X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Pinterest napędza sprzedaż skuteczniej niż Facebook

Pinterest napędza sprzedaż skuteczniej niż Facebook

Badanie porównawcze dotyczące wpływu Facebooka i Pinteresta na decyzje zakupowe podejmowane przez internetowych konsumentów przeprowadziła firma Bizrate Insights.

Z wyników badania płynie ogólny wniosek, że to Pinterest, bardziej niż Facebook, jest miejscem, w którym konsumenci szukają inspiracji, nowych trendów czy produktów.

Odsetek użytkowników, którzy traktują Pinterest jako formę rozrywki i spędzania wolnego czasu jest niewiele wyższy niż w przypadku Facebooka. Różnica jest jednak kolosalna w przypadku tych, którzy szukają inspiracji przy podejmowaniu decyzji zakupowych oraz tych, którzy chcą „być na czasie” z najnowszymi trendami w interesujących ich dziedzinach. W tych kategoriach Pinterest pokonuje swojego rywala przez nokaut. Przekłada się to również na realne zakupy. Jeśli chodzi o Pinterest, 69% respondentów zadeklarowało kupno produktu, który wcześniej zobaczyli podczas korzystania z serwisu. W przypadku Facebooka ten odsetek wynosi 40%.

fot. Bizrate Insights

Skąd takie różnice? Dobrym wyjaśnieniem może być jeszcze jedna z wyżej przedstawionych statystyk. Otóż zaledwie 24% badanych konsumentów jako jeden z powodów korzystania z Facebooka wskazuje chęć komunikowania się z markami. Dla Pinterest ten wskaźnik jest wyraźnie wyższy.

Różnice zachodzą również w sposobach komunikowania się z markami przez konsumentów korzystających z Pinteresta i Facebooka. Ci pierwsi okazują się być bardziej kreatywni, chętniej tworzą content lub udostępniają ten, na który natrafili na stronach marek. Poza tym, co w gruncie rzeczy nie powinno dziwić kiedy weźmie się pod uwagę charakter Pinterest, częściej przeglądają zdjęcia ulubionych marek, niż facebookowicze posty tychże.

Facebookowicze natomiast częściej śledzą marki będąc ich fanami, chętniej sięgają po kupony, biorą udział w konkursach czy wydarzeniach.

fot. Bizrate Insights

Trzeba jednak pamiętać, że Facebook ma z punktu widzenia marketerów zasadniczą przewagę nad Pinterestem – ogromny zasięg. Badania wskazują, że wśród internetowych konsumentów aż 63% posiada konto na Facebooku, podczas gdy na Pintereście jedynie 15%. Trzeba wszakże podkreślić, że rozpoznawalność Pinterest w tej grupie jest coraz wyższa. W sierpniu serwis był znany już 46% konsumentów, o 7% więcej niż w maju.

  • Ciekawe obserwacje muszę przyznać. Szkoda, że u nas w kraju Pinterest jeszcze jest tak niedoceniany.

  • Yan

    Myślę że tutaj poprostu widać ze z Pinterest korzysta więcej kobiet :P

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail