reklama
Z Instagrama miesięcznie korzysta już ponad 700 milionów ludzi. Dołączenie do tego grona ostatnich 100 milionów trwało wyjątkowo krótko – zaledwie nieco ponad 4 miesiące. Dzięki nowym funkcjom takim jak Stories, wideo na żywo czy znikające wiadomości Direct, ludzie mają jeszcze większą swobodę i kontrolę nad sposobem, w jaki dzielą się treściami z innymi. Jedną z przyczyn szybkiego tempa rozwoju Instagrama jest także ciągły rozwój mechanizmów łączenia ze sobą znajomych na platformie. Jak wyglądał on w czasie?
Aplikacja Instagram została uruchomiono 6 października 2010 roku, początkowo tylko dla urządzeń iPhone, a dwa lata później trafiła na urządzenia z systemem Android. Już po kilku miesiącach jej istnienia, a dokładniej 21 grudnia 2010 roku, odnotowano pierwszy milion użytkowników. We wrześniu kolejnego roku ich liczba została potrojona. Znaczny przeskok liczby instagrammersów odnotowano w listopadzie 2012 roku, gdy wzrosła do 80 milionów.
W lutym 2013 roku liczba korzystających z aplikacji wyniosła 100 milionów. Rok później, w marcu 2014 roku wynosiła 200 milionów, w grudniu 300 milionów, a we wrześniu 2015 roku 400 milionów. W czerwcu ubiegłego roku Instagram mógł pochwalić się 500 milionową społecznością. W grudniu pisaliśmy o 600 milionach, a w dniu 26 kwietnia osiągnięto 700 milionów użytkowników.
Jak porównuje TechDyno, Instagram jest dwa razy większy niż Twitter i już wkrótce może dołączyć do aplikacji z rodziny światowego giganta, takich jak WhatsApp i Messenger, które mają 1,2 miliarda użytkowników czy Facebook z 1,8 miliardem osób. Warto pamiętać, że Instagram cieszy się dużą popularnością, mimo, że istnieje już ponad 6 lat. To rzadko spotykane, by któreś z mediów społecznościowych było tak długo na topie i odnotowywało takie wzrosty użytkowników, dlatego tym bardziej warto mieć je na uwadze w działaniach naszej marki.