM) i jest wynikiem wcześniejszych, bardzo długich rozmów pomiędzy stronami. Dodatkowo, główni reklamodawcy, tacy jak Diageo i Mars zobowiązali się budować pomost między gigantami mediów społecznościowymi a pozostałymi reklamodawcami. A to na pewno może pomóc w odbudowie, również finansowej i PR-owej serwisów. Tym bardziej, że w ramach kampanii #StopHateForProfit z usług reklamowych, tylko na samym Facebooku, zrezygnowało ponad 1000 marek.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail