X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook, Twitter i YouTube podpisali porozumienie z reklamodawcami

Facebook, Twitter i YouTube podpisali porozumienie z reklamodawcami w sprawie treści, które można uznać za szerzące mowę nienawiści. Giganci mediów społecznościowych zobowiązali się do szybkiego usuwania szkodliwych treści.

Facebook, Twitter i YouTube podpisali porozumienie z reklamodawcamiźródło: shutterstock.com

reklama


Z budżetem poszczególnych serwisów społecznościowych ostatnio najwyraźniej nie jest zbyt dobrze. Zwłaszcza tym, który dotyczy sfer reklamowych. Dowodem na to może być porozumienie z gigantami świata reklam, z którymi trzy z nich podpisali porozumienie związane z mową nienawiści.

#StopHateForProfit i nie tylko

Okazuje się, że światowe marki takie jak Coca-Cola, czy Starbucks wycofały swoje reklamy nie tylko z Facebooka, ale również z innych serwisów społecznościowych. Powodem jest szerząca się mowa nienawiści w tych obszarach internetu i brak reakcji ze strony Facebooka, ale również YouTube i Twittera. Z czasem, gdy odejść tych przybywało, a reklamodawców chętnie dzielących się swoimi treściami z mediami społecznościowych robiło się mniej – na blogach gigantów zaczęły pojawiać się wyjaśnienia. Efekt? Porozumienie pomiędzy trzema serwisami, a reklamodawcami.

Co zawiera porozumienie?

Porozumienie zawiera zobowiązanie się do usuwania szkodliwych treści z serwisów, w tym pornografii , narkotyków itd. Takich kategorii jest aż 11. Umowa została zawarta we współpracy ze Światową Federacją Reklamodawców (WFA) i Global Alliance for Responsible Media (GARM) i jest wynikiem wcześniejszych, bardzo długich rozmów pomiędzy stronami. Dodatkowo, główni reklamodawcy, tacy jak Diageo i Mars zobowiązali się budować pomost między gigantami mediów społecznościowymi a pozostałymi reklamodawcami. A to na pewno może pomóc w odbudowie, również finansowej i PR-owej serwisów. Tym bardziej, że w ramach kampanii #StopHateForProfit z usług reklamowych, tylko na samym Facebooku, zrezygnowało ponad 1000 marek.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail