reklama
Raport przygotowany został przez grupy robocze działające w strukturach IAB Polska – „Social media & WoMM” oraz „Gry w marketingu”. Obejmuje wyłącznie kampanie z polskiego rynku. Autorzy przekonują, że to przykłady doskonałych działań w sferze społecznościowej, mogące stanowić wartościową inspirację dla własnych poczynań. Przyjrzyjmy się więc pokrótce kilku wyróżnionym kampaniom.
Plusikowe
Kampania Plusa została przeprowadzana za pomocą Facebooka (oficjalny profil Plusa) oraz na wielkoformatowych ekranach LED w wybranych miastach. Na fan page marki umieszczono aplikację, w której uczestnicy mieli wpisać swój pomysł na wydanie 200 zł „plusikowego”. Autor najciekawszego otrzymał iPhone’a 4, dodatkowo codziennie 3-ech uczestników otrzymywało 200 zł. Później prace nagrodzonych wyświetlano na ekranach LED.
W kampanii aktywnie brało udział 150 tys. użytkowników, a fan page zyskał 6,5 tys. nowych fanów.
Seks to zdrowie
Kampania Polpharmy, poprzez edukację dotyczącą życia seksualnego, miała za zadanie skłonić Polaków do bardziej otwartej rozmowy na tematy związane z seksem, zwłaszcza w przypadku pojawienia się jakichkolwiek problemów. Głównym celem było pozyskanie jak największej ilości respondentów do ankiety opracowanej przez prof. Zbigniewa Izdebskiego, a dotyczącej seksualności polskich internautów. Biorąc pod uwagę efekty kampanii, jej sukces przerósł oczekiwania samych twórców. Fan page „Seks to zdrowie” na Facebooku zdobył ponad 250 tys. fanów, wypełnionych zostało ok. 10 tys. ankiet. Zaangażowanie na fan page było tak duże, że Polpharma zdecydowała się kontynuować projekt, który stał się pełnoprawnym profilem dotyczącym tematyki zdrowia, a co więcej, dzięki bardzo dużej społeczności fanów, jednym z najpopularniejszych. Oferuje porady i informacje dotyczące zdrowia seksualnego, a dzięki aplikacjom promuje udane życie seksualne.
Posadź drzewo
Marka Tetra Pak, chcąc budować swój proekologiczny wizerunek (motto „Chroni to co dobre”) a jednocześnie wspierać postawy przyjazne środowisku wśród swoich klientów, uruchomiła serwis posadzdrzewo.pl , gdzie użytkownicy mogli posadzić wirtualne drzewo, a w zamian firma sadziła prawdziwe. Akcję zbudowano w oparciu o mechanizmy rekomendacyjne, rozsyłanie zaproszeń. Użytkownicy serwisu mogli dzięki temu zakomunikować otoczeniu swojego proekologicznego statusu. A to wszystko bez jakiegokolwiek wsparcia mediów! Rezultaty? Proszę bardzo: w ciągu 3-ech tygodni serwis odnotował 1,29 mln unikalnych użytkowników i ponad 3,5 mln odwiedzin. Fan page na Facebooku w 3 tygodnie uzyskał 10 tys. fanów.
- Kamila Kaczmarczyk