X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Snapchat wprowadza w Polsce nowe możliwości dla reklamodawców

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

Snapchat

reklama


Są to: „First Lens” – zupełnie nowy model emisji kampanii reklamowych z wykorzystaniem soczewek; „Catalog-Powered AR Shopping Lenses” – nowa funkcja, dzięki której reklamodawcy mogą w prosty sposób tworzyć soczewki „shoppingowe”, w oparciu o swój katalog produktów; oraz „Profile Engagement Custom Audiences” – dodatkowe możliwości targetowania kampanii, w oparciu o dane zbierane podczas interakcji użytkowników z profilem publicznym marketera na platformie Snapchat.

Snapchat to globalna platforma wymiany krótkich treści wideo, z której na świecie korzysta 332 mln użytkowników, a w Polsce jest ich już 5,5 mln (źródło: Snapchat Audience Insights, maj 2022). Snap Inc stawia na rozwój platformy w kierunku doświadczeń użytkownika z rozszerzoną rzeczywistością (Augmented Reality).

Snap Soczewka („Lens”) to format reklamowy obecny na Snapchacie od długiego już czasu, natomiast nowość – „First Lens” – wiąże się z zupełnie odmiennym podejściem do modelu emisji i większymi możliwościami dla reklamodawców.

Snap Soczewka jest to brandowana maska Augmented Reality (AR) na głównej kamerze Snapchata. Średni czas zabawy użytkownika z soczewką wynosi 20 sekund. W Polsce każdego dnia z soczewek AR korzysta ponad 1,4 mln osób, a globalnie ponad 250 mln użytkowników, co oznacza, że użytkownicy soczewek Snapchata (“Lenses”) są największą i najbardziej zaangażowaną społecznością AR na świecie.

– Nowa opcja, czyli „First Lens”, to szansa dla marketerów na posiadanie first impression z kamery Snapa. Soczewka reklamodawcy wyświetla się na pierwszej pozycji w karuzeli soczewek, co pozwoli uzyskiwać jeszcze większe zasięgi i zaangażowanie użytkowników, z dużo wyższymi współczynnikami wyświetleń i udostępnień. Całkowitą „rewolucją” w ramach platformy Snapchat jest tu model emisji, dający reklamodawcy wyłączność na first impression na 24 godziny, z ograniczeniem częstotliwości do jednego wyświetlenia na jednego użytkownika – wyjaśnia Anna Stanisławska, Multiplatform Sales Lead w Httpool Polska.

Pozostałe formaty „soczewkowe” na Snapchacie oferowane są w modelu BID CPM. Podobnie jak w przypadku innych modeli zakupowych soczewek, także „First Lens” daje możliwości przekierowywania użytkowników na pożądany landing page, reklamodawca ma również możliwość targetowania po wieku, płci, geolokalizacji, zainteresowaniach, czasie, sieci, urządzeniu itp.

– Ze względu na duży zasięg, na poziomie ok. 1 mln real users w ciągu doby, „First Lens” świetnie nadają się do wykorzystania w kluczowych momentach kampanii, czy jako narzędzie taktyczne na specjalne okazje, np. Walentynki, czy Dzień Kobiet – dodaje Anna Stanisławska.

Druga z wprowadzanych przez Snapchat nowości również dotyczy soczewek („Lens”) i jest to funkcja o nazwie „Catalog-Powered AR Shopping Lenses”, będąca nową opcją dostępną z poziomu panelu reklamowego Snapchata, w ramach “Lens Web Builder” (zautomatyzowanego narzędzia do budowania soczewek przez reklamodawców).

Dzięki “Catalog-Powered AR Shopping Lenses” marketerzy znajdą w panelu reklamowym gotowe szablony do budowania soczewek i mogą w prosty sposób tworzyć własne soczewki, w oparciu o swój katalog produktów. Jest to narzędzie, które ma charakter prosprzedażowy i dedykowane jest przede wszystkim branży e-commerce – wykorzystanie technologii Augumented Reality ułatwiać będzie użytkownikom Snapchata dokonanie wyborów zakupowych.

– Dzięki przygotowanym przez reklamodawcę soczewkom użytkownik będzie mógł wygodnie i błyskawicznie przymierzać (wirtualnie) na przykład: okulary, torebki, ubrania czy biżuterię, łatwo można też sobie wyobrazić zastosowania związane z wyborem mebli, urządzeń RTV itp. Ważne jest też to, że z poziomu soczewki użytkownik może być bezpośrednio przekierowany na landing page, gdzie będzie mógł dokonać zakupu wybranego przedmiotu – komentuje Anna Stanisławska – Jest to ważny krok w kierunku tych marketerów, którzy do tej pory mogli obawiać się kosztów, czy nakładu pracy, związanych z przygotowaniami soczewek na potrzeby kampanii w Snapchacie – dzięki „Lens Web Builder” i „Catalog-Powered AR Shopping Lenses” cały proces został zautomatyzowany, a narzędzie to jest w pełni darmowe – dodaje.

Od lipca br. Snapchat wprowadza konieczność posiadania publicznych profili dla marketerów, którzy chcą na tej platformie prowadzić swoje kampanie reklamowe (do tej pory mogli prowadzić kampanie, nie posiadając profilu). Wraz z tym nowym podejściem pojawia się  ostatnia ze wspomnianych nowości dla reklamodawców – narzędzie o nazwie „Profile Engagement Custom Audiences”.

„Profile Engagement Custom Audiuences” związany jest właśnie z profilami publicznymi reklamodawców. Oferować będzie dodatkowe możliwości targetowania kampanii, dzięki wykorzystaniu danych zbieranych podczas interakcji użytkowników Snapchata z profilami publicznymi danej marki.

– W Polsce jest już 5,5 mln aktywnych użytkowników Snapchata, przy czym większość stanowią osoby w wieku 13-34 lat. Spopularyzowanie profili publicznych marek i nowe narzędzie jakim jest „Profile Engagement Custom Audiences” spowodują, że już w najbliższym czasie pojawią się nowe możliwości targetowania kampanii. Reklamodawca będzie mógł jeszcze głębiej wejść w optymalizację kampanii, na różnych etapach lejka sprzedażowego. Do szerokiej gamy możliwości targetowania, jakie reklamodawcy mieli na Snapchacie do tej pory, dojdą jeszcze dane zbierane na podstawie interakcji użytkowników z tymi profilami, np. czy użytkownik wszedł na profil, czy pobawił się kamerką, czy obejrzał film wideo reklamodawcy, czy obejrzał go do końca itp. – podsumowuje Justyna Duszyńska, CEO Httpool Polska.

Snap Inc w wynikach finansowych za I kwartał br. wykazał wzrost liczby dziennych aktywnych użytkowników (DAU) platformy Snapchat aż o 18 proc. rok do roku, do 332 milionów. Snap Inc stawia na rozwój platformy w kierunku doświadczeń użytkownika z rozszerzoną rzeczywistością (Augmented Reality) – firma poinformowała, że codziennie aż 250 mln użytkowników Snapchata (a więc większość z całej bazy 332 mln użytkowników) korzysta z funkcji Augmented Reality (źródło – Snap Inc: https://investor.snap.com/news/news-details/2022/Snap-Inc.-Announces-First-Quarter-2022-Financial-Results/default.aspx ).