X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Levi’s stawia na cyfrowych modeli. Czy branżę fashion czekają poważne zmiany?   

Levi Strauss & Co rozpoczęło współpracę Lalaland.ai. Wykorzystanie sztucznej inteligencji ma zapewnić jeszcze lepsze wrażenia zakupowe.

Levi’s stawia na cyfrowych modeli. Czy branżę fashion czekają poważne zmiany?    źródło: shutterstock.com

reklama


Sztuczna inteligencja szturmem podbija internet – po rewolucji, którą zgotował nam ChatGPT, coraz popularniejsze stają się generatory obrazów. Na portalach społecznościowych można znaleźć rozmaite prace wykonane przez narzędzia, takie jak DALL·E czy Midjourney – od zabawnych przeróbek po dzieła sztuki, wyglądające jak prawdziwe dzieła malarskie. 

AI potrafi stworzyć też twarze ludzi, które nigdy nie istniały. Przykładowo, portal ThisPersonDoesNotExist wykorzystuje specjalny algorytm i ogromną bazę danych, opierającą się również na zdjęciach prawdziwych osób. Robot modyfikuje te zdjęcia, kreując prawdziwe-fałszywe twarze. Generator ten oferuje możliwość wyboru płci postaci, a także jej wieku lub pochodzenia etnicznego.  

Okazuje się, że sztuczna inteligencja potrafi wygenerować nie tylko portrety, ale i całą postać wraz z sylwetką, tzw. avatary. Na wykorzystanie tej możliwości zdecydował się Levi’s, jedna z najbardziej znanych marek odzieżowych na świecie. W jaki sposób sztuczna inteligencja może wspomóc modowego giganta?  

Levi’s i wirtualni modele

Levi Strauss & Co rozpoczęło współpracę Lalaland.ai – firmą specjalizującą się w wykorzystaniu sztucznej inteligencji w celu tworzenia wirtualnych modeli i postaci.  

Współpraca ta ma na celu stworzenie wirtualnych modeli noszących ubrania marki Levi’s. Co ważne, użytkownicy będą mogli samodzielnie dostosować sylwetkę avatara, a także wiek lub kolor skóry postaci. Wesprze to konsumentów przy wyborze rozmiarów i stylów, a także umożliwi lepsze dopasowanie ubrań do różnych kształtów i typów budowy. Klienci będą mogli więc sprawdzić, jak dany produkt wygląda na ich sylwetce, zamiast polegać na tym, jak ubranie leży na modelach, których wymiary często nie pokrywają się z figurami większości konsumentów. 

W oficjalnym komunikacie, ogłaszającym początek współpracy czytamy: 

„Obecnie, gdy robisz zakupy na Levi.com lub w naszej aplikacji, zazwyczaj dany produkt prezentowany jest na pojedynczej osobie. Wiemy, że nasi klienci chcieliby oglądać odzież na modelach, którzy wyglądają jak oni, i wierzymy, że nasze wzorce powinny odzwierciedlać naszych konsumentów. Dlatego stale różnicujemy katalog modeli pod względem rozmiaru i typu ciała, wieku i koloru skóry. Technologia sztucznej inteligencji może w tym potencjalnie pomóc, uzupełniając bibliotekę o brakujące typy sylwetek i otworzyć nas na przyszłość, która zaoferuje naszym klientom bardziej osobiste, inkluzywne wrażenia zakupowe.”  

Można więc wywnioskować, że za przełomowymi zmianami nie stoi chęć cięcia kosztów, ale wyjście naprzeciwko potrzebom konsumentów. Wirtualni modele do złudzenia przypominają prawdziwe osoby. Wykorzystanie tej technologii pozwoli na bardzo realistyczne odwzorowanie tego, jak ubrania będą leżeć na sylwetce klientów. Pierwsze testy tego przełomowego rozwiązania odbędą się w tym roku. 

jeansy Levi's

źródło: shutterstock.com

Czy sztuczna inteligencja zastąpi modelki i modeli? 

Współpraca marki Levi’s oraz Lalaland.ai może mieć ogromne znaczenie dla przyszłości mody i sposobu, w jaki konsumenci wybierają i kupują ubrania. Użycie wirtualnych avatarów w celu prezentacji odzieży to kolejny krok w kierunku wprowadzania innowacyjnych technologii do przemysłu odzieżowego. Takie rozwiązanie najprawdopodobniej szybko zyska na popularności, tak samo, jak m.in. wirtualne przymierzalnie. Zdecydowanie przyczyni się to do zwiększenia zadowolenia klientów i poprawy ich doświadczeń zakupowych.  

Lalaland.ai zapewnia, że technologia ta nie wyprze w całości fotografii modowej. Jak czytamy,„chociaż AI prawdopodobnie nigdy w pełni nie zastąpi nam ludzkich modeli i modelek, jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie może nam ona dać w zakresie budowania doświadczeń konsumenckich” – skomentowała dr Amy Gershkoff Bolles, globalna szefowa strategii cyfrowej i nowych technologii w Levi Strauss & Co. 

Pomimo takiego oświadczenia branżę odzieżową z pewnością czekają poważne zmiany. Wygenerowanie cyfrowych modeli może być szybszym i skuteczniejszym sposobem na zaprezentowanie produktu niż organizacja sesji zdjęciowych. Sztuczna inteligencja prawdopodobnie nie zastąpi w całości tradycyjnych kampanii, ale z pewnością wpłynie na dotychczasowy sposób pracy modeli, fotografów oraz projektantów.  

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail