X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak odnaleźć influencera? 10 platform do współpracy z twórcami

Gdzie odszukać influencera dla naszej marki? Jak pozyskać o nim informacje? Przedstawiamy 10 platform, za pomocą których nawiążemy współpracę z internetowymi twórcami.

Jak odnaleźć influencera? 10 platform do współpracy z twórcamifot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Influencer marketing to istotny trend, którego nie sposób lekceważyć. Współpraca z liderami opinii stała się powszechnym zjawiskiem, gdyż internetowi twórcy efektywnie angażują swoich odbiorców i nierzadko stanowią dla nich źródło poglądów. Jak można dowiedzieć się z ebooka „Influencer Marketing – praktycznie”, o którym pisaliśmy pod koniec ubiegłego roku, już 83 procent czytelników blogów wierzy opiniom zamieszczanym na blogach, a 33 procent internautów zakupiło pod wpływem zamieszczonych tam informacji dany produkt. Z kolei 82 procent marketerów sądzi, że największą korzyścią ze współpracy z influencerami jest dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Dane tego typu pokazują, że włączenie twórców internetowych w działania promocyjne realnie wpływa na odbiór marki i popularność produktu. Jednak sam zamysł współpracy to dopiero początek. Odnalezienie odpowiedniego influencera, który będzie pasował do naszego profilu jest wyzwaniem. Same statystyki to nie wszystko, dlatego warto dowiedzieć się więcej o kategoriach na jakich zna się twórca, na jakim poziomie angażuje fanów i czy oraz jak się o nim mówi. Gdzie zatem znaleźć odpowiedniego inflencera? Przedstawiamy 10 platform umożliwiających trafienie do influencera.

Baza influencerów: WhitePress

Portal WhitePress stworzył specjalną platformę do współpracy z influencerami, która pozwala na wyszukiwanie liderów opinii w bazie, zlecanie im działań oraz rozliczanie. Zainteresowani współpracą mają możliwość tworzenia oraz zapamiętywania wielu zestawów profili influencerów oraz ich ofert. W bazie znajdują się obecnie 1042 blogi, 371 kanałów YouTube, 1134 fanpage i grup na Facebooku, 355 kont na Twitterze, 1131 kont na Instagramie, 150 kont na Snapchacie oraz 52 konta na LinkedIn i są to tylko aktywne i zweryfikowane profile. System umożliwia eksport listy do plisku XLS, co jest przydatne szczególnie dla agencji przedstawiających oferty klientom. Zainteresowani poszczególnymi kanałami mogą wybrać więc influencera dopasowanego do koncepcji działań, gdyż platforma pozwala na elastyczną komunikację i negocjacje warunków współpracy. Posiada także wbudowany czat i umożliwia wysyłkę multimediów oraz przeprowadzanie wieloetapowych kampanii.

platforma dla influencerów

fot. whitepress.pl

Baza influencerów: ReachaBlogger

ReachaBlogger to platforma umożliwiająca bezpośredni kontakt reklamodawców z blogerami i prowadzenie działań promocyjnych. Bierze ona odpowiedzialność za analizę i optymalną ofertę, ustalenia z influencerami, realizację, harmonogram, raportowanie, śledzenie efektywności działań, a także kwestie formalne – cała papierologia i rozliczenia są w gestii platformy. Do wyboru mamy oferty ponad 3000 blogów z opisami warunków współpracy i zasięgami. Możemy wyszukiwać je po różnych kryteriach oraz oceniać. Dostęp do ReachaBlogger jest bezpłatny, dopiero gdy zdecydujemy się na współpracę ponosimy koszty. Podstawową formą reklamy na blogu, którą ofe­ruje REACHaBLOGGER, jest wpis inspi­ro­wany, czyli publikacja zainspirowana produktem, usługą lub notką otrzymaną od Klienta.

baza influencerów

fot. reachablogger.pl

Baza influencerów: Influencers.Club

Influencer Club to wiodące narzędzie umożliwiające współpracę marek z influencerami z Instagrama, Facebooka i Twittera. Platforma daje dostęp do tysięcy influencerów gotowych do współpracy z firmami oraz do tworzenia atrakcyjnych treści dla swoich odbiorców w mediach społecznościowych. Reklamodawcy mają kontrolę nad całą kampanią – mogą wybrać odpowiadającego im lidera opinii kierując się wyszukiwaniem na podstawie słów kluczowych, krajów czy kategorii, decydować o budżecie kampanii, tworzyć je i monitorować oraz śledzić ich efekty. Znajdziemy tam takich twórców jak Pijaru Koksu, Lubimy Czytać, Nieperfekcyjna Mama, Panna Anna, Kamperki czy Wyrwane z kontekstu. Po zatwierdzeniu zadań, influencerzy kopiują linki do swoich postów, które są weryfikowane przez system i muszą być widoczne dla odbiorców przez 30 dni po ich zatwierdzeniu. Narzędzie jest bezpłatne dla influencerów, natomiast reklamodawcy mogą skorzystać z 14-dniowej wersji testowej i po tym czasie zdecydować o dalszym planie subskrypcji.

zlecenia dla influencerów

fot. influencers.club

Baza influencerów: Influ

Influ łączy Wydawców i Reklamodawców, pozwalając jednym na monetyzowanie własnych mediów, a drugim na wygodniejsze korzystanie z zalet content i influencer marketingu. Wydawcy i agencje mają dostęp do bazy twórców, wygodnego panelu do zarządzania projektami oraz briefami. Zainteresowani zakupią m.in artykuły na lokalnym portalu informacyjnym, bannery na branżowym forum internetowym, serie postów na Instagramie wpływowej blogerki modowej, posty na grupie na Facebooku, filmy na kanale influencera oraz udostępnienie linków do naszych artykułu na profilu LinkedIn. Obecnie na platformie znajduje się  ponad 1285 stron, blogów, forów, 632 konta na Instagramie, 181 kanałów na YouTube, 350 fanpage, 88 grup na Facebooku oraz 220 tysięcy adresatów w bazach mailingowych.

jak znaleźć influencera

fot. influ.pl

Baza influencerów: SnapStars

SnapStars to platforma do planowania i zarządzania zintegrowanymi działaniami marketingowymi na Snapchacie, Instagramie i Facebooku. Pozwala na wybór formatu, monitorowanie statystyk i mierzenie efektów. Marketerzy mogą wybrać konkretnych influencerów z bazy konkretne osoby, wysłać im brief i oczekiwać na odpowiedź. Za pomocą serwisu przeprowadzono m.in Wielkanocną aktywację Happy Socks, konkurs dla sieci Play, działania w ramach kampanii Samsung AddWash oraz uruchomiono kanał Zozole Kwasole na Snapchacie i kampanię influencer marketingową w ramach promocji nowego produktu.

zlecenia dla influencerów

fot. snapstars.pl

Baza influencerów: InfluBe

InfluBe łączy influencerów publikujących m.in na Facebooku, YouTube, Twitterze i Instagramie z Brand Managerami. Możemy bezpłatnie stworzyć nową kampanię, zaprosić do współpracy liderów opinii wybranych z katalogu, a w dalszej części ustalić warunki współpracy (gdzie, jak i za ile mieliby oni publikować) oraz rozpocząć promocję marki. Możemy na bieżąco monitorować zasięgi publikowanych treści i w prosty sposób rozliczyć się z influencerem.

platforma dla influencerów

fot. inflube.pl

Baza influencerów: InstaBrand

Influencerzy na InstaBrand są klasyfikowani za pomocą słów kluczowych i wspomnień w sieci na ich temat. Narzędzie pozwala na tworzenie list i porównywanie influencerów na podstawie followersów, wskaźników zaangażowania oraz wykorzystania słów kluczowych, a także odnajdywanie ich na mapie. Przy okazji, z obejrzanych treści można tworzyć moodboardy, które zainspirują nasz zespół. Platforma zbiera ponad 100 tysięcy unikalny influencerów, 3 miliony unikalnych wspomnień oraz 5 milionów unikalnych słów ze Snapchata, Instagrama, Twittera, Facebooka i YouTube’a. Dotąd z usługi skorzystały takie marki jak Calvin Klein, Pepsi, Corona, Hyundai, Unilever, Samsung, McDonald’s, Universal Studios czy Verizon.

jak znaleźć influencera

fot. instabrand.com

Baza influencerów: NeoReach

NeoReach to platforma, która pozwala na przeprowadzanie kampanii od początku do końca. W bazie znajduje się ponad 3 miliony influencerów, których można odnaleźć na podstawie takich filtrów jak słowa kluczowe (m.in wspomnienia marki), działania (liczba followersów, zaangażowanie itp.) czy demografia odbiorców (wiek, płeć, lokalizacja, język, dochody itp.). Oprogramowanie pozwala na zarządzanie kampanią i terminami, koordynację działań, podpisywanie umów i wyświetlanie postów. Możemy także mierzyć kampanię w czasie rzeczywistym oraz ekportować raporty. Na blogu platformy znajdziemy także rankingi najpopularniejszych influencerów z kategorii gaming, moda czy jedzenia. Z platformy skorzystały dotąd m.in Walmart, Fan Duel, Travel Channel czy NBC Universal.

wyszukiwarka influencerów

fot. neoreach.com

Baza influencerów: SocialNation

Projekt stworzony przez Brand24 to lista influencerów, która umożliwia odnalezienie liderów opinii z całego świata m.in ze względu na liczbę ich fanów na Facebooku oraz obserwujących na Twitterze i Instagramie. Możemy odnaleźć blogerów, celebrytów, osoby związane z biznesem, showbiznesem, internetem, technologią, dziennikarstwem i lifestylem, muzyków, polityków, sportowców czy osoby zajmujące się wideo i kierować się kryterium wyszukiwania poprzez hashtagi lub też dla poszczególnych państw. Serwis przedstawia aktualne liczby obserwatorów i fanów poszczególnych osób, najczęściej używane hahstagi oraz linkuje do ich profili w mediach społecznościowych.

wyszukiwarka influencerów

fot. socialnation.pl

Baza influencerów: Hash.fm

Hash.fm to udostępnia listy i rankingi m.in TOP 100 na Snapchacie, najpopularniejsze zdjęcia i wideo w danej kategorii czy najpopularniejsze influencerki np. modowe. Wchodząc na profil twórców w serwisie zyskujemy wgląd w informacje na temat kategorii w jakich działają, popularności ich profili w mediach społecznościowych, miejsc jakie zajmują na liście innych blogerów w swojej kategorii, form współpracy i przykładowych treści. Twórcy mogą zakładać tam swoje profile i udostępniać informacje przydatne dla marketerów.

fjak znaleźć influencera

fot.hash.fm

Odszukanie influencera to niełatwe zadanie, szczególnie, jeżeli dopiero rozpoczynamy przygodę z influencer marketingiem lub jesteśmy mniejszą firmą i nie dysponujemy tak dużym budżetem, który umożliwiłby nam współpracę z topowymi twórcami internetowymi. Na zaprezentowanych platformach znajdziemy zarówno tych, którzy mają znaczne zasięgi, jak i tych bardziej niszowych. Dobierzemy ich na podstawie odpowiadającego nam kryterium takie jak zaangażowanie, spectrum działania, słowa kluczowych czy kraj. Możemy także skorzystać z ogólnego podziału influencerów zaprezentowanego przez WhitePress, który klasyfikuje ich ze względu na motywację (idole, eksperci, lifestylerzy, aktywiści, artyści), branżę (kategorie blogów i vlogów) oraz kanały komunikacji (blogerzy, youtuberzy, facebookowcy, insatgramerzy, snapchatterzy czy twitterowcy). Zaprezentowane platformy znacznie ułatwią nam współpracę, komunikację i monitoring.

  • Dzięki, może się przydać.

  • Anetta

    Super, wszystko na pewno się przyda dla mnie jako Influencerki, żeby poznać więcej marek oraz dotrzeć do swojej grupy docelowej i odbiorców, którzy byliby zainteresowani naszym contentem.
    Pozdrawiam,
    Anetta z https://modny-blog.com

  • Mateusz Pobłocki

    Ja z influencerów pomocy nie korzystam. Biorą dużo pieniędzy, a szczerze mówiąc myślę, że w naszej branży to nie działa. Korzystamy z usług http://orchideagroup.pl/, bo bardzo dużo się wystawiamy na targach. Generalnie nie wszystko ma zastosowanie w każdej branży. Warto poświęcić chwilę, żeby zastanowić się, czego nasza firma naprawdę potrzebuje.

  • Mateusz Pobłocki

    Wgl mało jest takich rzetelnych źródeł na temat marketingu, jak ta strona. Dodaję sobie zakładek :) będę wpadać częściej

  • dziękuję za ten post, kilka z serwisów już nałam i reszta na pewno mi się przyda w promowaniu bloga :)

  • Robert Sosnowski

    Zapraszamy na http://www.ReachABlogger.pl – współpracuj bezpośrednio z Twórcami online, przez naszą platformę. Najniższa marża na rynku (15%) i najlepsze narzędzie na rynku do zakupu publikacji online. Darmowa rejestracja dla Reklamodawców i Twórców – to tak w skrócie ;)

Reklama

[FM_form id="1"]