X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

SMS-y z kobiecego punktu widzenia

SMS-y z kobiecego punktu widzenia

reklama


Kobiety dominują również wśród uczestników konkursów audio-tele, quizów, oraz głosowań w programach telewizyjnych, radiowych oraz internetowych – takie są ustalenia z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2012” przygotowanego przez Platformę SerwerSMS.pl.

Promocje SMS-owe nie dla wszystkich

Największa różnica (52% do 32%) ujawnia się w zainteresowaniu kobiet i mężczyzn otrzymywaniem informacji z promocjami na usługi kosmetyczne i fryzjerskie. 52% kobiet i tylko 15% mężczyzn. W przypadku branży odzieżowej SMS-y o promocjach i specjalnych ofertach chciałoby otrzymywać 82% kobiet i 50% mężczyzn. Również więcej pań niż panów (odpowiednio 40% i 32%) wyraziło zainteresowanie otrzymywaniem specjalnych ofert od restauracji i kawiarni w formie SMS-a. Uczestniczki badania Platformy SerwerSMS.pl chciałyby ponadto otrzymywać SMS-em oferty dotyczące edukacji (23%) a także z branży rozrywkowej i kulturalnej (51%).

Dużo więcej mężczyzn niż kobiet przejawia natomiast zainteresowanie SMS-ami informującymi o promocjach na sprzęt AGD/RTV (odpowiednio 50% i 26%) oraz wycieczki (29% do 24%).

Płeć determinuje sposób korzystania z telefonu

Z badań przeprowadzonych przez Polskie Badania Internetu (PBI) wynika, że smartfony nie są wykorzystywane w identyczny sposób przez kobiety i mężczyzn. Panie najczęściej wysyłają sms-y i dzwonią (97 proc.), co znaczy, że używają smartfonów tak, jak tradycyjne telefony. Nieco rzadziej smartfon wykorzystywany jest do robienia zdjęć (84 proc.) oraz jako urządzenie do korzystania z Internetu (83 proc.). Dla mężczyzn smartfon służy przede wszystkim do robienia zdjęć (92 proc.), a w drugiej kolejności do wysyłania smsów (89 proc.). Trzecie najpopularniejsze wykorzystanie to przeglądanie Internetu (87 proc.), dopiero w dalszej kolejności mężczyźni wykorzystują je jak tradycyjny telefon – do dzwonienia (77 proc.).

Badania Ericsson Consumer Lab wskazują na to że kobiety, które od lat są intensywnymi użytkowniczkami telefonów komórkowych, wyprzedzają mężczyzn pod względem zachowań związanych z używaniem smartfonów. Częściej niż mężczyźni korzystają z usług mobilnych na smartfonach. Jednocześnie okazuje się, że skali globalnej używają usługi SMS aktywniej niż panowie. Najaktywniejsze w wysyłaniu wiadomości tekstowych są Rosjanki, Egipcjanki i Turczynki.

O badaniu „Komunikacja SMS w Polsce 2012”
Badanie „Komunikacja SMS w Polsce 2012” zostało przeprowadzone w dniach 2 lipca 2012 – 31 sierpnia 2012 metodą CAWI. Respondenci wypełniali anonimowo ankietę zamieszczoną w serwisie internetowym. Celem badania było zdobycie wiedzy na temat stosunku Polaków do komunikacji mobilnej. Ankietę wypełniło 3 122 respondentów powyżej 18. roku życia.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail