X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Świat pod napięciem. Nowy porządek w reklamie

Czego polscy marketerzy nie uczą się od Donalda Trumpa? Upadek autorytetów, czyli co po influencerach? Co mają wspólnego fioletowa krowa, czarne łabędzie i błękitne oceany? Co naprawdę robią w sieci milenialsi, a co pokolenie X? Startupizacja korporacji – realny scenariusz czy pobożne życzenie? Jak zmienić „papierową” firmę w cyfrowego lwa? BOTY – rozwiązanie z przyszłością, czy bańka, która wkrótce pęknie? To przykłady tematów blisko 60 prelekcji i wystąpień jedenastej edycji FORUM IAB Polska, które odbędzie się dniach 7-8 czerwca w Warszawie.

Świat pod napięciem. Nowy porządek w reklamiefot. IAB Polska

reklama


Na początku czerwca w warszawskich Złotych Tarasach po raz jedenasty spotka się 1100 ekspertów branży online, by rozmawiać o innowacjach w komunikacji marketingowej, konsumencie przyszłości, modelach współpracy agencji z klientem w nowych realiach digital, roli internetu w rozwoju firm. Nie zabraknie tematów gorących czy kontrowersyjnych – coraz silniejszej konkurencji, rosnącej w siłę sztucznej inteligencji, korzyści i zagrożeń związanych z rozwojem technologii, zjawiska blokowania reklam i bezpieczeństwa wizerunku marek w sieci. Program, który zilustrują liczby, dane i badania, ułożony jest w trzy bloki: konsument, komunikacja, organizacja.

W założeniu organizatorów Forum IAB 2017 ma inspirować, pokazywać trendy, promować najlepsze praktyki. „Konferencja służy rozwojowi branży online i promocji internetu jako narzędzia i sposobu na biznes. To tematy, które interesują już nie tylko ekspertów branży digital, ale też szefów marketingu czy rozwoju, wręcz prezesów firm. Z każdym rokiem zwiększa się grupa przedstawicieli kadry zarządzającej, w tym dyrektorów marketingu, którzy debatują razem z nami” – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Tegoroczny temat Forum IAB „Świat pod napięciem. Nowy porządek w reklamie” to odpowiedź na globalne przemiany, które wpływają na szeroko pojęty marketing. Konieczna wydaje się dyskusja o tym, jak budować skuteczny marketing w obliczu zmian oczekiwań i postaw konsumentów, rewolucji technologicznej, wyzwań organizacyjnych i kulturowych. Wybory w USA wyraźnie pokazały, że łamanie schematów, dostosowywanie narracji do nastrojów społecznych i technologia bacznie śledząca każdy krok w przestrzeni digital mogą przynieść sukces, którego niewielu się spodziewało.

Program

Tematy podjęte w ramach bloku konsument będą dotyczyły modelowania zachowań, granic konsumpcjonizmu, wpływu kompromisu kulturowego na trendy rynkowe. Prelegenci dużo uwagi poświęcą temu, jak korzystają z internetu milenialsi, a jak pokolenie X oraz co mówi Facebook o różnicach między generacjami. Istotnym wątkiem będzie rola personalizacji komunikacji, sposoby i narzędzia budowania silnych marek. „Na Forum IAB dużo mówimy o technologiach, czasem wręcz zachłystujemy się nowinkami. Nie można jednak zapomnieć, że służą jednemu: lepszej, czyli skuteczniejszej komunikacji z konsumentami. Oni też się zmieniają, różne pokolenia to różne sposoby korzystania z mediów, a niszowe kanały stają się masowe. Warto sprawdzić czy to, co nam się wydaje to nadal prawda. Gwarantuję, możemy się zdziwić – mówi Jacek Karolak, dyrektor strategii K2, członek Rady Programowej Forum.
W bloku poświęconym komunikacji eksperci opowiedzą o aktualnych trendach, w tym rzeczywistości rozszerzonej, botach, sztucznej inteligencji i sterowaniu głosowym. Ważne miejsce zajmie wykorzystanie content marketingu. Silnie zostaną wyeksponowane narzędzia służące skutecznej komunikacji. – Chcemy dowiedzieć się, czy superszczegółowa fragmentaryzacja grupy odbiorców jest właściwą drogą dotarcia do nich. Co zrobić, by złapać ich uwagę tu i teraz – w czasie, kiedy przeskakują z jednego urządzenia na drugie. Albo jak pobudzić konsumentów do działania i czy warto grać na emocjach wykorzystując tak popularne dziś zjawisko postprawdy – wyjaśnia Grzegorz Krzemień, prezes GoldenSubmarine, członek Rady Programowej Forum.

Cyfrowe czasy to także nowe wyzwania dla firm. – Coraz częściej zarówno komunikacja jak i konsumenci są już w pełni „cyfrowi”, a same organizacje pozostają w tyle. Narzędzia, technologie, procesy, kultura czy struktura organizacyjna, sposób pracy i role nie przystają do nowoczesnej teraźniejszości. Podczas Forum IAB chcemy pokazać, jak polskie firmy adaptują się do nowego, wspaniałego świata – mówi Michał Kreczmar, dyrektor w zespole cyfrowej transformacji PwC Polska, członek Rady Programowej Forum. Wśród tematów bloku organizacja znajdą się więc m.in. pomocowe modele biznesowe, modele współpracy agencji z klientem w realiach digital, rola agencji kreatywnych w biznesie przyszłości, digital hubs jako odpowiedź na rosnące potrzeby biznesu cyfrowego. Pojawią się też tematy kontrowersyjne – Konsument w centrum? Może już wystarczy!, a także refleksja nad prymatem „być” nad „mieć” czy wręcz nad wpływem pornografii na rozwój technologii.

Prelegenci

W konferencji weźmie udział kilkudziesięciu międzynarodowych i rodzimych autorytetów – ekspertów branży online, dyrektorów i managerów globalnych firm. Tylko pierwszego dnia wystąpią podczas sesji plenarnych uznani w swoich dziedzinach: Jason Jercinovic, Global Head of Marketing Innovation w Havas; Michael Khan, Global CEO Performics & Performance Practice Lead w Publicis Media; Anna Gruszka, Chief Digital Officer IPG MEDIABRANDS, Robert Kozielski – wykładowca Uniwersytetu Łódzkiego; Jan Zając, prezes Sotrendera i in.
Formuła wydarzenia umożliwia zaproszenie inspirujących osobowości, wybitnych przedstawicieli świata nauki i biznesu, którzy prezentują odmienny od perspektywy branży – i przez to bardzo cenny – punkt widzenia.

Rada Programowa

Nad programem Forum czuwa Rada Programowa, w której zasiada 40 ekspertów marketingu internetowego w Polsce, członków grup roboczych IAB Polska. W tym roku przewodniczą jej: Krzysztof Sobieszek, Practice Lead, Business Transformation w Publicis Media i Michał Kreczmar, dyrektor w zespole ds. transformacji cyfrowej w PwC.

Partnerzy, patroni, sponsorzy Forum IAB 2017

Co roku partnerami Forum IAB są czołowe polskie i międzynarodowe firmy, które śledzą trendy i wdrażają nowoczesne rozwiązania. Patronami i partnerami Forum IAB są instytucje publiczne, media branży reklamowej i marketingowej, największe portale oraz tytuły prasowe.

Patronat nad wydarzeniem sprawuje SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail