X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

„Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” zastąpi przycisk „Kup teraz”

„Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” zastąpi przycisk „Kup teraz”

reklama


Wydawałoby się, ze sformułowanie „Kup teraz” brzmi nad wyraz jasno i przejrzyście. Otóż zdaniem urzędników niekoniecznie! Nowe regulacje prawne mają na celu sprecyzowanie i dookreślenie różnych wątpliwości. Od nowego roku wejdą w życie przepisy, w których czytamy także zapis o obowiązku właściwego nazywania procesu zakupowego:

Jeżeli w celu złożenia zamówienia wymagane jest aktywowanie przycisku lub podobnej funkcji, przycisk lub podobna funkcja lub podobna funkcja muszą być oznaczone w łatwo czytelny sposób jedynie z użyciem słów „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub równoważnego jednoznacznego sformułowania informującego, że złożenie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty na rzecz przedsiębiorcy.

Jak poinformował Marcin Paczewski, radca prawny, szef Departamentu Prawa Konkurencji i Antymonopolowego, Kancelarii Prawnej „Chałas i Wspólnicy”, można używać też sformułowań równoważnych, czyli przykładowo: „Kupuję z obowiązkiem zapłaty”.

14 dni na zwrot towaru

Nowa ustawa ma dostosować polskie prawo do standardów unijnych. Poza kwestią precyzyjnego nazewnictwa zmianom ulega też ilość dni, w przeciągu których możemy zrezygnować z usługi zakupionej online lub zwrócić towar ze sklepu internetowego bez podania przyczyny. Do tej pory było to 10 dni, natomiast od nowego roku ma to być 14 dni. Z kolei okres, przysługujący z tytułu braku informacji o możliwości zwrotu produktu, zostaje wydłużony do roku.

Sprawdzony przycisk w mobile marketingu

W przypadku sklepów sprzedających również za pomocą platform mobilnych, warto przyjrzeć się bliżej przyciskom „Call to action”. Zawsze należy lokować je w najbardziej oczekiwanym przez klienta miejscu strony, to znaczy zaraz obok produktu, ale w taki sposób, aby nie odwracał od niego uwagi. Klienci nie powinni być zmuszeni do szukania przycisku, a odpowiednia wielkość (umożliwiająca wciśnięcie opuszkiem palca) ułatwić korzystanie z niego. Istotny jest również kolor i atrakcyjny design, natomiast w przypadku treści – wraz z nowym rokiem – musimy ograniczyć się do precyzyjnej formuły mającej równorzędne znaczenie do „Zakup z obowiązkiem zapłaty”.

  • Julia

    Może to będą zmiany na dobre :)

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail