X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Koniec 30-sekundowych, niepomijalnych reklam na YouTube

W 2018 roku z YouTube'a znikną półminutowe, niepomijalne reklamy. Jak deklaruje Google, zastąpią je krótkie formaty, które będą lepsze zarówno dla użytkowników, jak i samych reklamodawców.

Koniec 30-sekundowych, niepomijalnych reklam na YouTubefot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Czy kiedykolwiek zdarzyło się Wam, że chcieliście odtworzyć na YouTube teledysk do ulubionej, trwającej zaledwie kilka minut piosenki, a okazywało się, że poprzedza go niepomijalna, kilkudziesięciosekundowa reklama? Takie sytuacje bywają irytujące i powodują negatywne odczucia u tysiący innych użytkowników serwisu. Możemy jednak z nadzieją patrzeć w przyszłość, bo YouTube, w dbałości o reklamowe doświadczenia użytkowników, zapowiedział, że już w przyszłym roku znikną 30-sekundowe, niemożliwe do pominięcia spoty w serwisie. Zostaną one zastąpione krótszymi formatami, które przyniosą nowe możliwości zarówno odbiorcom, jak i samym reklamodawcom.

Reklamodawcy nie muszą się obawiać – reklamy nie znikną z serwisu całkowicie. Zmieni się tylko czas i sposób ich emisji. Spoty trwające 15 i 20 sekund z przyciskiem “Pomiń” wciąż będą miały rację bytu. Serwis skupi się również na formatach typu Bumper Ads – rozwijane będą krótkie, niepomijalne, 6-cio sekundowe wideo, które wprowadzono w serwisie w kwietniu ubiegłego roku.

Eksperci wypowiadający się dla portalu Campaign, który jako pierwszy poinformował o decyzji YouTube’a, odczytują ten ruch ze strony serwisu jako obawę przed, wciąż uatrakcyjniającym swoją ofertę wideo, Facebookiem. Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu portal zapowiedział wprowadzenie nowej, dedykowanej aplikacji na telewizory umożliwiającej oglądanie wideo udostępnianego w serwisie na dużym ekranie.

YouTube rozwija jednak inne źródła dochodów, o czym świadczy wprowadzono niedawno opcja płatnych komentarzy. Super Chat to funkcja dająca możliwość wysyłania dotacji podczas transmisji na żywo i wyeksponowania naszej wypowiedzi. Podczas relacji na żywo użytkownicy zadający pytania ulubionemu youtuberowi mają nową możliwość przykucia jego uwagi – aby zapytanie zostało dostrzeżone, mogą oni ustalić wybraną kwotę i promować swój komentarz. Wówczas będzie on zaznaczony kolorem i widoczny nad pozostałymi. Inni widzowie transmisji mają możliwość przebijania tej kwoty, aby to ich wpis był wyeksponowany. Jak deklaruje Google, jest to nowy sposób na interakcję fanów i twórców w trakcie relacji.

Decyzja YouTube’a o wycofaniu 30-sekundowych reklam może nie spodobać się reklamodawcom, jednak wydaje się, że jest to cena jaką musi zapłacić serwis, aby utrzymać zainteresowanie swoich widzów.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail