reklama
Nowe technologie, inteligentne pomysły, kampanie poruszające emocje – to wszystko owszem jest ważne w marketingu, jednak do tego wszystkiego zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Dziś nas, odbiorców i konsumentów, zachwyca i porusza coś innego. To możliwość wpływu, możliwość dołożenia swojej cegiełki, możliwość bycia częścią projektu, który jest nam prezentowany. I na tę potrzebę, która nie jest niczym nowym – teoria Kotlera powstała już kilka lat temu – odpowiadają w pełni polskie firmy, tworząc swoje kampanie reklamowe, produktowe czy wizerunkowe. Większość nagrodzonych kampanii podczas gali Mixx to właśnie te, które w ręce internautów oddały narzędzia pozwalające im na wyrażenie siebie, swoich myśli i pragnień. Furorę zrobiły te aplikacje i strony, które pozwalały zaangażować użytkowników.
Nagroda w kategorii Best in show, a także Innovation Award powędrowała w ręce agencji GONG za kampanię „Zwrotka” dla Żywca. Idea? Każdy mógł stworzyć swoją wersję zwrotki singla będącego hymnem trasy Męskie Granie 2014. Efekt? Ponad 150 tysięcy zwrotek udostępnionych on line i ponad pół miliona chętnych do wzięcia udziału w zabawie. Pomysł genialny w swej prostocie, bo odpowiadający na jedną z najważniejszych współczesnych potrzeb konsumentów, a właściwie już prosumentów, czyli tych, którzy są jednocześnie odpowiedzialni i chętni do tworzenia, produkcji i konsumpcji dóbr danej marki. Na tę samą potrzebę odpowiadała akcja PZU „Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym”, która nagrodę otrzymała w kategorii kampanii wizerunkowej. Choć była wielowymiarowa, choć poruszała emocje i była zupełnym przeciwieństwem typowych akcji związanych z bezpieczeństwem na drogach, w której zamiast szokować, mówiono językiem miłości i troski, to również jej twórcy z VML Poland nie zapomnieli o oddaniu w ręce użytkowników siły sprawczej. Każdy sam mógł tworzyć napisy na charakterystyczne niebieskie serduszka, które wieszano w swoich autach. Ale to nie wszystko twórczość ta była doceniana na stronie internetowej akcji, a najlepsze indywidualne teksty na serduszkach nagradzane.
Nagrody sypały się także w kampanii organizowanej dla Orange Warsaw Festiwal, realizowanej również przez VML. Pierwszy raz wykorzystano podczas promocji festiwalu Instagram. Fajnie, bo nowocześnie, interaktywnie, socialowo. Ale nie chodziło tylko o to, aby skorzystać z popularnego medium. Tu również zadbano o użytkowników. Zostali oni zaproszeni do wspólnego odliczania dni do festiwalu na Instagramie, poprzez ich autorskie zdjęcia. Te najbardziej kreatywne były nagradzane biletami na promowane wydarzenie.
Kreatywność, pomysłowość i aktywność użytkowników doceniana przez marki stanowi podstawę tworzenia angażujących kampanii reklamowych. I to niezależnie od tego czy poszukujemy ulubionego koloru Polaków jak w kampanii Dekoral, czy polskie ToCoś w akcji PrincePolo, czy czegokolwiek innego. Za każdym razem odzew użytkowników będzie głośno słyszalny przez marki, które dadzą im narzędzia do wyrażania siebie.