reklama
Jonathan Seitel na firmowym blogu napisał, że celem Apply With LinkedIn jest niesienie pomocy profesjonalistom ubiegającym się o pracę w dowolnym miejscu w Internecie. Przycisk działa na podobnej zasadzie jak przyciski Twittera czy Facebooka – firmy mogą umieszczać go na swojej stronie. Zasadniczo pozwala on na przedstawienie, za pośrednictwem profilu w LinkedIn, swojego CV (list motywacyjny nie jest konieczny). Po złożeniu podania o pracę można uzyskać kontakty oraz wiadomości o firmie, jak również poprosić o skierowanie. LinkedIn ułatwia również proces zarządzania podaniem o pracę dzięki „Saved Jobs”. Profile LinkedIn są łatwe w obsłudze, a uruchomienie przycisku wymaga jedynie kilku linijek kodu. Netflix, Tripit i Photobucket będą jednymi z pierwszych firm, które wyposażą swoje witryny w przycisk LinkedIn.
Wprowadzenie przycisku opiera się na założeniu, że CV jest przestarzałą formą ubiegania się o pracę. Wysyłanie kolejnych listów motywacyjnych wydaje się bezsensowne, gdy wszystkie te informacje dostępne są w LinkedIn. Jedynym minusem może stać się nadużywanie wprowadzonej innowacji przez zdesperowanych poszukiwaczy pracy – dostarcza ona bowiem możliwości wysyłania podań do wielu pracodawców, którzy mogą zostać zasypani setkami CV od niewykwalifikowanych osób.