reklama
Agencja: E_misja Interactive 360 oraz 6ix WoMM & Social Media
Projekt: Trenuj Mądrze
Klient: TIMEX
Zadanie agencji:
1. Zbudowanie świadomości marki Timex jako producenta pulsometrów.
2. Edukacja konsumentów w tej kategorii produktowej i konwertowanie ich na zakupy.
Elementy kampanii Trenuj Mądrze:
• raport n/t obecności marki i konkurencji na forach internetowych, pozyskiwanie insightów konsumenckich
• zdefiniowanie podgrup targetowych i określenie ich specyficznych potrzeb
• serwis ekspercki z silnym linkowaniem do e-commerce
• produkcja kontentu (artykuły eksperckie, infografiki, wykresy, seowriting)
• marketing rekomendacji (WoMM, eRzecznik marki)
• social media (produkcja i prowadzenie Fan Page, kampania Facebook Ads)
• działania wspierające (kampanie PPC: AdWords, GDN)
Wyzwanie: Jak zdefiniować grupy docelowe pulsometrów TIMEX?
W tym celu zaproponowaliśmy klientowi research sieci i forów internetowych, który pozwolił także wstępnie zdefiniować potencjał w/w grup. Na podstawie w/w researchu i pozyskanych insightów konsumenckich zdefiniowaliśmy podgrupy targetowe, w tym zainspirowaliśmy klienta do uwzględnienia dodatkowej grupy – osób odchudzających się, która to grupa okazała się w toku kampanii największa wolumenowo i najbardziej zaangażowana.
Jak wygląda ścieżka zakupowa w tej kategorii?
Aby dobrze zaplanować wsparcie mediowe, serwis i w końcu sposób konwertowania konsumentów na sprzedaż przeanalizowaliśmy ścieżki zakupowe poszczególnych grup, zakładając, że w tej kategorii wystepuje bardzo silny efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline).
To pozwoliło nam:
• zróżnicować nośniki kampanii
• zróżnicować wykorzystywane touchpointy
• precyzyjnie przypisać treści powiązane z artykułami, takie jak teasery produktowe czy polecane artykuły
W/w analiza stanowi jednocześnie podstawę do wprowadzenia skutecznych działań remarketingowych.
Serwis kampanii Trenuj Mądrze
Niezwykle ważnym elementem kampanii jest serwis ekspercki Trenujmadrze.pl:
• uwzględniający wymogi Google’a z wiązane z SEO, czyli kluczowym elementem wpływającym na najbardziej wartościowy ruch na serwis
• bazujący na kontencie zadresowanym do każdej, zdefiniowanej wcześniej podgrupy
• zakładający powiązanie specyficznych treści, takich jak artykuły z teaser’ami produktami TIMEX i linkowaniem do ecommerce marki
Treść serwisu
Pod naszym okiem eksperci tej kategorii produktowej przygotowali całą serię artykułów.
W celu podniesienia poziomu przyswajalności treści wyposażyliśmy je dodatkowo w infografiki, fotografie i wykresy.
Synergia z Facebookiem
Nasza partnerska marka 6ix WoMM & Social Media zbudowała i prowadzi Fan Page’a akcji na Facebooku i realizuje jego wsparcie w postaci Facebook Ads.
eRzecznik marki na forach internetowych
Dodatkowo poprzez działania eRzecznika marki lokalizujemy na forach internetowych potencjalnych klientów znajdujących się w bardzo dojrzałych fazach procesu zakupowego, którzy właśnie w tym momencie zadają pytania dot. zagadnień związanych z wyborem i zakupem pulsometru
Wsparcie mediowe
Założyliśmy wsparcie mediowe wyłącznie w modelu efektywnościowym, realizowane za pomocą AdWords, GDN i Facebook Ads. Kluczem do sukcesu kampanii była silna segmentacja i bardzo kontekstowe powiązanie dużej liczby nośników z odpowiednio przygotowanymi landing page’ami.
Wsparcie mediowe zaczęliśmy od kampanii próbnej, która pozwoliła nam prześledzić konwersje i zoptymalizować strukturę kampanii docelowej – od nośników po poszczególne landing page.
Kluczowym KPI’em całej kampanii „Trenuj Mądrze” jest oczywiście ilość osiągniętych celów w postaci konsumentów, którzy po procesie edukacji na serwisie przeszli dalej by dokonać zakupów. Ten parametr jest śledzony w sposób ciągły.
Podsumowanie
Serwis Trenujmądrze.pl stanowi kompleksowe centrum wiedzy o zagadnieniach związanych z treningiem i wpływem pulsu na jego efektywność. Zastosowanie takiego rozwiązania pozwoliło agencji rozszerzyć kategorię produktową na osoby niezwiązane bezpośrednio ze sportem i budować szerszy, niż początkowo założony zasięg – włączając np. osoby odchudzające się. Opracowanie dużego wolumenu treści eksperckich pozwoliło na maksymalne wykorzystanie możliwości pozycjonowania organicznego oraz budowę efektywnych kampanii performance marketingowych. Nadrzędnym celem serwisu jest edukacja klientów w zakresie wykorzystania pulsometrów i wykreowanie ekspertów marki Timex. Ponadto serwis stanowi istotne wsparcie kanałów e-commerce marki.Case study przygotował:
Michał Siejak, dyr. zarządzający 6ix WoMM & Social Media i agencji interaktywnej E_misja Interactive 360