X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Suszarki do ubrań zdobywają świat mody

Suszarki do ubrań zdobywają świat modyfot.: siemensfreshlook.pl

reklama


Facebook zaangażował społeczność miłośników mody

Akcja prowadzona była także na Facebooku: fan page Siemens Fresh Look (www.facebook.com/siemensfreshlook) stał się kanałem komunikacyjnym między marką Siemens a internautami zainteresowanymi modą.

W szybki i efektywny sposób zostało zbudowane zaangażowanie ludzi w kampanię, którzy bardzo często – obok komentarzy – umieszczali własne wpisy i odnośniki do kampanii. Jak podkreśla agencja, popularność „Siemens Fresh Look” na Facebooku potwierdzają liczby: ponad 9300 fanów oraz 750 000 wyświetleń postów na fan page.

Internetowe kreatorki stylu

Trzonem akcji był konkurs na najlepszą stylizację, dostępny w serwisie internetowym www.siemensfreshlook.pl. Uczestnicy mogli umieszczać w nim swoje stylizacje, komentować oraz głosować na najlepszą ich zdaniem zgłoszoną propozycję. Na podstawie rankingu najpopularniejszych stylizacji oraz typów Karoliny Malinowskiej były przygotowywane kolejne wydania e-magazynu.

Konkurs był podzielony na cztery tematyczne etapy: „Vintage styl”, „Zawsze chciałam wyglądać jak…”, „Mała czarna” i „Kolorowy szał”, a w każdym wybierano aż dwóch zwycięzców. Pierwszego laureata, który wygrywał 3 000 zł, typowała jurorka. Drugi był wskazywany w głosowaniu przez samych internautów. Osoba z głosowania wygrywała 1 000 zł na całodzienne zakupy ze stylistką. Spośród finalistów wybrano także osobę najbardziej zakręconą na punkcie mody, której wręczono suszarkę do ubrań od mecenasa kampanii: marki Siemens AGD.

Najbardziej popularne były pierwsza i ostatnia edycja konkursu – Vintyge Style i Kolorowy szał. W każdej z nich udział około 150 uczestników. Należy jednak podkreślić, że zgłoszeń do każdej z edycji było prawie pół tysiąca.

Interaktywne zaangażowanie

Organizatorom zależało, by osoby, które zaangażują się w akcję, miały realny wpływ na działania – zupełnie jak projektanci mody mają wpływ na końcowe kreacje. Na fan page akcji pojawiały się zapowiedzi kolejnych edycji zabawy i wpisy promujące konkurs oraz najlepsze ze stylizacji. Był to także kanał informujący o nowych typach i komentarzach jurorki, Karoliny Malinowskiej.

W odpowiedzi licznie pojawiały się komentarze i notki użytkowników serwisu Facebook. Ludzie rozmawiali o konkursie, m.in. umilali sobie czas w oczekiwaniu na wyniki, zgłaszając swoje typy i komentarze. Poruszano także tematykę samych stylizacji, czyli komentarze dotyczące zdjęć umieszczanych na Facebooku, własne pomysły, propozycje czy sugestie zmian.

Obecne były także pytania o sam e-magazyn: termin kolejnego wydania, jego formę, zawartość. Internauci dzielili się także swoimi przemyśleniami dotyczącymi mody, aktualnych trendów, stylu życia czy zainteresowań.

Szafiarki w stylu Vouge

Akcja Siemens Fresh Look, trwając 3 miesiące, dotarła do szerokiego grona odbiorców. Blogosfera tworzyła zaangażowaną społeczność. W sumie o akcji rozpisywało się 17 blogów modowych. Codziennie pojawiały się wpisy ze zdjęciami, opisy i komentarze związane z modą i kampanią. Co ważne, publikacje pojawiały się nie tylko na blogach, ale także na profilach portali społecznościowych autorek. Dzięki temu został zbudowany szeroki zasięg wirusowy kampanii.

Internauci niejednokrotnie za atut projektu wskazywali to, iż angażują się w niego polskie blogerki i szafiarki. Siemens Fresh Look umożliwił blogerom wykreowania się na gwiazdy, trendsetterów i autorytety w dziedzinie mody i stylizacji. Atrakcyjność akcji była na tyle wysoka, iż duża część osób wyraziła chęć współpracy merytorycznej z e-magazynem Siemens Fresh Look w przyszłości – przy ewentualnych kolejnych edycjach kampanii.

Recenzje kreacji

Efektywność działań akcji Siemens Fresh Look została potwierdzona wynikami oraz opiniami konsumentów i internautów. W komentarzach na Facebooku oraz w wywiadach w e-magazynie cyklicznie pojawiały się opinie o dużym potencjale kampanii, wysokim poziomie akcji oraz pytania na temat przyszłości tego projektu.

Siemens AGD w bardzo silny sposób zaistniał w świadomości internautów jako brand szeroko wspierający wszelkie działania związane z dbaniem o odzież. Sam serwis odnotował 65 000 unikalnych odwiedzin (250 000 odsłon).

Projekt „Siemens Fresh Look” stał się rozpoznawalny zarówno wśród użytkowników Facebooka (ponad 9 300 fanów), blogerów poruszających na swych stronach tematykę fashion oraz osób interesujących się modą i designem.

Internauci dość szybko skojarzyli, że tak jak za pomocą mody można odnowić swój wygląd, tak i suszarka pozwala na odświeżenie szafy, czyli fresh look. Uczestnicy bardzo chwalili oryginalność pomysłów i rozwiązań. Docenili także mecenasa kampanii i jego nagrodę główną, na którą wiele osób miało ochotę.

Zdaniem agencji odpowiedzialnej za realizację kampanii, poprzez projekt „Siemens Fresh Look” marka Siemens AGD przemówiła do najważniejszych odbiorców suszarek do ubrań – ludzi kochających modę oraz stylizację. Słowem – osób, które na co dzień chcą dbać o swoje ciuchy!

Pages: 1 2

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail