X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Dlaczego inwestorzy giełdowi uwielbiają LinkedIn?

Dlaczego inwestorzy giełdowi uwielbiają LinkedIn?

reklama


Przy okazji publikacji sprawozdania finansowego za I kwartał 2013 r., wielu inwestorów niepokoiło się prognozami LinkedIn co do przychodów za kolejny kwartał. Te miały wynieść 342-347 mln USD, podczas gdy oczekiwania inwestorów sięgały nawet poziomu 360 mln USD. Wedle najnowszych doniesień, analitycy giełdowi spodziewali się, że przychody wyniosą 353 mln USD, a na jedną akcję przypadnie 31 centów zysku netto.

LinkedIn zadziwia inwestorów

Jak pokazuje najnowsze sprawozdanie finansowe spółki, prognozy były nad wyraz ostrożne. LinkedIn po raz kolejny zanotował wyniki nie tylko lepsze od oczekiwanych przez władze spółki, ale przewyższające również przewidywania analityków i inwestorów.

Przychody LinkedIn w II kwartale bieżącego roku wyniosły 363,7 mln USD i wzrosły aż o 59% w stosunku rok do roku (228 mln USD w II kwartale 2012). Spółka wykazała zysk netto w wysokości 3,7 mln USD (2,8 mln w II kwartale 2012). Na jedną akcję przypadło 38 centów.

fot. LinkedIn

fot. LinkedIn

Trzy filary

Struktura źródeł przychodów pozostała w zasadzie nienaruszona. W dalszym ciągu ponad połowa (56%) pochodzi z płatnych usług przeznaczonych dla rekruterów. W minionym kwartale spółka zarobiła w ten sposób 205 mln USD, notując wzrost o 69%. Przychody z reklam wzrosły o 36% rok do roku i stanowiły blisko jedną czwartą (24%; 85,6 mln USD) wszystkich przychodów. Trzecim głównym fundamentem, na którym opiera się model biznesowy LinkedIn są konta Premium. W II kwartale bieżącego roku przyniosły spółce 73 mln USD (20% całości), wzrastając tym samym o 69%.

fot. LinkedIn

fot. LinkedIn

Spółka prognozuje, że w III kwartale 2013 przychody wyniosą 367-373 mln USD. Wzrost w stosunku do minionego kwartału będzie możliwy m.in. dzięki nowo wprowadzonemu produktowi reklamowemu LinkedIn – sponsorowanym aktualizacjom. Po format przypominający wpisy sponsorowane znane z Facebooka czy Twittera, zapewne chętnie sięgną marki posiadające konta firmowe z LinkedIn.

Pewna inwestycja

Oczywiście tak dobre wyniki spółki musiały szybko znaleźć ujście na giełdzie. Nie pierwszy raz firma przebija prognozy analityków, pokazując, że spośród spółek internetowych, które w ciągu minionych kilku lat zadebiutowały na giełdzie, to właśnie LinkedIn cieszy się największym zaufaniem inwestorów. Kurs akcji spółki cały czas zwyżkuje, a najnowsze sprawozdanie finansowe było dodatkowym impulsem wzrostu. Po publikacji sprawozdania finansowego za poprzedni kwartał, cena akcji LinkedIn oscylowała wokół 175 USD za sztukę, a obecnie sięga już 235 USD. Tylko w ciągu minionych 3-ech dni wzrosła o blisko 15 USD.

Wraz z wynikami finansowymi spółka ujawniła również najświeższe dane dotyczące serwisu. LinkedIn ma już 238 milionów użytkowników, z czego 189 milionów odwiedza serwis przynajmniej raz w miesiącu. Liczba zarejestrowanych użytkowników w ciągu 12 miesięcy wzrosła tym samym o 37%. W Polsce, wedle danych Socialbakers, jest ich ok. 970 tysięcy.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail