X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

E-mail marketing a social media: Budowanie baz odbiorców w oparciu o działania społecznościowe

E-mail marketing a social media: Budowanie baz odbiorców w oparciu o działania społecznościowe

reklama


Konkursy, aplikacje

Dużo ciekawszym i z pewnością bardziej efektywnym sposobem pozyskiwania adresów do newslettera jest wykorzystania konkursów, które i tak większość markterów tworzy w ramach działań w mediach społecznościowych. Zazwyczaj organizując konkurs tworzycie do tego specjalną aplikację. Dzięki temu, że platformy do e-mail marketingu takie jak FreshMail posiadają rozbudowane API, bez większego problemu można taki konkurs spiąć z systemem do e-mail marketingu.

Oczywiście nie będę tutaj rozpisywał się o tym, jak przygotować konkurs na FB, dlatego wspomnę tylko o kilku najważniejszych tematach.

Po pierwsze pamiętaj, że konkurs musi mieć dobrze napisany regulamin. Dotyczy to zarówno wymogów stawianych przez polskie prawo, jak i wewnętrzne regulacje Facebooka. Zwróć szczególną uwagę na to, aby Twój konkurs nie okazał się loterią, gdyż wtedy zmuszony będziesz do przejścia przez bardzo rygorystyczne procedury. Dlatego bardzo ważne jest, aby w konkursie o wygranej nie decydował czynnik losowy.

Po drugie postaraj się, aby próg wejścia do konkursu był wyjątkowo niski – wtedy masz szansę na pozyskanie bardzo dużej ilości graczy, czyli czytelników Twojego newslettera. Co więcej, jeżeli jako czynnik decydujący o wygranej ustalisz głosy innych użytkowników, może okazać się, że zadziała u Ciebie mechanizm kuli śnieżnej (głosujący na kogoś sami decydują się na branie udziału w konkursie) i jeszcze bardziej zwiększysz zasięg swojego konkursu i wielkość listy adresowej.

Po trzecie – nie zapomnij umieścić w regulaminie odpowiednich zgód dotyczących przetwarzania danych osobowych do celów marketingowych oraz zgody na przesyłanie informacji handlowych środkami komunikacji elektornicznej. Oczywiście sam jestem przeciwnikiem przyjmowania automatycznie takich zgód, jednak Facebook nie pozwala w inny sposób tego zrobić, a do tego patrząc jak działają duże brandy (posiadające zapewne rozbudowane działy prawne) w social mediach, takie rozwiązanie wydaje się wystarczające (przykład: regulamin gry Serce i Rozum).

Po czwarte – i piszę to bardzo niechętnie – możesz darować sobie zapis w modelu double opt-in. Wynika to z faktu, iż uzyskany od Facebooka adres e-mail został już wcześniej przez niego zwerfikowany i na pewno istniej.

Aplikacja konkursowa nie musi być droga

Oczywiście jeżeli nie masz do dyspozycji agencji, która przygotuje dla Ciebie dedykowaną aplikację, nie warto załamywać rąk. Istnieje inny tańszy sposób organizowania tego typu akcji – dzięki wielu funkcjonującym na rynku aplikacjom można już za kilkaset złotych przygotować i przeprowadzić konkurs na Facebooku. Zwykle oferują do wyboru kilka predefiniowanych mechanizmów, takich jak konkurs na fotkę, na tekst, quiz i generator memów („uzupełnij dymek”). Niektóre aplikacje umożliwiają też integrację z systemami do zarządzania kampaniami e-mail marketingowymi (np. FreshMailem), dzięki czemu dane pozyskane w takiej zabawie od razu trafiają do odpowiedniej bazy.

Oczywiście poza tworzeniem konkursów można ww zasady wykorzystać w każdym rodzaju aplikacji (np. gry), które będziesz umieszczał na swoim fan page’u. Wszystko jest uzależnione tylko i wyłącznie od Twojej kreatywności i promocji danej aplikacji.

Teraz już wiesz jak wykorzystać Facebooka do budowania list adresowych, które następnie wykorzystasz do e-mail marketingu. W kolejnym artykule skupię się na tym, jak wykorzystać Facebooka do promocji treści wysyłanych w ramach kampanii e-mail marketingowych.

Czytaj więcej: Spraw, by newsletter stał się społecznościowy

Pages: 1 2

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail