X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Eco Gotowanie najbardziej angażującym fan page w lutym

Eco Gotowanie najbardziej angażującym fan page w lutym

reklama


Lutowy raport Socialbakers dotyczący polskich marek na Facebooku przynosi niewielkie zmiany w porównaniu z poprzednim. Kilka z nich to zresztą wynik tego, że do poprzedniego zestawienia najwidoczniej wkradł się mały „chochlik”.

Powrót do normy

Widać to na przykładzie listy najpopularniejszych markowych fanpejdży. W czołówce od dawna nie zachodzą poważniejsze zmiany, niemniej jednak w styczniowym raporcie w rankingu z niewiadomych przyczyn zabrakło Playa (2. miejsce) i Tymbarka (6.). Tym razem sytuacja wraca do normy. Zdecydowanym liderem pozostaje oczywiście fan page Serce i Rozum. Na kolejnych miejscach znalazły się wspomniany Play, Orange i Allegro. Dodajmy, że największy odsetek zagranicznych fanów notują odzieżowe marki należące do spółki LLP SA – Reserved i House. To efekt tego, że ich sklepy znajdują się w kilku innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

W rankingu najpopularniejszych marek branży medialnej również powrót do status quo – w zestawieniu ponownie znalazł się fan page MTV Polska, którego wyprzedza tylko strona Radia ESKA. Podium zamyka VIVA.

Facebookowicze pokochali gotowanie?

Jak zawsze największe przetasowania nastąpiły w rankingu najbardziej angażujących stron. W styczniu w czołówce były dwa fanpejdże prowadzone przez organizacje charytatywne, jednak w lutym nie powtórzyły tego wyniku. Najwyższym współczynnikiem zaangażowania w analizowanym miesiącu może się pochwalić strona Eco Gotowanie, należąca do marki Zelmer. Zanotowała zresztą bardzo dynamiczny wzrost w porównaniu do stycznia. Znacznie wyższe niż miesiąc wcześniej było również zaangażowanie na fan page Nixon Polska.

Skąd sukces fanpejdża o gotowaniu? Na pewno na korzyść strony Eco Gotowanie działa fakt, że ma ona stosunkowo niewielu fanów (ok. 11 tys.), bowiem z reguły to właśnie tego typu strony osiągają najwyższe współczynniki zaangażowania. Na stronie publikowane są głównie zdjęcia – artykułów spożywczych, potraw (czasem razem z przepisami) czy sprzętu AGD. „Żebrolajków” czy tzw. lolcontentu na szczęście nie uświadczymy. Sporo postów na stronie umieszczają również użytkownicy.

fot. Facebook.com/ecogotowanie

fot. Facebook.com/ecogotowanie

Constans

Bez zmian pozostaje natomiast ranking najbardziej responsywnych marek, w którym dominacja tych z branży telekomunikacyjnej jest niepodważalna. Najwięcej odpowiedzi na zadane przez facebookowiczów pytania udzielili administratorzy fan page’a Orange Polska. Ten sam fan page, a także strona Plusa mogą pochwalić się najwyższym odsetkiem udzielonych odpowiedzi w stosunku do łącznej liczby pytań (response rate). Z kolei najmniej czasu na udzielenie odpowiedzi potrzebowali administratorzy strony Heyah. Zajmowało im to średnio niewiele ponad godzinę. Warto zauważyć, że w porównaniu do stycznia fan page Heyah zanotował pod tym względem spory progres – wówczas średni czas potrzebny na odpowiedź wynosił aż 160 minut. Poza markami telekomunikacyjnymi do rankingu załapało się również Allegro, wyrzucając z niego Cyfrowy Polsat.

Marki telekomunikacyjne mogą się również pochwalić tym, że to na ich fanpejdżach opublikowano najbardziej angażujące lutowe posty. Podobnie było zresztą w styczniu, z tą różnicą, że wówczas splendor spadł na T-Mobile, Plusa i Heyah, a tym razem najwyższy współczynnik zaangażowania zanotował jeden z postów Orange, a dwa kolejne miejsca zajęły posty opublikowane na fan page Plusa. Nie sposób jednak przeoczyć, że każdy z 3-ech zaprezentowanych postów ma niezbyt wiele wspólnego z marką, która go opublikowała.

Poniżej infografika przygotowana przez Socialbakers.

fot. Socialbakers

fot. Socialbakers

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail