reklama
Wszystkie narzędzia, których celem jest monitoring internetu, są niezwykle pomocne, kiedy prowadzisz własny biznes. Pokazują one, jakie informacje są przekazywane w mediach społecznościowych i internecie, a dzięki nim również, możemy monitorować dane na temat klientów i naszej konkurencji.
W naszym artykule znajdziesz najpopularniejsze i najpotrzebniejsze narzędzia do monitoringu internetu i social media.
1) Brand24 – monitoring mediów społecznościowych i internetu
Z pewnością nie pierwszy raz czytacie o Brand24 – to jedno z najpopularniejszych narzędzi i wielu markom to właśnie ono przychodzi na myśl jako pierwsze w kontekście monitoringu internetu.
Narzędzie usprawnia monitoring internetu pokazując nowe informacje o wzmiankach i ułatwia szukanie nowych klientów oraz sprzedaż naszych produktów, a także monitorowanie różnych opinii i komentowanie w czasie rzeczywistym.Założenie konta jest darmowe, a następnie otrzymujemy 14 dni testów, by po tym okresie zdecydować się na konkretny pakiet lub po prostu zrezygnować z korzystania z Brand24.
Funkcje Brand24:
- Brak limitu wpisów
- Aktualizacja realtime, czyli działań tu i teraz
- Pełne archiwum
- 36 miesięcy historii
- Nielimitowani użytkownicy
- Analiza danych
- Analiza sentymentu, czyli przeszłych działań użytkowników
- Zasięg social media
- Dostosowanie do aplikacji mobilnej
- Powiększanie limitów
- Kontekst dyskusji
- Pomoc live
- Grupy
- Liderzy opinii
- Export excel
- Interakcje
- Raporty PDF
- Konsultant
2) Instytut Monitorowania Mediów
IMM to kolejne narzędzie, popularne w środowiskach biznesowych. W jego ofercie znajdziemy zarówno monitoring: internetu, social media, radia i telewizji, prasy i reklam, jak również raporty i analizy, bazy dziennikarzy, dystrybucja informacji prasowych, monitoring zagraniczny i moduł analityczny.
Na stronie IMM możemy zapoznać się również case study. Dzięki temu wiemy jak kształtuje się wizerunek konkretnego medium przy pomocy internautów.
Funkcje IMM:
- Monitoring internetu
- Raporty i analizy
- Analiza social media
- Monitoring radia, prasy i telewizji
- Baza dziennikarzy
- Dystrybucja informacji prasowych
- Monitoring reklam
- Moduł analityczny
- Monitoring zagraniczny
Zobacz także: 10 banków, z których pobierzesz darmowe zdjęcia
3) Newspoint – monitoring social media i internetu
Sami o sobie piszą, że oferują analitykę danych zarówno z mediów społecznościowych, jak również tradycyjnych. Monitoring mediów dzięki użyciu Newspoint, powinien stać się bardziej przejrzysty, a to za sprawą nowoczesnego i przejrzystego interfejsu. Dodatkowo, przy użyciu tego narzędzia możliwe jest monitorowanie internetu w czasie rzeczywistym. Newspoint oferuje także na selekcję autorów pod względem płci, wypowiedzi itd.
Funkcje Newspoint:
- Obsługa powyżej 6 projektów
- Monitoring i obsługa social media
- Obsługa portali internetowych
- Umieszczanie artykułów na LinkedIn
- Zachowanie archiwum na okres 10 lat
- 75 języków, 170 krajów
- Powiadomienia e-mail
- Nieograniczona liczba wyników
- Nieograniczona liczba zwrotów w projekcie
- Aktualizacja real-time, czyli tu i teraz
- Zasięg
- Raporty Word
- Grupowanie wyników
- Liderzy opinii
- Kontekst dyskusji
- Tagi
- Dedykowany konsultant
- Infografiki
- Raporty PDF
- Eksport do CSV, Excel
4) Hootsuite – monitoring internetu
Niestety za Hootsuit trzeba zapłacić. Jednak umożliwia on monitoring, a także udostępnianie wyników wyszukiwań dotyczących Twojej marki. Ponadto, dzięki Hootsuite możesz również otrzymywać raporty, a także planować rozmaite kampanie na różnych portalach społecznościowych z jednego miejsca – panelu narzędzia.
Funkcje Hootsuite:
- Automatyczne planowanie
- Publikowanie kalendarza
- Planowanie zbiorcze
- Zatwierdzenia wiadomości
- Biblioteka treści
- Zarządzanie kampaniami w social media
- Planowanie kampanii
- Tagowanie i raportowanie kampanii
- Zarządzanie kampaniami reklamowymi
- Szablony raportów
- Raportowanie wydajności zespołu
- Płatne i bezpłatne raporty ROI
- Konkurencyjne testy porównawcze
- Monitorowanie wiadomości przychodzących
- Pojedyncze logowanie (SSO)
- Wsparcie priorytetowe 24/7
5) Unamo – monitoring internetu
Kolejnym narzędziem jest Unamo, które pozwala śledzić opinię na temat Twojej marki w mediach, a także pozwala monitorować i kontrolować informacje o działaniach konkurencji. Samo założenie konta na tym narzędziu jest darmowe, a przez 14 dni można wypróbować je na okres próbny.
Wykorzystanie tego narzędzia może wpłynąć na poprawę relacji z klientami, dzięki takiemu rodzajowi monitorowania internetu, który jest swego rodzaju feedbackiem.
Funkcje Unamo:
- Brak limitu wypowiedzi
- Aktualizacja real-time
- Brak limitu użytkowników
- Miesiąc danych archiwalnych
- Możliwość rozszerzenia archiwum
- Konfigurowalne raporty PDF
- Alerty mailowe
- Integracja ze Slackiem
- Kontekst dyskusji
- Grupowanie wypowiedzi
- Darmowe szkolenie narzędziowe
- Wsparcie supportu online
- Możliwość rozszerzenia planu
Zobacz także: Jak odnaleźć influencera? 10 platform do współpracy z twórcami
6) SentiOne – monitoring internetu
Za pomocą SentiOne możemy monitorować internet i social media, jak i zadziałać na poszczególne wzmianki o nas. Dlatego na dole strony są trzy najbardziej istotne rady: Słuchaj – czyli monitoruj działania, case studies, itd., Reaguj – dołącz do obsługi klienta online dzięki tej platformie i Automatyzuj – wspomóż się sztuczną inteligencją.
Funkcje SentiOne:
- Analiza sentymentu
- Alerty email i notyfikacje
- Raporty PDF
- Liderzy opinii
- Zasięg społecznościowy
- Eksport danych
- Analiza online
- Natychmiastowa reakcja
- Analiza międzynarodowa
7) NapoleonCat – monitoring internetu i social media
To narzędzie do monitorowania internetu postanowiło wprowadzić także aplikację, która powinna ułatwić codzienne korzystanie i jest ona dostępna zarówno na iOS, jak i Android. NapoleonCat, to narzędzie, które ułatwi nie tylko monitorowanie, lecz również dodawanie postów na kilku social media naraz, a także zautomatyzowanie procesów akceptacji treści Twoich klientów.
Dodatkowo możliwa jest funkcja automatycznego raportowania wyników i wysłanie w odpowiednim czasie do klientów, współpracowników i ludzi z Twojej branży.
Funkcje NapoleonCat:
- Monitoring internetu
- Eksportacja danych i wykresów
- Raporty w PDF
- Analiza social media
- Statystyki Instagram Stories
- Monitoring konkurencji
- Automatyczne dodawanie postów na Twitterze, Instagramie i Facebooku
- Możliwość konsultacji odpowiedzi z członkami Twojego zespołu
- Robienie notatek i śledzenie aktywności swojej i konkurencji
- Możliwość oznaczenia użytkowników i treści
- Przesył danych do XLS
- Możliwość automatycznego tworzenia raportów
- Możliwość personalizacji raportów przed wysłaniem
- Śledzenie linków z tagami UTM
- Optymalizacja zaangażowania fanów
- Śledzenie historii postów i ich kontrola
8) Bottlenose – monitoring mediów społecznościowych
Bottlenose ułatwia korzystanie z wielu funkcji tego narzędzia w czasie rzeczywistym i np. pozwala monitorować social media, prowadzić analizy danych, itd. Jedyne co musisz zrobić, to wpisać słowa kluczowe, by być na bieżąco ze sprawami, które Ciebie dotyczą. Kontroluj działania konkurencji i wchodź w relacje w klientami, a przydatne ku temu mogą być informacje do których uzyskasz dostęp dzięki temu narzędziu.
Funkcje Bootlenose:
- Informacje konsumenckie i analiza odbiorców
- Monitoring mediów
- Raportowanie danych i analiza
- Analiza social media
- Śledzenie działań konkurencji
- Monitorowanie historii
9) Google Alert – monitoring internetu
To narzędzie jest darmowe. Wchodząc na stronę Google Alert, możemy znaleźć informacje na temat najnowszych wyszukiwań, dane i analizy, relacje i wzmianki o naszej marce. Wszystko, co musimy zrobić to wpisać słowa klucze, które odniosą nas do odpowiednich wyników.
Dostęp do tego narzędzia jest bardzo prosty lecz w rezultacie jest to najpopularniejsze narzędzie. Możesz również podać swój adres e-mail, na który wybrany alert zostanie wysyłany.
Funkcje Google Alert:
- Śledzenie pojawiania się w internecie określonych słów kluczowych
- Wysyłanie wybranego alertu na Twój adres e-mail
- Monitoring internetu
10) Meltwater – monitoring internetu
To jedno z największych narzędzi do monitorowania internetu, do którego mamy dostęp. Jest ono płatne, a koszt jest znany dopiero po indywidualnej wycenie i wiąże się to z ogromnym wachlarzem wyboru, jaki twórcy nam oferują. Sami o sobie piszą, iż są liderami na rynku platform tego typu. Łączą ze sobą sztuczną inteligencję z największą na rynku bazą źródeł.
Dzięki korzystaniu z tego narzędzia możemy łączyć lokalny monitoring internetu, z międzynarodowym, otrzymamy bazę danych z influencerami i dziennikarzami, analizy PR-owe, a także monitorowanie i zarządzanie w social mediach.
Funkcje Meltwater:
- Możliwość mierzenia działań PR-owych
- Porównanie swoich działań z działaniami konkurencji
- Wyszukiwarka adekwatnych influencerów i dziennikarzy
- Tworzenie raportów i możliwość ich udostępnienia
- Wysyłanie informacji prasowych
- Inteligentne alerty, które filtrują najważniejsze informacje
- Monitoring mediów
- Analiza social media.
Warto zastanowić się nad doborem odpowiedniego narzędzia ułatwiającego monitoring internetu w naszej działalności. Narzędzia te pozwolą nie tylko kontrolować działania konkurencji, ale również zadbać o nasze dobre imię lub poprawę jakości świadczonych usług. Być może to właśnie któreś z tych narzędzi przekona Was do tego, że monitoring internetu to nic trudnego, a przynosi wiele korzyści.
Zobacz także: 10 narzędzi, dzięki którym zaplanujesz posty w mediach społecznościowych
- Basia Derkowska
- Robert Sadowski