reklama
TikTok już od jakiegoś czasu nie kryje tego, że obok twórców, istotną grupą są dla niego reklamodawcy. Coraz to nowsze zmiany, jakie zachodzą w aplikacji, tylko to potwierdzają. A reklamy pojawiąjące się w wyszukiwarce i podejście do klikalności słów kluczowych są jedną z nich.
Reklamy w wyszukiwarce na TikToku
Ekspert ds. reklam cyfrowych, David Herrmann, opublikował ostatnio na swoim profilu na Twitterze następujący post.
TikTok has began rolling out ads within search results.
Time to prime your thumbnails!
— David Herrmann (@herrmanndigital) March 22, 2022
Jak czytamy, TikTok postanowił wprowadzić możliwość wyświetlania się reklam w wyszukiwarce. Nowe reklamy więc będą pojawiać się nad listą tego, co wyszukiwali inni. A dodatkowo zostaną oznaczone etykietą „Sponsorowane”. I to nie koniec dobrych wieści dla reklamodawców, jak również doniesień od Herrmanna. Ekspert twierdzi także, że oprócz możliwości umieszczenia reklamy w wyszukiwarce, medium zapewni także reklamodawcom listę wyszukiwanych haseł, które klikały się najlepiej.
Once you have the ability to run ads in search results (in beta) on TikTok you can began to pull the search terms of the ads that converted.
Then…. make a list of those search terms and start putting those as titles in your top performing TikToks to get new life out of them. pic.twitter.com/nptM9Lz9h1
— David Herrmann (@herrmanndigital) March 24, 2022
Jak może to pomóc reklamodawcom?
Przede wszystkim takie rozwiązania mogą znacznie ułatwić reklamodawcom dotarcie do potencjalnych klientów. Wpisując konkretne słowa w wyszukiwanie, na pierwszych czterech polach użytkownicy zobaczą reklamy, bezpośrednio powiązane ze słowem, które wpisali. Dodatkowo, reklamodawcy dostaną od TikToka listę słów kluczowych, które sprawiły, że odbiorca kampanii, zdecydował się w nią kliknąć. A to z kolei pozwoli w taki sposób zoptymalizować treść reklamy, aby dotrzeć nie tylko do większej liczby osób, ale również do grupy odbiorczej, dla jakiej jest ona dedykowana. Można zatem powiedzieć, że to kolejny dobry pomysł giganta. I możemy czekać na to, gdy ponownie zostanie skopiowany przez konkurencję.
Na ten moment, reklamy w wyszukiwarce są w wersji beta. Natomiast nie jest wykluczone, że już niebawem zostanie ona na dobre wprowadzone, jako kolejna, stała opcja reklamowa.
Przeczytaj również: Influencer marketing – czy wciąż warto w niego inwestować?