X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Louise Delage symbolem bezrefleksyjnej konsumpcji social mediów?

Młoda Paryżanka Loius Delage podbiła Instagrama swoimi pięknymi zdjęciami w markowych ubraniach z ekskluzywnych podróży i imprez. Nikt nie zauważył jednak towarzyszących jej nieustannie kieliszków i butelek z alkoholem. Ten idealistyczny świat okazał się tylko kreacją i kampanią społeczną rzecz walki z alkoholizmem.

Louise Delage symbolem bezrefleksyjnej konsumpcji social mediów?

reklama


W mediach społecznościowych dzielimy się zdjęciami prezentującymi nasze chwile szczęścia, tym, co jest atrakcyjne i miłe dla oka. Tak też było z profilem na Instagramie 25-letniej Paryżanki, Louise Delage. Kobieta publikowała zdjęcia ze swoich podróży jachtem, spotkań ze znajomymi czy imprez. Wszystkie fotografie łączył jednak jeden wspólny element – alkohol. Butelki piwa, kieliszki wina czy drinki towarzyszą Louise na prawie każdym ze 150 zdjęć. Mimo to żaden z ponad 100 tysięcy obserwatorów nie zauważył tego problemu.

Bad mood

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Louise Delage (@louise.delage)

💦 F.R.E.S.H 💦

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Louise Delage (@louise.delage)

New BFF 🐠

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Louise Delage (@louise.delage)

Louise Delage to postać wykreowana przez francuską agencję reklamową BETC na rzecz kampanii społecznej prowadzonej przez Addict Aide – organizację walczącą z uzależnieniem od alkoholu. Akcja miała skupić uwagę użytkowników Instagrama i otworzyć im oczy na problem alkoholizmu, który dotyczy także tak młodych osób jak Paryżanka. Przez dwa miesiące na profilu @louise.delage pojawiały się zdjęcia i wideo prezentujące idealny świat młodej kobiety. Kilka dni temu opublikowano wideo “Like my addiction” odkrywające drugie dno całej akcji.

W codziennym biegu często pobieżne przeglądamy media społecznościowe. Bezmyślnie lajkujemy zdjęcia, szerujemy treści, którym nawet dokładnie się nie przejrzymy. Jak pokazuje akcja z Louise Delage, przegapiamy w ten sposób ważne problemy. Użytkownicy lajkowali i wyświetlali jej zdjęcia, nikt nie zauważył problemu. Być może ta przeprowadzona w nietypowy sposób akcja, która odbiła się echem w internecie, choć w minimalnym stopniu wpłynie na nasz sposób konsumpcji treści i przypomni, że social media często stwarzają pozory odbiegające od rzeczywistości.

Reklama

[FM_form id="1"]