reklama
O tym, że Facebook szykuje się do wprowadzenia zmian w Timeline pisaliśmy już kilka tygodni temu. Wówczas niektórym użytkownikom z Nowej Zelandii wyświetlono lekko odświeżony design Osi czasu. Teraz przyszedł czas na kolejny etap testów, również przeprowadzany wśród mieszkańców dalekich Antypodów. Warto wszakże zaznaczyć, że wprowadzane obecnie zmiany nieco różnią się od tych, które można było zobaczyć w pierwszej fazie testów.
Jedną z bardziej rzucających się w oczy zmian jest nowy sposób wyświetlania zakładek ze zdjęciami, listą znajomych czy kliknięciami w „lubię to”. Zamiast dotychczasowych miniatur zdjęć, wprowadzony został pasek znajdujący się tuż pod cover photo. Tam znajdują się takie zakładki jak „Informacje”, „Znajomi” czy „Zdjęcia”. Z kolei na zdjęciu w tle umieszczono rozwijane menu służące m.in. zmianie ustawień Osi czasu.
Nowy Timeline
Stary Timeline
Zmienił się również dotychczasowy dwukolumnowy sposób wyświetlania postów. Lewą kolumnę przeznaczono na informacje o użytkowniku, miniatury zdjęć, notatki, informacje o „lajkach” i aplikacjach czy odwiedzone miejsca. Z kolei w prawej kolumnie wyświetlane są posty użytkownika i te udostępnione na jego profilu przez znajomych. Zmianie uległy rozmiary kolumn – poprzednio miały taką samą szerokość, teraz prawa jest wyraźnie szersza. Reklamy w dalszym ciągu znajdują się po prawej stronie ekranu
Szykują się zmiany w sposobie wyświetlania treści?
Facebook wprowadził także lekką modyfikację w sposobie wyświetlania postów zawierających linki do innych stron. Teraz taki post będzie zawierał jednocześnie przycisk „Polub stronę”. Administratorzy fanpejdży z pewnością są zadowoleni, gdyż to nic innego jak nowy, całkowicie darmowy sposób na zdobycie nowych fanów. Tego typu posty można już było zobaczyć również na polskim Facebooku.
Powyższa zmiana to niejako zapowiedź większych modyfikacji, jakie już wkrótce zostaną wprowadzone w kanale aktualności, czyli popularnym News Feedzie. Facebook ma je ogłosić w trakcie konferencji prasowej organizowanej w siedzibie spółki w Menlo Park, zapowiedzianej na 7 marca (czwartek). Czego spodziewają się komentatorzy? Ich zdaniem może chodzić o nowy sposób wyświetlania reklam, częstotliwość ich wyświetlania lub też, patrząc ogólniej, o zmianę sposobu prezentowania contentu.
- Świeża