![Kolejne zmiany w Megapanelu Kolejne zmiany w Megapanelu](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F10%2FPBI-Polskie-Badanie-Internetu.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Dotychczas witryny, ujęte w badaniu prezentowane były osobno. Efektem podjętych przez Radę Badania decyzji jest między innymi likwidacja dwóch różnych rankingów „aplikacji” oraz „witryn” i prezentacja obu typów badanych podmiotów w jednym zestawieniu.
– Wprowadzenie wspólnej prezentacji aplikacji i witryn to jedna z najistotniejszych zmian, umożliwiająca prezentację potencjału właściciela, który dysponuje zarówno serwisem internetowym, jak i aplikacją – mówi Andrzej Garapich, prezes zarządu Polskie Badania Internetu. – Dzięki kilkumiesięcznej pracy specjalnej grupy roboczej nad nową metodologią pomiaru aplikacji oraz wiedzy, doświadczeniu, zasobom i technologii wspólników PBI, dostosowaliśmy badanie pomiaru do potrzeb rynku. Z niecierpliwością czekamy także na drugą z obiecanych zmian, czyli przyspieszenie publikacji wyników – dodaje Garapich.
Rada Badania Megapanel PBI/Gemius wprowadziła w związku z tą zmianą dwa nowe wskaźniki: „Uruchomione aplikacje (%)” oraz „Użytkownicy i uruchomione aplikacje (%)”.
Jak informuje PBI, wprowadzenie jednego drzewka od wyników aplikacji i witryn ukaże się w wynikach za marzec, natomiast termin przyspieszenia publikacji wyników podany zostanie w ciągu najbliższych tygodni.