X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Sprawdź objawy uzależnienia od mediów społecznościowych

Sprawdź objawy uzależnienia od mediów społecznościowych

reklama


Twórcy infografiki słusznie przekonują, że droga prowadząca do uzależnienia od mediów społecznościowych jest taka sama jak to często bywa w innych tego typu przypadkach. Zaczyna się od dosyć regularnych wizyt i sporadycznych aktualizacji statusu, a kończy na nieustannym meldowaniu się w różnych miejscach za pośrednictwem Facebook Places, tudzież Foursquare, „lajkowaniu” wszystkiego co się da, a nawet używania skrótów używanych w Internecie, takich jak LOL czy WTF.

Skąd mamy wiedzieć kiedy zaczynamy się uzależniać od Facebooka czy Twittera? Oto 10 objawów zaobserwowanych przez Column Five:

1. Internetowy język – problem uwidacznia się w momencie, kiedy nasze odpowiedzi kierowane do rozmawiających z nami osób, przybierają taką postać językową, jak wpisy na Facebooku, choćby w statusie.

2. Kłopot z kciukiem – biorąc pod uwagę, że, podobno, nasze kciuki mają skłonność do automatycznego przybierania pozycji stojącej gdy doświadczamy czegoś przyjemnego, to co będzie gdy wpadniemy w wir „lajkowania”?

3. Dlaczego nikt nie odpowiada? – wrzucamy linki, ale reakcja naszych znajomych jest żadna i nie komentują tego, co nam się podoba? Jeśli wpędza nas to w minorowy nastrój, to znak, że najprawdopodobniej przydałby nam się odpoczynek od Facebooka czy Twittera.

4. Lolowanie – dawniej, kiedy nas coś śmieszyło po prostu wybuchaliśmy śmiechem. Jednak z biegiem czasu naszą reakcją na usłyszenie czegoś zabawnego staje się krótkie, wybitnie internetowe, „LOL”.

5. Trzymanie starych kont – dzieci, kiedy znudzi im się dana zabawka bez żalu wyrzucają ją na stertę rupieci, które wkrótce potem lądują na śmietniku. Z social mediami może być podobnie – kiedy jedne tracą na popularności (MySpace, NK.pl), użytkownicy szybko przenoszą się na te, które są na fali (Facebook). A co w takim wypadku z kontami na tych serwisach, które są już „passé”? Jeśli pozostawiamy stare profile w zanadrzu, licząc że jeszcze kiedyś będziemy z nich korzystać, może to być znak, że jest nas w social mediach po prostu „za dużo”.

6. Check-in, check-in, check-in… – geolokalizacja jest coraz popularniejsza, może przynosić też wymierne korzyści, ale czy chęć zostania “burmistrzem” jak największej liczby lokali to nie aby przesada? Zwłaszcza jeśli zupełnie nagle odkrywamy w sobie potrzebę zwiedzania miejsc, których dotychczas nie znaliśmy i meldowania się w nich za pomocą iPhone’a.

7. Chcę zostać farmerem! – granie w FarmVille to z całą pewnością świetna zabawa, ale nawet jeśli notujemy dobre rezultaty, niekoniecznie będzie to oznaczało, że czas wyprowadzić się na własną farmę i zacząć uprawiać ziemię…

8. Facebook padł!? O NIE! – każdemu serwisowi społecznościowemu od czasu do czasu trafiają się przerwy w działaniu, czasem to awaria systemu, czasem mogą to być prace konserwacyjne. Jeśli zamiast szukania alternatywnych form spędzenia czasu popadamy z tego powodu w złość (czy nawet, o zgrozo, wściekłość) to chyba znak, że „odwyk” jest niezbędny.

9. Im więcej urządzeń, tym lepiej – teoretycznie korzystając z social mediów ograniczeni jesteśmy do jednego urządzenia (laptopa, smartfona)… no właśnie, teoretycznie. Zawsze można przecież mieć 2 smartfony żeby móc korzystać równocześnie z Facebooka i Twittera, w końcu po co tracić czas na zbędne lawirowanie między stronami…

10. Socialmediowa obsesja – najcięższym testem dla ewentualnego uzależnienia jest chwila „rozłąki” z laptopem, iPhonem czy iPadem. Jeśli w tych chwilach cały czas myślimy o tym, że ucieka nam masa ciekawych linków na Facebooku to znak, że popadliśmy najpewniej w swego rodzaju psychozę i jak najszybciej trzeba zacząć walkę z uzależnieniem.

Oczywiście wszystkie wymienione objawy wypadałoby traktować z lekkim przymrużeniem oka, ale wydaje się, że część z nich bardzo trafnie opisuje wpływ mediów społecznościowych (czy może Internetu w ogóle…). A jak jest u Was, drodzy czytelnicy?

Poniżej infografika Column Five:

fot.: Columnfivemedia.com

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail