X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Oscary 2013 w social media: Lawrence najlepsza i… najlepiej ubrana

Oscary 2013 w social media: Lawrence najlepsza i… najlepiej ubrana

Za nami kolejne, już 85. rozdanie Nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej, czyli popularnych Oscarów. Zwycięzcy 4-ech najważniejszych kategorii to: Jennifer Lawrence (Najlepsza Aktorka), Daniel Day-Lewis (Najlepszy Aktor), Ang Lee (Najlepszy Reżyser) i „Operacja Argo” (Najlepszy Film).

Gala rozdania Oscarów to nie tylko cała śmietanka Hollywood zgromadzona w Teatrze Dolby w Los Angeles oraz setki milionów telewidzów oglądających przekaz z ceremonii. To oczywiście również ogromna rzesza internautów, komentujących na żywo całą uroczystość. Dość powiedzieć, że na Twitterze opublikowano niemal 9 milionów tweetów powiązanych z rozdaniem Oscarów, o czym dowiadujemy się z wpisu na blogu. Prawie 7 milionów wpisów przypada na czas trwania samej gali, natomiast ponad 2 miliony tweetów opublikowano w chwilach, gdy gwiazdy pojawiały się na czerwonym dywanie prezentując swoje kreacje. Jeśli chodzi o momenty największego ruchu w serwisie, należały do nich: wręczenie nagrody dla Najlepszego Filmu (85,3 tys. tweetów na minutę), wykonanie utworu „Skyfall” przez Adele (82,3 tys.) oraz wybór Najlepszej Aktorki (71,6 tys.).

Warto dodać, że użytkownicy serwisów społecznościowych sami rozdają swoje „statuetki” w kategoriach, które niekoniecznie pokrywają się z tymi ustalonymi przez Akademię Filmową.

Niekwestionowaną gwiazdą wieczoru okazała się być Jennifer Lawrence. Nie dość, że otrzymała statuetkę w kategorii „Najlepsza Aktorka”, to dodatkowo użytkownicy Twittera w nieformalnym głosowaniu uznali ją najlepiej ubraną uczestniczką gali. ABC, stacja transmitująca na żywo ceremonię, stworzyła hashtag #bestdressed, dzięki któremu użytkownicy mogli oddawać swoje głosy. Inne panie, których kreacje mocno przypadły do gustu internautom to Rheese Whiterspoon oraz Jessica Chastain. Znacznie mniej korzystnie w oczach internautów wypadła druga z pań nagrodzonych Oscarem, Anne Hathaway (Najlepsza Aktorka Drugoplanowa), bowiem uznano ją za najgorzej ubraną uczestniczkę ceremonii…

Jeśli chodzi o najlepiej ubranego pana, wybór internautów padł na Bradleya Coopera, partnera Lawrence z filmu „Poradnik pozytywnego myślenia”. Ten nieformalny tytuł może potraktować jako małe pocieszenie po tym, jak przegrał walkę o statuetkę dla Najlepszego Aktora z Danielem Day-Lewisem. W kwestii najgorzej ubranego pana internauci byli znacznie bardziej podzieleni niż w przypadku pań, toteż nie wskazano wyraźnego „zwycięzcy”.

Okazuje się również, że znacznie chętniej oscarową galę komentowały panie, stanowiąc aż 69% wszystkich tweetujących na ten temat użytkowników. Najpopularniejsze hashtagi to #Oscars, #Oscars2013, #eRedCarpet, #RedCarpet oraz wspomniany już wyżej #bestdressed.

fot. Sysomos

fot. Sysomos

Wśród komentujących wydarzenia nocy oscarowej byli również sami jej uczestnicy. Niektórzy dziękowali Akademii i swojemu zespołowi (Ben Affleck, reżyser „Operacji Argo”), inni gratulowali zwycięzcom, jak Rihanna, a jeszcze inni publikowali zdjęcia prosto z gali, czego przykładem między innymi Samuel L. Jackson.

fot. Twitter.com/BenAffleck

fot. Twitter.com/BenAffleck

fot. Twitter.com/rihanna

fot. Twitter.com/rihanna

fot. Twitter.com/SamuelLJackson

fot. Twitter.com/SamuelLJackson

Poza Twitterem garść informacji o aktywności internautów związanej z rozdaniem Oscarów poinformował Google. Okazuje się, że z grona wszystkich nominowanych osób i filmów, użytkownicy wyszukiwarki Google najczęściej wpisywali imiona i nazwiska trójki spośród czwórki nominowanych aktorów (i późniejszych zwycięzców) w najważniejszych kategoriach. Zabrakło tylko Bradleya Coopera. Poza wymienionymi, internauci chętnie wyszukiwali informacje dotyczące filmów „Życie Pi” oraz „Nędznicy”.

fot. Google

fot. Google

Mnóstwo osób chciało znaleźć informacje o kreacjach pań uczestniczących w gali. Tutaj również wygrała Lawrence, ponownie wyprzedzając Hathaway.

fot. Google

fot. Google

Firma z Mountain View pokusiła się o podanie własnych typów przed galą, bazując na liczbie zapytań, w których pojawiały się nazwiska nominowanych aktorów i aktorek czy nazwy filmów. Okazuje się, że typy były trafne w czterech z sześciu głownych kategorii.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail