X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

DOOH jako nowoczesna forma tradycyjnego medium

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

Dlaczego warto wybrać DOOH?

Jako odbiorcy różnych rodzajów mediów mamy możliwość pominięcia niektórych reklam, przewijając je np. w telewizji lub korzystając z ad blokerów dostępnych na komputerach i urządzeniach mobilnych. Znacznie trudniej jest natomiast nie zauważyć reklamy na cyfrowym ekranie znajdującej się w przestrzeni miejskiej. Reklama zewnętrzna zwraca uwagę szerokiej grupy ludzi znajdujących się poza domem, dzięki czemu świetnie sprawdza się w promowaniu różnego rodzaju usług czy wydarzeń. W ten sposób spełnia swoją rolę w 100%.

 

Na co zwrócić uwagę?

Wybór odpowiedniego medium do promowania oferty firmy to jednak nie wszystko. Kluczem do przeprowadzenia udanej kampanii DOOH jest umiejętne wykorzystanie jego możliwości. Ważna jest kreatywność w generowaniu pomysłów na reklamę i oryginalny przekaz, a także sposób oraz miejsce jej wyświetlania. Kreacja spotu jest odpowiedzialna za przyciągnięcie uwagi konsumenta, poprzez tworzenie niezapomnianych wrażeń i motywowanie odbiorcy do zakupu produktu lub usługi. Ważne jest zatem, aby odpowiednio korzystać z zalet reklamy zewnętrznej.

 

Kampania DOOH rodem z horroru

Przekonała się o tym m.in. stacja telewizyjna UKTV, która chcąc wypromować nową serię popularnego reality show skorzystała z możliwości reklamy DOOH. Celebrity Haunted Mansion to nowa seria brytyjskiego programu, w którym dwie drużyny celebrytów zostały pozostawione w prawdziwie przerażającej gotyckiej rezydencji na pięć nocy. Cyfrowa kampania OOH oparta na treściach pobieranych w czasie rzeczywistym prezentowała najciekawsze i najstraszniejsze momenty programu. Spoty były codziennie aktualizowanie i każdego dnia ujawniały coraz to nowsze, ciekawsze kulisy programu. Kampania była prowadzona od 21 do 25 lutego na 950 ekranach w Wielkiej Brytanii. Oryginalny pomysł promocji reality show zaciekawił szerokie grono odbiorców.

 

https://player.vimeo.com/video/257108190?color=a3ff00&portrait=0

 

 

 

Ostrzeżenie płynące z cyfrowych ekranów

Brytyjska firma ubezpieczeniowa Hiscox postanowiła promować swoje usługi w nieco odmienny i oryginalny sposób. W kampanii DOOH informowała odbiorców o miejscu i czasie ataków w sieci, w celu zwiększenia świadomości na temat cyberprzestępczości. Informacje na temat ataków, wyświetlane na ekranach opierały się na prawdziwych danych i ukazywały skalę przestępstw dokonywanych w sieci każdego dnia.

 

https://vimeo.com/256331401?ref=fb-share

 

W odpowiednim miejscu i czasie!

Idealnym przykładem ciekawej realizacji DOOH w Polsce jest kampania piwa Królewskiego zrealizowana  na ekranach firmy MyLED w Warszawie. To co wyróżniło kampanię spośród innych, to doskonałe dopasowanie miejsca i wyboru medium do reklamowanego produktu. Na spotach ukazano limitowaną edycję opakowań piwa Królewskiego z oryginalnymi etykietami przedstawiającymi poszczególne dzielnice Warszawy, zachęcającymi do spróbowania nowych odsłon popularnego piwa w stolicy. Kampania przebiegała  pod hasłem „Smakuj Warszawę dzielnicami. Zbierz je wszystkie.”

 

https://youtu.be/hglMOUjGo5o

 

Powyższe realizacje są świetnym przykładem na to, że na sukces kampanii składa się wiele czynników. Liczy się nie tylko oryginalny pomysł, ale również umiejętność wykorzystania potencjału danego medium. Warto zatem, przed przystąpieniem do planowania kampanii, poznać jego możliwości i zastanowić się, jak sami możemy z tych opcji skorzystać.

 

 

Diana Polska – Marketing & PR Manager w MyLED, odpowiedzialna m.in. za public relations, budowanie komunikacji marketingowej firmy oraz kreowanie kampanii na nośnikach DOOH, dostosowanych do potrzeb klientów. Pasjonuje się innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi wykorzystywanymi w cyfrowej reklamie OOH oraz tworzeniem pozytywnego wizerunku marki.