X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Najlepsze kampanie marek na TikToku w 2021 roku

Jak powinna wyglądać dobra kampania na TikToku? Wbrew pozorom to pytanie nie należy do najłatwiejszych. Oto działania marek, które w opinii ekspertów poradziły sobie z tym zagadnieniem naprawdę znakomicie w roku 2021.

Najlepsze kampanie marek na TikToku w 2021 rokuźródło: shutterstock.com

reklama


Zabawa, kreatywność, marketing – to trzy słowa, które idealnie oddają to, czym właściwie jest TikTok. Teraz jednak do tych słów równie dobrze można dopisać edukację, czy ważny przekaz społeczny. A wszystko to w przyjaznej obecnie odbiorcom formie wideo. Nie da się ukryć również tego, że obecnie to TikTok przoduje pod względem popularności i nowych rozwiązań angażujących odbiorców. Dlatego marki już wiedzą, że aby istnieć, trzeba posiadać swoje konto w aplikacji.

Rok 2021 na TikToku był niezwykle interesujący, również pod względem kampanii. Dlatego wraz z ekspertami z Saatchi & Saatchi, INISIGNIA i K2 Create przygotowaliśmy zestawienie najlepszych kampanii marek na TikToku w 2021 roku.

Popularność TikToka

Gdy TikTok był obecny na rynku jeszcze pod inną nazwą, wielu wydawało się, że jest to typowa aplikacja dla dzieci i młodzieży. Potem miał miejsce rebranding. Natomiast opinie nie do końca ulegały zmianie. Wszystko zmieniło się jednak w momencie, gdy zaczęto dostrzegać na TikToku możliwość dotarcia do młodszych grup wiekowych. W dodatku, wraz z biegiem czasu, coraz więcej influencerów także zakładało swoje konta na tym medium. Dziś średnia grupa wiekowa użytkowników nie jest już tak niska, jak kiedyś, a posiadanie konta na TikToku staje się czymś zupełnie normalnym. Dlatego marki, bez względu na ich wielkość, wiedzą, że aby móc dotrzeć do swoich grup odbiorczych, pokazać się z zupełnie innej, bardziej przyjaznej strony – potrzebują profilu na TikToku. I tam również przeprowadzają kampanie, których zasięgi często przekraczają ich oczekiwania.

Samsung #MakeMomEpic

Kampania Samsunga została przeprowadzona na TikToku w Dzień Matki. Pomysł marki był stosunkowo prosty, a jednocześnie genialny w swej prostocie. Samsung postanowił bowiem zachęcić użytkowników, aby tego dnia zrobili zdjęcie swojej mamie, oczywiście #withGalaxy, a następnie opublikowali je na swoich profilach w aplikacji, pod hashtagiem #MakeMomEpic.

Twórcy #TeamGalaxy wykonali zdjęcia aparatem z wieloma obiektywami, w trybie portretowym w jakości studyjnej oraz filmy w jakości 8K wraz z pojedynczymi ujęciami, aby utworzyć GIF-a pokazującego osobowość swoich mam. Czy użytkownikom spodobał się ten pomysł? Mnogość filmów pod tym hashtagiem mówi sama za siebie.

@samsungShow mom off ⭐ 📷 Join the ##MakeMomEpic challenge ##withGalaxy. ##ad♬ original sound – Samsung

Anna Pietrzkowicz, Social Media Leader, Saatchi & Saatchi

Anna Pietrzkowicz

Anna Pietrzkowicz

Samsung, promując możliwości aparatu swojego flagowego smartphona Samsung Galaxy, umieścił przed jego obiektywem – mamy, i to dosłownie. #MakeMomEpic to TikTokowy challenge, który był laurką dla mam na miarę Gen Z. Kontekst do promocji produktu, piosenka „Mommy” od Missy Elliot i inspirujące materiały promocyjne, odpowiedni dobór influencerów, dobrze skrojona kampania paid i kreatywna społeczność TikToka, to miks, który przesądził o tym, że #MakeMomEpic była epicką kampanią. W rezultacie powstało ponad 4 milionów filmów w hołdzie mamom, a kampania uzyskała globalny buzz.

Stars from the Stars

Ta marka zdecydowanie wie, co oznacza pojawić się na rynku z przytupem. Dlaczego? Stars from the Stars rozpoczęła swoją działalność w sierpniu, a już pod koniec września jej dochody wynosiły ponad milion złotych. Również wtedy marka otworzyła własny sklep internetowy. Potem postawiła na TikToka i czołowe polskie influencerki – Mary, Lexy i Wersow. Oprócz nich, o wsparcie zostało poproszonych jeszcze dodatkowych 100 influencerów. Zasięgi kampanii były naprawdę olbrzymie.

Jak jednak wyglądała sama reklama? Jest to zdecydowanie styl glam. Jednak najważniejsze jest to, że dzięki tej kampanii produkty trafią do odpowiedniej grupy docelowej.

@starsfromthestarsLubimy sie dzielić naszymi kosmicznymi kosmetykami. ⭐️ Który z nich to Wasz ulubieniec? @jeleniewska @wersow @lexychaplin ⭐️ ##ItsAboutStars ##kosmetyki♬ AIN’T GONNA STOP – Carol Kay

Karolina Gefert, Senior Social Media & Influencer Specialist, Insignia

Karolina Gefert

Efektowną kampanię na TikToku przeprowadziła nowa marka „Stars from the Stars”, do której zaproszone zostały jedne z czołowych tiktokerek, czyli Lexy, Wersow i Jeleniewska. Było to ciekawe zagranie ze strony marki, co z pewnością dało jej „na start” duży rozgłos. Bardzo dobra i prosta forma video, ciekawa gra światłami, świetnie przygotowany storytelling oraz idealnie dobrane influencerki. To wszystko sprawia, że odbiorca z pewnością zainteresuje się marką. Dobrze przemyślana i skuteczna kampania. Moim zdaniem, wykorzystanie potencjału TikToka, to strzał w dziesiątkę.

Zdrofit, Onet, Medonet x Paulina Przybysz –#czasnatwójruch

Nie jest nam łatwo wrócić do takiej ilości aktywności fizycznej, jak miało to miejsce jeszcze przed pandemią. Dlatego warto robić takie kampanie, które zachęcą użytkowników do zwiększenia ruchu. Na dobry pomysł wpadł Onet, Medonet i Zdrofit, którzy w cały ten proces zaangażowali znaną wokalistkę – Paulinę Przybysz. Wokalistka stworzyła żywy utwór, z którego następnie stworzono challenge pod hashtagiem #czasnatwójruch. Miał on zachęcić użytkowników do tańca w rytm piosenki Przybysz, a tym samym do miłego spędzenia czasu w ruchu.

@onetCzas na Twój ruch! Zatańcz z nami do piosenki Pauliny Przybysz. ##czasnatwójruch ##przygotujsię ##onet ##medonet♬ Przygotuj Się – Zdrofit

Danuta Olczyk, Senior Project Manager w K2 Create (Grupa K2)

Danuta Olczyk

Danuta Olczyk

W trakcie pandemii nasza kondycja – zarówno fizyczna, jak i psychiczna – uległy znaczącemu pogorszeniu. Jak wynika z Narodowego Testu Zdrowia Polaków 2021 przeprowadzonego przez Medonet, Indeks Zdrowia Polaków i Polek w czasie pandemii spadł aż o 7 punktów procentowych. Dlatego niezwykle potrzebne są akcje społeczne, takie jak kampania #PrzygotujSię na swój ruch, w ramach której Zdrofit, Onet i Medonet połączyły siły, żeby wspólnie „podnieść Polaków z kanapy” i udowodnić im, że ruch pod każdą postacią może w znaczącym stopniu poprawić jakość ich życia. Do Tiktokowego wyzwania #czasnatwójruch zaangażowano Paulinę Przybysz – artystka napisała energiczną piosenkę i zachęcała do nagrania do jej dźwięków video przedstawiającego układ taneczny lub trening. Z wybranych nagrań zostanie zmontowany klip do utworu. Kampania pokazuje, że TikTok może być wartościowym narzędziem, pomocnym w promowaniu pozytywnych wzorców i aktywizującym do działania.

Pandora #PandoraME

Marka biżuteryjna, która raczej nie jest kojarzona z szaleństwem, przynajmniej tym reklamowym, na TikToku? Dlaczego nie! Wystarczy mieć na to pomysł, który idealnie będzie wpasowywał się w to, co reprezentuje sobą od lat. Przykładem może być tu Pandora, która postawiła w kampanii #PandoraME na osoby młode, zapraszając przy tym znanych influencerów do współpracy. Same filmy na profilu Pandory wyróżniają się elegancją, ale i dynamiką. W krótki czasie pokazują całkiem niezły zasób asortymentu. A jak wskazują na to liczby, użytkownicy chętnie je podziwiają i udostępniają dalej.

@pandorameShow us who you are in three looks with ##123PandoraME♬ Sweat – Pandora ME remix – Charli XCX

Anna Pietrzkowicz, Social Media Leader, Saatchi & Saatchi

Pandora w swojej kampanii #PandoraME postanowiła przełamać wizerunek lekko dystansującej marki, wyraźnie zwracając uwagę Generacji Z. Na jej sukces, czyli ponad 10 miliardów wyświetleń materiałów z #123PandoraMe, składały się m.in. angażujące i dynamiczne materiały promujące najnowszą kolekcję i zachęcające do wzięcia udziału w wyzwaniu oraz dobrze dobrani influencerzy, m.in. piosenkarka Charlie XCX i jedna z największych tiktokerek Addison Rae. Użytkownicy chętnie odpowiedzieli na wyzwanie, pokazując kreatywną interpretację branded efektu z hasłem „For Every Me”. To, co zdecydowanie można o niej powiedzieć, to to, że odhacza wszystkie boksy idealnej kampanii tiktokowej.

Samsung #VideoSnapChallenge

Samsung doskonale wie jak dotrzeć do młodszego pokolenia i znakomicie wykorzystuje przy tym potencjał TikToka, z którym chętnie podejmuje współprace. Efektem tego jest kampania kolejna wyróżniona kampania tej marki, tym razem pod hashtagiem #VideoSnapChallenge. Jak się okazało – był to strzał w 10! Zaangażowanie w projekt było olbrzymie, a wykorzystanie funkcji 8K Video Snap pokazane na ogrom sposobów. Ponadto, w użytkownikach została pobudzona kreatywność, a filmy idealnie wpasowały się w klimat aplikacji.

Sama kampania trwała 9 dni, a w jej trakcie powstało ponad 6,5 miliona treści, za które odpowiadało 4,3, miliona użytkowników. Jaki był wynik? Niewiarygodne 14,8 miliarda wyświetleń, 2,1 miliona polubień, udostępnień i komentarzy oraz 57 milionów odsłon.

@seandoesmagic##VideoSnapChallenge is giving you 3x The Magic with @samsung on my ##GalaxyS21. Show what you do with 3 of you! ##SamsungPartner ##TeamGalaxy ##withGalaxy♬ Freaks – 88rising

Anna Pietrzkowicz, Social Media Leader, Saatchi & Saatchi

Obecnie marki prześcigają się w sposobie dotarcia do generacji Z. Samsung w punkt dekoduje zachowania młodych użytkowników w social mediach, przekładając je na funkcjonalności swojego nowego produktu. Aby wypromować 8K Video snap, aparat w smartphonie Samsung Galaxy, wśród Gen Z, Samsung stworzył #VideoSnapChallenge, który jest jednym z największych wyzwań na TikToku w 2021 roku, angażującym ponad 4 miliony osób na całym świecie. To nie pierwszy raz, kiedy Samsung zrobił buzz w aplikacji zdominowanej przez Gen Z. #danceAwsome, challange z udziałem BTS, K-popowego zespołu był globalnym fenomenem. Filmy zachęcające do wzięcia udziału w #VideoSnap były idealnie skrojone pod TikTok – dynamiczne, ze świetną muzyką i z łatwym do odtworzenia efektem, nawiązujące do technicznych możliwości aparatu Samsung Galaxy – robienia zdjęć i wideo w tym samym czasie.

#AliExpress1111

Popularna platforma sprzedażowa, przy okazji corocznej wyprzedaży 11.11, podeszła do kampanii na TikToku w zupełnie inny sposób. Postanowiła w tym celu stworzyć specjalną grę, do której zaprosiła nie tylko użytkowników, ale również grono influencerów. Zadaniem użytkowników było nie tylko zagranie w nią, ale również pokazanie tego w sposób zabawny, inny od wszystkich. Kampania zyskała olbrzymi rozgłos, a liczba wyświetleń przekroczyła 4 miliardy.

Ten challenge wymagał od marki nieco więcej wkładu. Natomiast jak się okazało, było to opłacalne. Dając coś użytkownikom, chętniej zobaczymy ich zaangażowanie, a tym samym spowodujemy lawinę pozytywnego odbioru, komentarzy, polubień, jak ogromną liczbę wyświetleń. Oczywiście klucz tkwi również w tym, aby kampania była zrobiona ciekawie, a jej przebieg był spójny z tym, co reprezentuje marka.

@lisalautnerSuperbe promo sur AliExpress##aliexpress1111 #p#ublicite @AliExpress France♬ son original – lisa:)

Karolina Gefert, Senior Social Media & Influencer Specialist, Insignia

Kampania Aliexpress była jedną z większych na platformie TikTok. Mnóstwo influencerów zostało w nią zaangażowanych – zarówno tych makro, jak i mikro – co zdecydowanie dało jej ogromny rozgłos. Wyzwanie, stworzone dzięki hasztagowi #AliExpress1111 oraz kreatywne podejście, czyli nagranie filmiku, w którym należało ukazać, w jak zabawny sposób można zagrać w wymyśloną przez markę grę, spotkało się z wielkim zaangażowaniem odbiorców. Kampania była międzynarodowa, jednakże ogromna ilość polskich widzów zdecydowała się na nagranie challenge’u. Liczba wyświetleń wyzwania osiągnęła prawie 4 biliony! To bardzo imponujący wynik. Dzięki nieszablonowemu podejściu na tej platformie oraz prostej komunikacji można w bardzo łatwy sposób dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, która uwielbia zabawę i chętnie dołącza do proponowanych wyzwań, które dają im szanse na „wybicie się”.

Tomasz Kot dla Blik (Polski Standard Płatności) – Odblokuj i zbliż challenge

Prosty komunikat, ciekawa, kolorowa otoczka graficzna i gra słowem – tak można opisać kampanię Blika promującą płatność zbliżeniową. „Odblokuj i zbliż – opanuj te dwa proste kroki – bez karty, bez kodu, bezpiecznie”, wypowiedziane w sposób rytmiczny, przez znakomitego, polskiego aktora Tomasza Kota, ułatwiają zapamiętanie prostej instrukcji obsługi płatności. Komunikacja z odbiorcami przeniosła się również na TikToka, gdzie aktor tańczy specjalny taniec, ułożony do piosenki znanej z reklam Blika. Tym samym zachęca innych użytkowników do podjęcia wyzwania i odtworzenia tego nieco skomplikowanego układu choreograficznego lub pokazania własnych wariantów pasujących do muzyki.

@dobrafaza##ad ##duet z @blik.com ##odblokujizbliz ##reklama Dawajcie, spróbujcie też zatańczyć lub stworzyć własną wersję duetu❤️♬ Odblokuj i zbliż! – BLIK

Danuta Olczyk, Senior Project Manager w K2 Create (Grupa K2)

Marki walczą o uwagę widza i zapamiętanie swoich produktów, czego efektem jest powstawanie coraz bardziej kreatywnego contentu na TikToku. Dobrym przykładem jest współpraca Tomasza Kota z Polskim Standardem Płatności. Aktor tanecznym krokiem i rytmicznym wokalem namawia do płacenia Blikiem zbliżeniowo, jednocześnie pokazując jakie to proste. Nieskomplikowana, acz wymowna komunikacja wpisuje się w oczekiwania użytkowników TikToka, poszukujących na platformie rozrywki. W ramach trendu mogą oni utworzyć duet z Tomaszem Kotem i wspólnie zatańczyć, dzieląc się pozytywną energią. Taka forma zaangażowania odbiorcy buduje świadomość marki, jednocześnie akcentując jej największe zalety.

OnlyBio i Cleo

Naturalne kosmetyki OnlyBio to jednak z tych firm, których posty na TikToku oglądane są w naszym kraju najczęściej. I nic w tym dziwnego, ponieważ kampanie tej marki angażują popularnych influencerów, na czele z Cleo, Lexy czy chociażby Ewą Zawadą. Filmy zaś są kolorowe, wypełnione radosną lub kojącą muzyką. Ponadto, OlnyBio stara się odpowiadać na potrzeby swoich konsumentów, edukować. Wszystko dzięki storytellingowi. Co do samych produktów, one również mają tu swoje miejsce, są odpowiednio wyeksponowane i przyciągają nasz wzrok. Wszystko dzięki opakowaniom, które zdecydowanie wyróżniają się na tle konkurencji. I świetnie sprawdzają się jako element kampanii na TikToku.

@onlybio.lifeJesteśmy ciekawi z @cleo, który kosmetyk z serii ##hairinbalance kochacie najbardziej? ##onlybio ##wlosy ##hairbalance ##pielegnacjawlosow ##wlosomaniaczka♬ dźwięk oryginalny – OnlyBio.life

Karolina Gefert, Senior Social Media & Influencer Specialist, Insignia

Jedną z ciekawszych kampanii realizowanych na platformie TikTok wykazała się marka OnlyBio, która zaprosiła mnóstwo znanych influencerów do współpracy, np. Cleo, Jeleniewską, Ewę Zawadę Lexy, Wersow czy Marlenę Sójkę. Hasztag #onlybalance okazał się bardzo trafny, ponieważ nawiązywał do odpowiedniej i świadomej pielęgnacji włosów, a wyzwanie, które zaproponowała marka, dało jej duży rozgłos. Odbiorcy chętnie nagrywali filmiki, w których pokazują, jak zachowują swoją równowagę PEH. Kampania zdecydowanie porusza bardzo ważny temat dla kobiet, a dzięki edukacyjnemu i lifestylowemu podejściu oraz dobrze dobranym influencerom była bardzo przyjemna i autentyczna w odbiorze. Wiele się teraz mówi o problemach związanych z włosami – wypadają, są suche lub przetłuszczone – a marka, poprzez swój storytelling, świetnie nawiązała do tego popularnego tematu i odpowiedziała na tę zagwozdkę, pokazując swoje produkty, które pomagają w odpowiedniej pielęgnacji. Dynamiczne przejścia oraz kreatywne podejście zdecydowanie pozwoliło rozwinąć skrzydła tej kampanii.

Samsung Unlocked It Live – Magda Bereda x Kuba Norek

28 kwietnia 2021 odbył się livestream Unlocked It Live. Był to pierwszy livestream marki na TikToku w Polsce. Podczas jego trwania użytkownicy mogli zdobyć kod zniżkowy na produkty marki Samsung z serii Galaxy. A im więcej uczestników, tym więcej kodów. Prowadzeniem wydarzenia zajęła się dwójka influencerów – Magda Bereda, piosenkarka, kompozytorka i prowadząca w telewizyjnym programie rozrywkowym i Kuba Norek, jeden z czołowych polskich TikTokerów.

@norekkubaŁapcie urywki z naszego LIVE’a z @magdabereda 🙈 na końcu macie kody zniżkowe ❤️ ##samsung##ad♬ dźwięk oryginalny – Kuba 🐼😈

Danuta Olczyk, Senior Project Manager w K2 Create (Grupa K2)

Na wiosnę 2021 głośno było o pierwszym w Polsce livestreamie – o przeprowadzonym przez markę na TikToku. Samsung przetarł szlaki wydarzeniem Unlocked It Live, podczas którego uczestnicy mogli zdobyć kody zniżkowe na zakup topowych produktów z serii Samsung Galaxy. Transmisję poprowadzili twórcy dobrze znani młodemu pokoleniu: Magda Bereda (The Voice Kids) oraz Kuba Norek (Tiktoker z ponad 4,9 milionami obserwujących), co pokazuje, że marka dobrze wie, jak uatrakcyjnić przekaz do swoich odbiorców. Dla społeczności TikToka najważniejsza jest autentyczna komunikacja, zawierająca ciekawy i zróżnicowany content. Dzięki transmisjom live możemy pokazać „ludzką twarz” prowadzonego biznesu i zyskać sympatię odbiorców. Livestreaming to również większe zasięgi, a co za tym idzie większa rozpoznawalność marki oraz jej sprzedaż.

TikTok – kreatywne medium

TikTok jest niezwykle kreatywnym medium. W dodatku, gdy profile w aplikacji są prowadzone w odpowiedni, wyróżniający się sposób, ich zasięgi mogą być naprawdę ogromne. Co więcej, w odróżnieniu od innych serwisów społecznościowych, liczba odbiorców rośnie tu w naprawdę szybkim tempie. Nie inaczej wygląda kwestia kampanii. Wszystkie wymienione przez ekspertów zakończyły się imponującą liczbą wyświetleń.  To doskonały dowód na to, że warto próbować odnaleźć się wśród tej społeczności, zwłaszcza będąc marką.

Reklama

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail