reklama
Kampanię „Dbaj o Fejs” realizują Fundacja Dzieci Niczyje oraz Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa, które tworzą Polskie Centrum Programu Safer Internet.
Główną część akcji stanowi profil Fejsmena na Facebooku. Organizowane są tam konkursy, facebookowicze mogą również skorzystać z aplikacji, jak również zapoznać się z wpisami podejmującymi problem prywatności w portalach społecznościowych. W ramach kampanii uruchomiono również kanał na YouTube, na którym można w tej chwili obejrzeć 3 krótkie filmy animowane (docelowo ma być 5), oczywiście z Fejsmenem w roli głównej. W każdym z nich superbohater musi zmierzyć się z innym zagrożeniem, m.in. nierozważnym publikowaniem zdjęć o charakterze seksualnym, publicznym udostępnianiem informacji na swoim profilu czy pozostawianiem komputera bez wylogowania się z portalu.
Jak podkreślają twórcy, cała kampania ma mieć charakter pastiszu, dzięki czemu łatwiej będzie trafić do grupy docelowej. Chcą zwrócić uwagę na konieczność odpowiedzialnego korzystania z social mediów, jak i znajomości zagrożeń jakie niesie ze sobą korzystanie z serwisów w rodzaju Facebooka czy NK.
Impuls do stworzenia kampanii dali sami internauci. Do helpline.org.pl, czyli telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży trafia coraz więcej zgłoszeń dotyczących nierozważnego publikowania informacji oraz zdjęć na portalach społecznosciowych. O powadze sytuacji mogą świadczyć wyniki badań, w świetle których ze „społecznościówek” korzysta już 70% dzieci i młodzieży. Jakby tego było mało, ponad połowa dzieci w wieku 9-12 lat korzysta już z Facebooka, który oficjalnie zezwala na założenie konta dopiero po ukończeniu przez internautę 13 lat.
Kampania ma być prowadzona do końca tego roku. Wkrótce poszerzona zostanie o kursy e-learningowe dla gimnazjalistów, kampanię z Fejsmenem w pismach młodzieżowych oraz konkurs na scenariusz kolejnych przygód.
Przygotowaniem kampanii zajęła się agencja VA Very Advertising.
- M_A