X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Co drugi przedsiębiorca nie sprawdza, co o nim piszą w Internecie

Co drugi przedsiębiorca nie sprawdza, co o nim piszą w Internecie

Internet znacząco zmienił pozycję klienta w zakupach. Szeroki dostęp do oferty konkurencji sprawia, że przedsiębiorcy muszą zdwoić wysiłki, aby to właśnie ich ofertę wybrano. Dodatkowo muszą otworzyć się na dialog z klientem i na jego nie zawsze pochlebne oceny. Jeśli sami nie zatroszczą się o swój wizerunek w sieci, klienci mogą zająć się nim bez ich udziału. W najgorszym wypadku firma zniknie zapomniana.

Z grudniowego badania Domu Badawczego Maison i Buzz Media, wynika że aż 78 proc. Polaków – wybierając produkty i usługi – sugeruje się opinią otoczenia, natomiast 85 proc. zapytanych Polaków poleca znajomym produkty, z których są zadowoleni.

Polscy przedsiębiorcy zdają się mieć świadomość mocy Internetu, jako opiniotwórczego medium – przynajmniej w warstwie deklaracji. Aż 90 proc. firm przebadanych w styczniu przez Rzetelną Firmę twierdzi, że są otwarte na oceny klientów i informacje zwrotne o swoich produktach i usługach. Jak się jednak okazuje, za świadomością nie idą działania.

– Zdecydowana większość zapytanych przez nas przedsiębiorców przyznała, że nie sprawdza i nie zamierza sprawdzać regularnie, co mówią o nich w sieci ich klienci – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

Jak zaznacza Sokołowski, pole do edukacji w tym zakresie, zwłaszcza wśród małych i średnich przedsiębiorstw, jest bardzo duże. Dane ze styczniowego raportu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową są zaskakujące: stronę www posiada tylko 31 proc. przedsiębiorców. W dobie Internetu, taka firma może po prostu nie istnieć dla większości potencjalnych klientów.

– Zaistnienie w rzeczywistości wirtualnej i budowanie pozytywnego wizerunku w sieci to już konieczność, aby utrzymać się na rynku – mówi Sokołowski. – Chcąc ułatwić to przedsiębiorcom, Rzetelna Firma zdecydowała się nawiązać współpracę z niezależnym serwisem Opineo.pl. Dzięki czemu każda z firm zrzeszonych w programie, nawet ta nie posiadająca swojej www, będzie mogła zbierać opinie internautów na temat swoich usług – dodaje prezes Rzetelnej Firmy.

Celem Opineo.pl jest propagowanie bezpiecznych zakupów poprzez wymianę opinii i doświadczeń konsumenckich. Każdy potencjalny klient sklepu czy punktu usługowego, przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z oferty, może zapoznać się z opiniami innych kupujących. Dzięki temu otrzymuje pełne informacje na temat sprzedawcy, poparte doświadczeniem tysięcy innych klientów. Do tej pory na Opineo.pl oceniane były jedynie sklepy internetowe. Współpraca Rzetelnej Firmy z serwisem otwiera drogę uzyskania opinii od użytkowników przedsiębiorstwom, które nie posiadają swojej oferty w wirtualnym świecie.

– Wzrost znaczenia Internetu jest coraz bardziej dostrzegany w branży usługowo-handlowej. Podejmowanie decyzji zakupowych na podstawie opinii konsumentów to już niemal codzienność. Możliwość weryfikacji zarówno e-sklepów, jak i tych stacjonarnych jest istotnym elementem handlu – mówi Paweł Kucharzak, prezes Opineo.pl. Przekonuje również, że kooperacja serwisu z Rzetelną Firmą stanowić będzie wiarygodne narzędzie weryfikacji jakości usług i produktów oferowanych przez polskich przedsiębiorców. – Zbieranie opinii o sklepach pobudza je do podnoszenia jakości obsługi, a to przekłada się na zadowolenie klientów – podkreśla Kucharzak.

Badanie Rzetelnej Firmy przeprowadzone zostało metodą ankiety telefonicznej w dniach 21-22 stycznia na reprezentatywnej próbie 1009 przedsiębiorców zrzeszonych w programie Rzetelna Firma.

  • Większość przedsiębiorców zwłaszcza z sektora MSP żyje w ancien regime i zielonego pojęcia nie ma, po co mu jakiś pomiar, który generuje mu niepotrzebne koszty w projektach i nie pozwala zarobić więcej..

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail