reklama
21 września w Nowym Jorku podczas wydarzenia Made On YouTube platforma zaprezentowała zestaw funkcji opartych na AI, które pomogą zarówno nowym, jak i uznanym twórcom i artystom tworzyć, edytować i udostępniać treści na nowe sposoby.
AI na YouTube
Narzędzia wykorzystujące moc AI umożliwią twórcom i twórczyniom YouTube odkrywanie nowych form, łatwiejsze tworzenie filmów i docieranie do większej liczby widzów. Ogłoszenia pokazują nieograniczony potencjał, jaki AI może zapewnić twórcom, artystom i całej branży kreatywnej.
Jeszcze w tym roku YouTube wprowadzi Dream Screen. Jest to nowa, eksperymentalna funkcja, która pozwoli na generowanie z pomocą AI tła do filmu Short (w formie obrazu lub wideo) na podstawie pomysłu wpisanego jako prompt. Dzięki Dream Screen twórcy będą mogli generować fantastyczne scenerie dla swoich Shorts, a jedynym ograniczeniem będzie ich własna wyobraźnia.
YouTube dodatkowo podzielił się informacją, że wprowadzony w 2020 roku format Shorts osiąga obecnie ponad 70 mld wyświetleń dziennie i notuje ponad 2 mld zalogowanych użytkowników każdego miesiąca.
Aby usprawnić proces tworzenia i udostępniania filmów bezpośrednio w YouTube, platforma uruchomiła aplikację mobilną o nazwie YouTube Create, która ułatwia tworzenie Shorts i dłuższych filmów dzięki zestawowi przydatnych narzędzi do produkcji i edycji. Aplikacja oferuje narzędzia do edycji filmów, w tym do precyzyjnego edytowania i przycinania oraz automatycznego dodawania napisów i podkładu głosowego, oraz dostęp do biblioteki filtrów, efektów, przejść i bezpłatnej muzyki z technologią dopasowywania do rytmu, dzięki czemu tworzenie filmów nie wymaga korzystania ze skomplikowanego oprogramowania.
YouTube w procesie tworzenia YouTube Create konsultował się z ponad 3 tysiącami twórców. Obecnie aplikacja YouTube Create jest dostępna bezpłatnie w wersji beta na Androida na wybranych rynkach, w tym w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Indonezji, Indiach, Korei i Singapurze.
Dotrzeć do widza
YouTube ułatwia twórcom pracę także na inne sposoby, dostarczając im bardziej efektywne narzędzia i umożliwiając docieranie do nowych odbiorców.
Platforma ogłosiła wprowadzenie Aloud, narzędzia do automatycznego tworzenia dubbingu, dzięki któremu twórcy będą mogli łatwo dotrzeć do odbiorców mówiących w innych językach. Funkcja ta jest obecnie dostępna dla wybranych twórców i trwają jej testy obejmujące język angielski, portugalski i hiszpański.
Ponadto wyszukiwanie pomocnicze w Muzyce dla twórców ma ułatwić znalezienie idealnej ścieżki dźwiękowej do filmu. Wystarczy, że twórca wpisze w wyszukiwarkę odpowiednie zapytanie, a AI zaproponuje bezpłatną muzykę, która będzie pasować do filmu. Muzyka dla twórców jest obecnie dostępna w USA, ale planowane jest jak najszybsze udostępnienie tej funkcji w większej liczbie krajów.
W przyszłym roku YouTube zacznie wprowadzać generowane przez AI sugestie tematów i tytułów bezpośrednio w YouTube Studio, aby pomóc niezdecydowanym twórcom znaleźć pomysły na kolejne filmy. Te wskazówki będą oparte na zainteresowaniach ich widzów i tematyce oglądanych przez nich filmów. Platforma prowadzi testy wczesnych wersji narzędzi opartych na AI w YouTube Studio. Ponad 70% twórców biorących w nich udział stwierdziło, że narzędzia są pomocne w rozwijaniu i testowaniu pomysłów na filmy.
„Udostępniliśmy nowe aktualizacje, które pozwolą twórcom przesuwać granice twórczego wyrazu, czyniąc trudne rzeczy prostymi i umożliwiając realizację marzeń, które mogły wydawać się niemożliwe do osiągnięcia. Dzisiejsze ogłoszenia są częścią wieloletniego zobowiązania YouTube do oddania twórczej mocy w ręce miliardów ludzi. To początek nowej ery kreatywności. Nie możemy się doczekać, w jaki sposób nasza niesamowita społeczność twórców i artystów wykorzysta te możliwości” – komentuje Neal Mohan, prezes YouTube.
„Wykorzystywanie potencjału AI to niezwykle ciekawy temat, jednak jak w przypadku każdej nowej technologii musimy podchodzić do niego odpowiedzialnie. To, co robią artyści, autorzy piosenek i producenci, jest czymś wyłącznie ludzkim, czego nie można zastąpić technologią. Postrzegamy sztuczną inteligencję jako narzędzie, które artyści mogą wykorzystać do wzmocnienia i przyspieszenia swojej kreatywności. Zależy nam również na współpracy ze społecznością twórczą w ramach naszego Inkubatora AI Music, który obecnie rozszerzył się na cały świat. Opieramy się również na naszej supermocy – naszym głębokim partnerstwie z przemysłem muzycznym – współpracując z nim, aby osiągnąć nasze wspólne cele, jakim jest pobudzanie kreatywności i rozwój biznesu” – dodaje Lyor Cohen, globalny dyrektor ds. muzyki w YouTube.
Głosy od twórców
Twórcy i artyści korzystający z YouTube wyjaśniają, jak dzisiejsze ogłoszenia wpłyną na szerszy ekosystem.
Według Alana Chow z kanału Alan Chikin Chow, wprowadzenie dedykowanej aplikacji YouTube Create to świetna wiadomość, ponieważ taka aplikacja daje pewność, że wszystko, co w niej stworzymy, będzie zoptymalizowane na potrzeby platformy. Aplikacja ułatwi każdemu dostęp do YouTube i rozpoczęcie tam kariery.
YouTuberka Jade Beason dodaje: „Uwielbiam działać efektywnie, dlatego nie mogę doczekać się statystyk opartych na AI, które ułatwią mi to, co do tej pory robiłam ręcznie – przeszukiwanie internetu, sprawdzanie Trendów Google, uwzględnianie sugestii moich widzów – i podsuną pomysły, na których podstawie będę mogła stworzyć coś swojego”.
„Narzędzia oparte na AI mogą pomóc nam zmniejszyć lukę między naszymi pomysłami a tym, co jest technicznie możliwe” – podsumowuje YouTuberka Cleo Abram.
Źródło: informacja prasowa