X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Fejsmen pomoże najmłodszym zadbać o prywatność w social mediach

Fejsmen pomoże najmłodszym zadbać o prywatność w social mediach

Kampanię „Dbaj o Fejs” realizują Fundacja Dzieci Niczyje oraz Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa, które tworzą Polskie Centrum Programu Safer Internet.

Główną część akcji stanowi profil Fejsmena na Facebooku. Organizowane są tam konkursy, facebookowicze mogą również skorzystać z aplikacji, jak również zapoznać się z wpisami podejmującymi problem prywatności w portalach społecznościowych. W ramach kampanii uruchomiono również kanał na YouTube, na którym można w tej chwili obejrzeć 3 krótkie filmy animowane (docelowo ma być 5), oczywiście z Fejsmenem w roli głównej. W każdym z nich superbohater musi zmierzyć się z innym zagrożeniem, m.in. nierozważnym publikowaniem zdjęć o charakterze seksualnym, publicznym udostępnianiem informacji na swoim profilu czy pozostawianiem komputera bez wylogowania się z portalu.

Jak podkreślają twórcy, cała kampania ma mieć charakter pastiszu, dzięki czemu łatwiej będzie trafić do grupy docelowej. Chcą zwrócić uwagę na konieczność odpowiedzialnego korzystania z social mediów, jak i znajomości zagrożeń jakie niesie ze sobą korzystanie z serwisów w rodzaju Facebooka czy NK.

Impuls do stworzenia kampanii dali sami internauci. Do helpline.org.pl, czyli telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży trafia coraz więcej zgłoszeń dotyczących nierozważnego publikowania informacji oraz zdjęć na portalach społecznosciowych. O powadze sytuacji mogą świadczyć wyniki badań, w świetle których ze „społecznościówek” korzysta już 70% dzieci i młodzieży. Jakby tego było mało, ponad połowa dzieci w wieku 9-12 lat korzysta już z Facebooka, który oficjalnie zezwala na założenie konta dopiero po ukończeniu przez internautę 13 lat.

Kampania ma być prowadzona do końca tego roku. Wkrótce poszerzona zostanie o kursy e-learningowe dla gimnazjalistów, kampanię z Fejsmenem w pismach młodzieżowych oraz konkurs na scenariusz kolejnych przygód.

Przygotowaniem kampanii zajęła się agencja VA Very Advertising.


  • M_A

    Dawno nie widziałem większej porażki. Zapewne kolejny cudowny projekt współfinansowany przez UE. Ktoś się fatalnie pomylił określając gusta grupy docelowej. Cóż, jaki kraj, takie kampanie…

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail