X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram umożliwi tagowanie produktów w postach wszystkim użytkownikom

Tagi produktowe na Instagramie będą od teraz dostępne dla wszystkich użytkowników. Do tej pory mogły się z nich cieszyć jedynie konta profesjonalne.

Instagram umożliwi tagowanie produktów w postach wszystkim użytkownikomźródło: shutterstock.com

reklama


Meta mocno stawia w ostatnich miesiącach na rozwój e-commerce. Doskonale widać to po zmianach, jakie zostały wprowadzone w produktach giganta. Dlatego też nikogo nie powinna dziwić decyzja o rozszerzeniu opcji, wprowadzonej już jakiś czas temu. Tagi produktowe to bowiem szansa na to, aby pomóc sprzedawcom jak najbardziej zmaksymalizować ich zyski.

Oznaczenia produktów na Instagramie

Tagi produktowe na Instagramie to coś, co znamy z profili wielu kont firmowych czy twórców. Naciskając na zdjęcie posta, widzimy oznaczenia, przenoszące nas do produktu lub witryny sklepu.

Post Joanny Muzyki Studio, wykorzystujący tag produktowy.

źródło: instagram.com/joanna.muzyka.studio

Jak widać na powyższym screenie, tagi mogą okazać się pomocne dla potencjalnych konsumentów, którzy w szybki sposób zostaną przekierowani do miejsca, gdzie mogą dokonać kilku kliknięć. A w rezultacie, zakupić produkt. Do tej pory, mogli w ten sposób oznaczać produkty jedynie zweryfikowani twórcy, jak i sklepy internetowe. Jednak już niebawem, wszyscy użytkownicy Instagrama dostaną taką możliwość. Dzięki temu, łatwiej im będzie podzielić się informacją na temat źródła, gdzie nabyli konkretną biżuterię, ubranie itd.

Każde takie oznaczenie, będzie się także wiązało z odpowiednim powiadomieniem osób, których produkt został opatrzony tagiem. Dostaną one także możliwość sprawdzenia otagowanych wiadomości w swoim profilu. Co więcej, marki będą mogły sprawdzać i sortować tagi, aby były one zgodne z produktem oraz by nie zostały użyte w negatywnym kontekście.

Rozwój e-commerce

E-commerce ma się z roku na rok coraz lepiej. A social media próbują coraz to nowszych rozwiązań, aby jak najbardziej zmobilizować użytkowników do promocji marek lub dokonania zakupu. Zmiana ta wydaje się być o tyle znacząca, że samo medium sugeruje wykorzystywanie tagów przez ponad 1,6 miliona użytkowników, robiących to średnio co tydzień, oznaczając co najmniej jedną markę. W związku z tym, możemy przypuszczać zwiększenie tej liczby w przyszłości. Tym bardziej, że więcej użytkowników dostanie taką możliwość.

Tagowanie produktów na Instagramie, jest już dostępne dla wszystkich użytkowników w USA. Inne kraje na tę opcję muszą jeszcze poczekać. Natomiast medium robi wszystko, aby proces wdrażania był jak najkrótszy.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail