reklama
Groupon to niekwestionowany lider na rynku serwisów socialshoppingowych, z kolei Foursquare w chwili obecnej przoduje wśród aplikacji geolokalizacyjnych. Jednak obydwie firmy muszą mieć na względzie rosnącą konkurencję. W przypadku Groupona zagrożeniem może być wielość pojawiających się portali oferujących zakupy grupowe, Foursquare na ten moment, jak się wydaje, ma jednego głównego, za to bardzo groźnego konkurenta – Facebook Places.
Decyzja o podjęciu współpracy ma więc przynieść korzyści każdej ze stron. Dla Foursquare oznacza to poszerzenie oferty dotyczącej dokonywania transakcji za pomocą aplikacji, a warto tu nadmienić, że z firmą współpracowało od niedawna już 5 innych serwisów socialshoppingowych. Z tego punktu widzenia ciężko nie dostrzec słusznego posunięcia Groupona, który nie chce pozostać w tyle. Jednak to co najważniejsze to fakt, że serwis uzyska dostęp do większej liczby potencjalnych klientów, nie ograniczając się już tylko do mailowych subskrypcji. Niewątpliwie polepszeniu powinny ulec szybkość docierania z ofertami do internautów i targetowanie. Partnerzy będą się oczywiście dzielić zyskami, nie zdradzono jednak jaki udział przypadnie każdemu z nich.
Użytkownikom Foursquare będą przedstawiane oferty pochodzące nie tylko z „klasycznego” Groupona, w którym proces od kupna do wykorzystania grupona jest rozciągnięty w czasie, ale również te z usługi Groupon Now, która gromadzi oferty możliwe do zrealizowania „od zaraz”. Nieco smaczku całej sprawie może dodawać fakt, że oferty z Groupon Now trafiały już od tygodnia do użytkowników konkurencyjnego dla Foursquare serwisu – Loopt. Inna sprawa, że usługa Groupon Now w chwili obecnej dostępna jest jedynie dla mieszkańców Chicago, więc Foursquare nie ma wiele dystansu do nadrobienia.
– Celem Foursquare jest pomoc w kontaktowaniu się między ludźmi, odkrywaniu nowych miejsc, a także oszczędzaniu pieniędzy dzięki naszym specialom oraz ofertom innych serwisów. Cieszymy się, że od teraz również Groupon będzie mógł prezentować swoje oferty na naszej platformie – stwierdził przedstawiciel Foursquare.
Decyzja o współpracy nie jest zaskoczeniem, jako że plotki o rozmowach między władzami obydwu firm zaczęły pojawiać się już jakiś czas temu.