reklama
Jak pokazuje najnowsze zestawienie wyników badania Megapanel przygotowane przez PBI i firmę badawczą Gemius S.A. początek 2012 roku był pomyślny przede wszystkim dla Facebooka i Onetu, oba serwisy znalazły się bowiem w rankingach o jedną pozycję wyżej niż w grudniu. Spadek zarówno pod względem pozycji w rankingu jak i ilości “real users” odnotowały You Tube i Grupa Allegro. Wirtualna Polska – Orange zyskała w styczniu bieżącego roku ponad 200 000 użytkowników. Ten wynik nie pozwolił jednak WP na utrzymanie miejsca w rankingu, szczególnie w sytuacji, gdy serwis Marka Zuckerberga odnotował ponad półmilionowy przyrost. O jedno miejsce w górę awansowała Interia, spychając w dół Allegro. Ranking witryn zestawiony według zasięgu miesięcznego otwiera niezmiennie bezkonkurencyjna Grupa Google.
W kategorii “Społeczności” na podium bez zmian. Pierwsze miejsce zajmuje Facebook, drugie Nasza Klasa, która w styczniu zyskała 70 898 użytkowników, a trzecie Grupa Onet.pl, pomimo straty ponad 30 tys. użytkowników. W drugiej dziesiątce największy awans przypadł w udziale Twitterowi i portalowi wykop.pl, oba serwisy przesunęły się o dwa miejsca w górę. Ponad 400 tys. nowych “real users” zyskały w styczniu: Grupa Google, akazoo.pl i wordpress.com.
W kategorii “E-commerce” mnóstwo zmian. Rekordowy spadek liczby użytkowników, bo ponad 1 200 000, odnotował serwis euro.com.pl, w konsekwencji przemieszczając się aż o 8 miejsc w dół. Empik, stracił ponad 420 tysięcy “real users”, tym samym przesuwając się z miejsca dziesiątego na piętnaste. Aż o 8 miejsc w górę awansowal bonprix.pl, o 6 aukcjoner.pl, a o 4 Ebay. W styczniowym zestawieniu Do pierwszej dwudziestki w rankingu tematycznym dołączyły serwisy: doz.pl, od razu wskakując na 17 miejsce i Grupa Polskapresse zamykająca zestawienie.
Pełne wyniki badania Megapanel za styczeń 2012 można pobrać ze strony Pbi.org.pl lub Gemius.pl.