X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jakie zmiany czekają użytkowników TikToka w związku z ustawą o usługach cyfrowych (DSA)?

TikTok wprowadza zmiany dla użytkowników. Co nowego wkrótce pojawi się w aplikacji z dyrektywą DSA?

Jakie zmiany czekają użytkowników TikToka w związku z ustawą o usługach cyfrowych (DSA)?źródło: shutterstock.com

reklama


TikTok opublikował raport z postępów prac nad zgodnością z ustawą o usługach cyfrowych na terenie Unii Europejskiej (Digital Services Act – DSA – dyrektywa mająca na celu poprawę moderacji na platformach społecznościowych i walkę z nieodpowiednimi treściami), która zacznie obowiązywać od 28 sierpnia br.

W ramach najważniejszych zmian:

  • użytkownicy będą mieli więcej możliwości zgłaszania niepożądanych treści (niezgodnych z regulaminem TikToka)
  • osoby z Europy, w wieku 13–17 lat, nie będą widzieć na platformie spersonalizowanych reklam
  • korzystający z aplikacji zobaczą powiadomienia dotyczące przyczyny usuniętych treści
  • możliwe będzie wyłączenie personalizacji treści – dzięki temu treści będą bardziej różnorodne.

Nowy, łatwiejszy sposób zgłaszania niedozwolonych treści

W nadchodzących tygodniach, użytkownicy z Europy (konkretnie z Europejskiego Obszaru Gospodarczego) otrzymają dodatkową opcję raportowania treści łamiących regulamin platformy, w tym również reklam. Osoba zgłaszająca będzie mogła wybrać powód zgłoszenia z listy kategorii, takich jak: mowa nienawiści, nękanie czy przestępstwa finansowe. TikTok udostępni specjalny przewodnik, który wyjaśni jak definiowane są poszczególne kategorie.

Zgłoszone materiały w pierwszej kolejności zostaną poddane weryfikacji w odniesieniu do Wytycznych Społeczności i w razie ich naruszenia, globalnie usunięte. W przypadku braku jednoznacznej odpowiedzi, zespół moderatorów oraz eksperci prawni ocenią, czy treść narusza prawo w danym kraju i lokalnie zablokuje dostęp do materiału. Zarówno osoba zgłaszająca, jak i osoba, która opublikowała treść zostaną powiadomione o decyzji i jej uzasadnieniu. Możliwe będzie odwołanie się od decyzji.

Szczegóły moderacji treści

Zgodnie z DSA, TikTok będzie dostarczał europejskim użytkownikom więcej informacji dotyczących moderacji treści. Przykładowo, jeśli materiał zostanie zaklasyfikowany jako nieodpowiedni do rekomendacji użytkownikom w sekcji „Dla Ciebie”, udostępnione zostanie wyjaśnienie decyzji. Zainteresowani otrzymają również komunikat o tym, czy materiał został usunięty automatycznie czy przez moderatora. Zarówno twórcy, jak i osoby zgłaszające, zostaną również poinstruowani w jaki sposób odwołać się od decyzji.

Szczegóły systemu rekomendacji

W związku z ustawą DSA, TikTok wkrótce udostępni możliwość wyłączenia personalizacji treści. Po skorzystaniu z tej opcji, w sekcji „Dla Ciebie” oraz „LIVE” będą wyświetlane materiały pochodzące z regionu zamieszkania konkretnego użytkownika oraz z całego świata, a nie tylko te związane z zainteresowaniami.

Wyszukiwarka będzie pokazywała również wyniki złożone z popularnych treści regionalnych i w preferowanym języku. Listy obserwowanych kanałów i znajomych zostaną uszeregowane chronologicznie, a nie na podstawie profilu użytkownika.

Zmiana w spersonalizowanych reklamach

TikTok kontynuuje swoje wysiłki na rzecz bezpieczeństwa młodzieży, dlatego osoby z Europy, w wieku 13–17 lat nie będą widzieć na platformie spersonalizowanych reklam. Tę opcję będzie można włączyć i wyłączyć w ustawieniach konta.

Wypełnianie zobowiązań

TikTok deklaruje, że będzie kontynuował prace nad wypełnianiem zobowiązań wobec regulacji europejskich i wyznaczał branżowe standardy poprzez innowacyjne rozwiązania w zakresie narzędzi oraz współpracę z partnerami, organami regulacyjnymi i prawodawczymi oraz społeczeństwem.

Więcej na temat ustawie o usługach cyfrowych (DSA) można znaleźć na stronie KE: https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/digital-services-act-package

źródło: informacja prasowa

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail