reklama
Paradoksalnie, alternatywne kawiarnie stały się obecnie niesamowicie popularnym miejscem. Co raz to dziwniejsze pomysły właścicieli, nie zawsze spotykają się z zachwytem konsumentów. McCafe postanowił więc wykorzystać ten temat w swojej nowej kampanii. Spot stał się viralem – jest bogato komentowany i chętnie rozpowszechniany w mediach społecznościowych.
McCafe vs. niesieciowe kawiarnie
Przedstawione przez McCafe wideo wykpiwa przede wszystkim niekonwencjonalne sposoby podawania kawy. W tym celu pokazano malutkie filiżanki ulubionego napoju lub podawane go w słoiku ze słomką, nieczytelne menu, niefunkcjonalny wystrój kawiarni, a także wygórowane ceny. Zdezorientowany bohater reklamy trafia w końcu do McCafe, gdzie dostaje wszystko, czego tak długo szukał: ulubioną kawę za rozsądną cenę, wygodne miejsce do siedzenia i smaczne ciastko.
Podczas gdy inne kawiarnie zamieniają się w miejsca, z ekstrawaganckimi menu i alternatywnymi sposobami parzenia, McCafe stawia na szybkość i zadowolenie klienta. Taki obraz tej sieci powinien zapamiętać klient po obejrzeniu spotu. Jednak widać tu również dość znaczącą manipulację. Filmik przedstawia porównanie dwóch zupełnie różnych segmentów produktu – drogie i luksusowe kawy w alternatywnych kawiarniach, oraz oferta globalnej sieci fast-food. Są to całkowicie nie przystające do siebie strefy. Zarówno McCafe jak i niesieciowe kawiarnie posiadają własnych, specyficznych dla danej marki konsumentów.
Reklama McDonald’s szybko obiegła media społecznościowe. Swój sukces zawdzięcza przede wszystkim prostemu i zabawnemu przekazowi, który w nienachalny sposób zachęca do wypicia kawy w McCafe. Niewątpliwie filmik przyciąga uwagę, a o to chyba chodziło sieci McDonald’s.
https://www.youtube.com/watch?v=Kra1eWAiKvE
- Where’s The Food?!