X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebookowe tablice są pełne nieodpowiednich treści

Facebookowe tablice są pełne nieodpowiednich treści

reklama


Socioclean to platforma umożliwiająca użytkownikom kontrolowanie treści jakie pojawiają się na ich profilach społecznościowych. Badania jakie przeprowadzili jej twórcy pokazują, że każdy użytkownik Facebooka ma na swojej „ścianie” zamieszczonych co najmniej 10 linków, zdjęć czy też filmików, które zawierają treści klasyfikowane przez badających jako „nieodpowiednie”. Pod ten termin podciągnięto materiały dotyczące alkoholu, narkotyków i zawierające wulgaryzmy, bluźnierstwa. W największym stopniu ten problem dotyczy zdjęć oraz statusów ustawianych przez użytkowników.

Co ciekawe, 76% tego materiału pochodzi nie od statystycznego posiadacza konta, ale od… jego znajomych. Aż 70% użytkowników wskazało, że ich zdaniem powinno się używać takich aplikacji jak Socioclean co najmniej 4 razy do roku, by zachować kontrolę nad „czystością” swoich profili. Badaniu poddano 35 tys. profili.

Nieco inne dane kilkanaście dni temu opublikował z kolei konkurencyjny dla Socioclean serwis – Reppler. Liczby uzyskane przez twórców tej usługi są nieco „łagodniejsze” dla użytkowników Facebooka, bowiem nieodpowiedni materiał na swoich profilach posiada 47% z nich. W tej grupie, aż 80% co najmniej raz otrzymało takie treści od znajomych. Podobnie jak w przypadku danych Socioclean, również i w tym wypadku okazuje się, że większość tego materiału pochodzi od znajomych (56%). Badanie Repplera objęło swoim zasięgiem 30 tys. profili.

Badania zostały przeprowadzone na profilach anglojęzycznych, ale zapewne w przypadku polskich użytkowników wyniki mogłyby być podobne. Warto jednak zwrócić uwagę, że przeprowadzone zostały przez serwisy, które służą właśnie do monitorowania profili społecznościowych i usuwania wszelkich treści uznawanych za obraźliwe. Wyniki wskazywałyby na to, że istnieje silna potrzeba by po nie sięgnąć. A przecież tak naprawdę wystarczy samemu kontrolować to, co zamieszczają nasi znajomi, choćby poprzez odpowiednie ustawienia prywatności. Tym bardziej, że to my sami, wedle własnych kryteriów, oceniamy co jest według nas nieodpowiednie.

Reklama

[FM_form id="1"]