reklama
Twórcy Fanpage Trendera pokusili się o podsumowanie mijającego roku na polskim Facebooku. Przy publikacji wykorzystali w doskonały sposób facebookową „oś czasu”, bowiem chronologicznie ułożyli na fan page „polskifejsbuk2011” najważniejsze wydarzenia i najciekawsze dane dotyczące aktywności polskich użytkowników Facebooka. W ten sposób otrzymali jednocześnie dobrą i przejrzystą infografikę. Jaki więc był mijający rok na „fejsie” i z jakim stanem posiadania na polskim rynku serwis wchodzi w 2012 rok?
Wśród najważniejszych wydarzeń można wskazać zarówno te, które dotyczą tylko i wyłącznie Facebooka, czyli np. problemy Croppa i House’a z fan page’ami czy zapowiedź wprowadzenia Timeline, jak również informacje dotyczące konkurencji na rynku social mediów, w tym uruchomienie Google+ i wyprzedzenie NK przez Facebooka w badaniu Megapanel PBI/Gemius.
Otrzymaliśmy również kilka danych liczbowych. Przede wszystkim warto podkreślić, że jakkolwiek w świetle wyników Megapanelu Facebook ma w Polsce już prawie 12 mln użytkowników (real users), tak tych zarejestrowanych w tym momencie jest około 7,5 mln. Można przypuszczać, że pod tym względem NK jeszcze wyprzedza amerykańskiego konkurenta. Aktywnych jest, rzecz jasna, jeszcze mniej, bo mniej więcej 3,5 mln.
Sporo danych dotyczy fanpejdżów. W chwili obecnej liczbę polskich kont firmowych szacuje się na ok. 71 tysięcy. Z kolei na wszystkich polskich fan page’ach w mijającym roku odnotowano 50 milionów „lajków”, 18 milionów komentarzy i prawie 2,5 mln wpisów.
Demotywatory, Kwejk oraz “Serce i rozum” to najpopularniejsze polskie fan page
Twórcy podsumowania przytoczyli również kilka rekordów wśród polskich fan page. W tych statystykach królował serwis rozrywkowy Demotywatory. Cieszy się największą liczbą fanów (ponad 1 mln, jako jedyny na polskim rynku), również tych zaangażowanych (336 tys.) oraz największą liczbą „lajków” (1,6 mln). Świetnie w 2011 roku poczynał sobie również fan page innego serwisu grupującego śmieszne obrazki, czyli Kwejka. Strona portalu dystansuje inne pod względem współczynnika „osób które o tym mówią” (68 tys.) a pod względem liczby zaangażowanych fanów i liczby lajków lokuje się na 3. miejscu. Kolejny fan page cieszący się sporym zainteresowaniem wśród polskich facebookowiczów to „Serce i rozum”.
Inaczej wygląda lista fanpejdży, które generują najwięcej komentarzy i wpisów od użytkowników Facebooka. Tutaj najlepiej wypadają te należące do stacji radiowych – Radio Eska, Eska Rock czy Program 4 Polskiego Radia.
Całe podsumowanie znajdziecie poniżej oraz na fan page’u „polskifejsbuk2011”.