X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Eco Gotowanie najbardziej angażującym fan page w lutym

Eco Gotowanie najbardziej angażującym fan page w lutym

reklama


Lutowy raport Socialbakers dotyczący polskich marek na Facebooku przynosi niewielkie zmiany w porównaniu z poprzednim. Kilka z nich to zresztą wynik tego, że do poprzedniego zestawienia najwidoczniej wkradł się mały „chochlik”.

Powrót do normy

Widać to na przykładzie listy najpopularniejszych markowych fanpejdży. W czołówce od dawna nie zachodzą poważniejsze zmiany, niemniej jednak w styczniowym raporcie w rankingu z niewiadomych przyczyn zabrakło Playa (2. miejsce) i Tymbarka (6.). Tym razem sytuacja wraca do normy. Zdecydowanym liderem pozostaje oczywiście fan page Serce i Rozum. Na kolejnych miejscach znalazły się wspomniany Play, Orange i Allegro. Dodajmy, że największy odsetek zagranicznych fanów notują odzieżowe marki należące do spółki LLP SA – Reserved i House. To efekt tego, że ich sklepy znajdują się w kilku innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

W rankingu najpopularniejszych marek branży medialnej również powrót do status quo – w zestawieniu ponownie znalazł się fan page MTV Polska, którego wyprzedza tylko strona Radia ESKA. Podium zamyka VIVA.

Facebookowicze pokochali gotowanie?

Jak zawsze największe przetasowania nastąpiły w rankingu najbardziej angażujących stron. W styczniu w czołówce były dwa fanpejdże prowadzone przez organizacje charytatywne, jednak w lutym nie powtórzyły tego wyniku. Najwyższym współczynnikiem zaangażowania w analizowanym miesiącu może się pochwalić strona Eco Gotowanie, należąca do marki Zelmer. Zanotowała zresztą bardzo dynamiczny wzrost w porównaniu do stycznia. Znacznie wyższe niż miesiąc wcześniej było również zaangażowanie na fan page Nixon Polska.

Skąd sukces fanpejdża o gotowaniu? Na pewno na korzyść strony Eco Gotowanie działa fakt, że ma ona stosunkowo niewielu fanów (ok. 11 tys.), bowiem z reguły to właśnie tego typu strony osiągają najwyższe współczynniki zaangażowania. Na stronie publikowane są głównie zdjęcia – artykułów spożywczych, potraw (czasem razem z przepisami) czy sprzętu AGD. „Żebrolajków” czy tzw. lolcontentu na szczęście nie uświadczymy. Sporo postów na stronie umieszczają również użytkownicy.

fot. Facebook.com/ecogotowanie

fot. Facebook.com/ecogotowanie

Constans

Bez zmian pozostaje natomiast ranking najbardziej responsywnych marek, w którym dominacja tych z branży telekomunikacyjnej jest niepodważalna. Najwięcej odpowiedzi na zadane przez facebookowiczów pytania udzielili administratorzy fan page’a Orange Polska. Ten sam fan page, a także strona Plusa mogą pochwalić się najwyższym odsetkiem udzielonych odpowiedzi w stosunku do łącznej liczby pytań (response rate). Z kolei najmniej czasu na udzielenie odpowiedzi potrzebowali administratorzy strony Heyah. Zajmowało im to średnio niewiele ponad godzinę. Warto zauważyć, że w porównaniu do stycznia fan page Heyah zanotował pod tym względem spory progres – wówczas średni czas potrzebny na odpowiedź wynosił aż 160 minut. Poza markami telekomunikacyjnymi do rankingu załapało się również Allegro, wyrzucając z niego Cyfrowy Polsat.

Marki telekomunikacyjne mogą się również pochwalić tym, że to na ich fanpejdżach opublikowano najbardziej angażujące lutowe posty. Podobnie było zresztą w styczniu, z tą różnicą, że wówczas splendor spadł na T-Mobile, Plusa i Heyah, a tym razem najwyższy współczynnik zaangażowania zanotował jeden z postów Orange, a dwa kolejne miejsca zajęły posty opublikowane na fan page Plusa. Nie sposób jednak przeoczyć, że każdy z 3-ech zaprezentowanych postów ma niezbyt wiele wspólnego z marką, która go opublikowała.

Poniżej infografika przygotowana przez Socialbakers.

fot. Socialbakers

fot. Socialbakers

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail