reklama
O tym, że każdy serwis społecznościowy chce monetyzować swoje usługi nie trzeba nawet przypominać, zwłaszcza w obliczu nasilenia w ostatnim czasie produktów reklamowych jakie wprowadzają poszczególne portale. Mobilne reklamy Facebooka czy targetowane wpisy Twittera to najświeższe przykłady.
Szefowie Foursquare, nie chcąc pozostać z tyłu, zdecydowali o wprowadzeniu promowanych statusów. Nowa usługa ma charakter reklamy wyszukiwarkowej, bowiem promowane statusy (w tym również Specjale) będą wyświetlaniem użytkownikom wówczas, gdy ci będą korzystali z wyszukiwarki Foursquare. Co więcej, nowa usługa zostanie jednocześnie wyposażona w mechanizm targetowania – reklama będzie wyświetlana konkretnemu użytkownikowi na podstawie jego lokalizacji, historii logowań, ale także logowań i rekomendacji jego znajomych. Nie ma w tym zresztą nic dziwnego, zważywszy na to, że Foursquare to serwis nastawiony przede wszystkim na geolokalizację. O tym, że dany status jest promowany poinformuje żółty napis „promoted”.
Póki co z nowej usługi korzystać będzie mogło w ramach programu pilotażowego wybranych dwudziestu partnerów (pełna lista tutaj). W czasie najbliższych miesięcy wprowadzane będą ewentualne poprawki do usługi, a docelowo ma być ona dostępna dla wszystkich przedsiębiorców na Frousquare.
Dodajmy, że według najnowszych danych, podanych przez Dyrektora ds. Przychodów Foursquare Stevena Roseblatta, serwis ma 20 milionów użytkowników, którzy w ciągu każdego dnia logują się w różnych miejscach ponad 5 milionów razy.
- marcin