reklama
Wyniki badania PMR Research pokazują, że już ponad połowa Polaków (54%) to użytkownicy social mediów. Oczywiście żadnym zaskoczeniem nie jest, że najpopularniejszymi są Facebook (40%) i NK (37%). Podobnie należy spojrzeć na dane, w świetle których pierwszy z wymienionych serwisów cieszy się większą popularnością u ludzi młodych (aż 74% w najmłodszej poddanej badaniu grupie wiekowej), a drugi – u starszych.
Okazuje się, że social media służą nam głównie do utrzymywania kontaktu z przyjaciółmi. Taki sposób korzystania z serwisów społecznościowych zadeklarowało aż 86% respondentów. Inne pobudki to chęć odświeżenia starych kontaktów, bądź też zawarcia nowych. Widać więc, że Polacy na Facebooku szukają przede wszystkim… ludzi.
Zdecydowana większość badanych (91%) utrzymuje, że nie korzysta z portali społecznościowych dla celów prywatnych będąc w pracy. Niemal tyle samo deklaruje, że nie jest fanem żadnej marki na którymś z portali społecznościowych i nie loguje się w nich za pomocą smartfona.
Więcej informacji na stronach PMR Research.
Ogólnopolskie badanie konsumenckie zostało przeprowadzone metodą wywiadu telefonicznego przez PMR Research w październiku 2011 r. na reprezentatywnej próbie 1000 pełnoletnich Polaków. Błąd oszacowania wyniósł maksymalnie 5%.
- Artur Roguski
- Artur Kawik