![10 najważniejszych powodów zrywania kontaktu z marką 10 najważniejszych powodów zrywania kontaktu z marką](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F03%2FDislike.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Subskrypcje i śledzenie profili firmowych w mediach społecznościowych pozwala nam być “na bieżąco”. Odpowiednio prowadzona komunikacja z konsumentami, przynosi zatem korzyść zarówno markom, jak i tym, do których komunikacja jest skierowana. Ale tylko pod warunkiem, że pamiętamy o prostej zasadzie: “Co za dużo, to nie zdrowo!”.
Za często, za dużo i nieciekawie
Jak pokazuje infografika opublikowana na blogu Getsatisfaction.com, jest przynajmniej dziesięć powodów, by zrezygnować ze śledzenia danej marki na Facebooku. 44% badanych “nie lubi” tych firm, które publikują za często, 43% denerwuje zbyt duża ilość postów reklamowych, a 38% zrywa kontakt z marką w sieci, gdy treści publikowane na fanpage’u są nieaktualne, powtarzają się lub są po prostu nudne. W przypadku Twittera 52% respondentów za najbardziej irytujące działanie marek w serwisie społecznościowym uznało wielokrotne publikowanie tych samych lub nieciekawych treści. Drugim najczęstszym powodem rezygnacji ze śledzenia marki na Twitterze jest, podobnie jak na Facebooku, przeładowanie postów materiałami reklamowymi. Natomiast 39% uczestników badania nie lubi, gdy firma publikuje na mikroblogach zbyt często.
Z największą łatwością przychodzi nam rezygnowanie z maili reklamowych (91%). Robimy to w zasadzie z tych samych powodów, co w przypadku mediów społecznościowych, kiedy czujemy, że firma, której udostępniliśmy nasz adres, zaczyna zasypywać nas spamem.
- Marcin Nieweglowski