X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Twitter na giełdzie za 2 lata?

Twitter na giełdzie za 2 lata?

reklama


Debiuty giełdowe amerykańskich spółek internetowych to zawsze głośne wydarzenia. Tak było w 2004 roku z Google, w 2011 z LinkedIn i Grouponem oraz oczywiście w tym roku z Facebookiem. Nie wszystkie z nich po upublicznieniu potrafiły sprostać oczekiwaniom inwestorów. Najlepszym tego przykładem Facebook, którego akcje zdążyły już stracić na wartości o 50% w stosunku do ceny emisyjnej. Jeszcze gorzej wypadają Zynga czy Groupon. Z reguły wszystko rozbija się o zapewnienie przychodów na odpowiednim poziomie. Łatwiej o to w przypadku odpowiedniej dywersyfikacji źródeł gotówki, a jak pokazują przykłady Zyngi czy Facebooka może to stanowić nie lada zagwozdkę dla szefostwa.

Powyższy problem mógłby dotknąć również Twittera, który zarabia głównie na reklamach. Zapewne to jedna z przyczyn, dla których władze spółki póki co nie planują jej upublicznienia. Tak przynajmniej wielokrotnie twierdził w wywiadach CEO Dick Costolo.

Być może plany uległy jednak zmianie. Jak informuje New York Times powołując się na źródła bliskie serwisowi, istnieje prawdopodobieństwo, że Twitter wejdzie na giełdę w 2014 roku. Do tego czasu władze spółki mają rozwijać serwis i poszukiwać nowych źródeł przychodu. Z pewnością dużo uwagi poświęcą usługom dedykowanym mobilnej wersji serwisu. Reklama mobilna na rynku amerykańskim ma w tym roku przynieść Twitterowi przychody rzędu 130 mln USD. Analitycy eMarketera szacują, że za 2 lata będzie to już niemal 450 milionów.

Twitter z własną aplikacją do udostępniania zdjęć?

Najnowszym posunięciem biznesowym Twittera jest przejęcie małego start-up’a Vine, który oferuje hosting filmów wideo. Dzięki temu mikroblog miałby wkrótce zaoferować swoim użytkownikom usługę udostępniania filmików bezpośrednio w serwisie. Obecnie chcąc udostępnić na swoim profilu filmik trzeba go umieścić na YouTube czy Vimeo, a następnie udostępnić link do materiału. Warto zauważyć, że w podobny sposób (poprzez nawiązanie współpracy z Photobucket) Twitter pozbył się aplikacji do udostępniania zdjęć tworzonych przez innych deweloperów, jak Yfrog czy Twitpic.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail