reklama
CastleVille miała swoją premierę równo tydzień temu, 15 listopada. Grający budują w niej swoje imperia, poczynając od rozbudowy zamku, później anektując kolejne połacie okalających zamek terenów. Osadzona jest oczywiście w średniowiecznych realiach. Gra opisywana jest jako połączenie zawierające elementy ze wszystkich dotychczasowych z serii „Ville”: CityVille, FarmVille i FrontierVille.
O sile marki jaką jest Zynga świadczy fakt, że gra już w ciągu tych kilku dni na rynku zdążyła stać się hitem i to większym niż wszystkie dotychczasowe gry wypuszczone przez niemiecką firmę! 6 dni wystarczyło na zdobycie 5 milionów użytkowników (daily active users). Dla porównania, w takim samym odstępie czasu CityVille odnotowało 3,2 mln, FarmVille – 2,7 mln, a FrontierVille 2,6 mln użytkowników.
Danych podanych przez firmę nie potwierdzaj wprawdzie statystyki ze strony AppData, gdzie naliczono „tylko” 2,7 mln graczy, ale przedstawiciele spółki zapewniają, że są w posiadaniu bardziej wiarygodnych i aktualnych danych.
Tak doskonały wynik najnowszej gry to z pewnością dobry znak przed planowaną ofertą publiczną firmy i wyraźny sygnał dla inwestorów. Wyniki finansowe za III kwartał mijającego roku, ujawnione przez Zyngę kilkanaście dni temu, potwierdzają dobrą kondycję przedsiębiorstwa, stąd można oczekiwać gorącej sesji na Wall Street w dniu debiutu akcji spółki. Jej wartość szacuje się obecnie na 15-20 mln dolarów. W gry wypuszczone na rynek przez firmę obecnie ok. 227 milionów internautów w skali miesiąca.