X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Polki będą dominować w obszarze nowych technologii?

Polki będą dominować w obszarze nowych technologii?

reklama


Panorama Firm, która służy do lokalnego wyszukiwania informacji, wraz z Instytutem Badawczym Millward Brown SMG/KRC przeanalizowali profil współczesnej Polki pod względem poziomu zainteresowania smartfonami i nowoczesnymi technologiami. Jak się okazało, 66,8% badanych kobiet korzysta ze smartfona codziennie. Z badań wynika, że urządzenia te pomagają kobietom w życiu rodzinnym i zawodowym. Dzięki prostym aplikacjom niejednokrotnie smartfon zastępuje serwisy informacyjne, gazetę czy telewizję.

Smartfon rozrywką i pomocą 

Kobiety za pomocą smatrfonów najczęściej szukają informacji dotyczących zdrowia, domu, dzieci i zakupów. Bardzo często dzielą się zdjęciami, korzystają z serwisów społecznościowych, a w wolnej chwili słuchają muzyki, oglądają filmy i czatują. Chętnie korzystają również z aplikacji ułatwiających wyszukiwanie lokalnych informacji.

Co ważne, płeć piękna korzysta głównie z bezpłatnych aplikacji, selektywnie podchodząc do tematu płatności. Kobiety analizują wydatki przez pryzmat innych ważniejszych potrzeb typu dom, dzieci i tylko 18,9% kobiet pobiera płatne aplikacje. Polki, pomimo zabiegania, obowiązków domowych, opieki nad dziećmi, ale także swoich zainteresowań i pracy, stają się aktywnymi użytkownikami smartfonów.

Mobilne wychowywanie

Ich rola jest także widoczna jeżeli chodzi o wychowanie dzieci. Matki także zwracają uwagę na to, w jaki sposób ich dzieci korzystają z  urządzeń mobilnych. –Technologie mobilne coraz bardziej zakorzeniają się w naszym życiu. Ich rola jest równie istotna w życiu dzieci, jak też ich rodziców – mówi Hanna Strzałkowska, badaczka w dziale badań Research.NK, która dodaje, że według przeprowadzonych przez nich badań, rodzice dzieci w wieku 1-10 lat nie tylko aktywniej niż ogół populacji korzystają ze smartfonów czy tabletów, ale też wykorzystują te sprzęty w wychowywaniu dzieci. – Urządzenia mobilne stają się zabawką, która znajduje się w posiadaniu dziecka, i to ono jest ich głównym użytkownikiem. Szczególnie widać to w przypadku tabletów, które w dużej mierze kupowane są z myślą o dzieciach lub wręcz specjalnie dla dziecka. Rodzice udostępniają najmłodszym smartfony i tablety głównie po to, aby dzieci dobrze bawiły, dla wielu z nich ważny jest również aspekt edukacyjny. – tłumaczy Strzałkowska.

– Mimo tego, że korzystanie ze smartfonów i tabletów przez najmłodszych to coraz częstsze zjawisko, to wciąż wzbudza ono sporo kontrowersji. Tak, jak kiedyś obawialiśmy się wpływu telewizji czy Internetu, teraz pod lupą znalazły się technologie mobilne – dodaje Ewa Kubica z Research.NK. – Jeśli chodzi o stosunek mam do udostępniania nowych technologii pociechom, to trudno tu mówić o jednym, wyraźnym wzorcu. Przeprowadzona przez nas segmentacja wyraźnie pokazała, że jest to uzależnione od wielu czynników, między innymi od opinii mamy o miejscu nowoczesnych technologii w procesie rozwoju i wychowania dziecka, czy też od stopnia zaawansowania technologicznego mamy i roli, jaką nowe technologie odgrywają w jej własnym życiu – podkreśla Kubica.

Raport “Zwyczaje Polaków związane z korzystaniem z smartfonów i tabletów” potwierdził, iż szybko przybywa zwolenników urządzeń mobilnych. Współczesne kobiety stawiają na nowe technologie, wykorzystując je m.in. do poszukiwania informacji. Polki szybko przystosowują się do dynamicznie zmieniającego się otoczenia i aktywnie podążają za trendami. Powoli zbliżamy się do poziomu konsumpcji urządzeń mobilnych widocznego w krajach zachodnich, gdzie kobiety dominują w obszarze nowych technologii.

Z całością raportu “Zwyczaje Polaków związane z korzystaniem ze smartfonów i tabletów” możecie się zapoznać tutaj.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail