X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

900% wzrost zaangażowania – to możliwe

900% wzrost zaangażowania – to możliweZaangażowanie w działania marketingowe może być naprawdę pokaźne. / fot. Syntopia/CC/Flickr

reklama


W III kwartale 2012 roku wciąż rosły nakłady na marketing wyszukiwarkowy na najważniejszych rynkach (USA, Wielka Brytania, Niemcy). Najwyższy wzrost w stosunku rocznym zanotowano w Wielkiej Brytanii (36%). Wyłącznie w USA zwiększył się natomiast współczynnik wzrostu z inwestycji (ROI) w porównaniu do III kwartału 2011 r. Tyle szczęścia nie mieli marketerzy w Niemczech i Wielkiej Brytanii.

fot. Adobe Digital Index

Na rynku SEM zauważalna jest również rosnąca rola mobilnego internetu. Dzięki temu na rynku amerykańskim Google zwiększył swój udział w rynku SEM kosztem Yahoo i jego wyszukiwarki Bing.

fot. Adobe Digital Index

Jednakże to Yahoo zarabia na swoich reklamach więcej niż przed rokiem, bowiem CPC wzrósł o 6% w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku. W przypadku Google ten wskaźnik zmalał o 10%. To również efekt rozwoju rynku mobilnego (na którym przewaga Google nad Yahoo jest jeszcze większa), bowiem wskaźniki CPC są w przypadku marketingu w mobilnych wyszukiwarkach niższe.

W przypadku rynków brytyjskiego i niemieckiego wzrosła zarówno łączna ilość kliknięć, jak i CPC. Zdaniem autorów raportu to efekt przesunięcia części środków przeznaczanych na tradycyjny marketing do online marketingu.

Twórcy raportu prognozują, że kolejne miesiące przyniosą postępujący wzrost wartości rynku SEM, na poziomie 15-20%.

Jeśli chodzi o marketing w serwisach społecznościowych, niepodważalnym liderem jest Facebook. Wyniki badania wskazują, że zaangażowanie użytkowników, mierzone ilością “lajków”, komentarzy i udostępnień wzrosło w stosunku do III kwartału 2011 r. aż o 896%! To efekt m.in. wprowadzenia Timeline, jak również skuteczniejszych działań marketingowych. 24% wszystkich interakcji na Facebooku przypada na mobilnych użytkowników.

fot. Adobe Digital Index

Pełen raport dostępny jest na stronie adobe.com.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail