reklama
Sierpniowe YouTube Trends pokazują, że w stosunku do lipca nastąpiło lekkie ożywienie – liczba subskrybentów kanałów wzrosła średnio o 5,6%, co czyni ten wynik lepszym o 27% od lipcowego. Najciekawsza statystyka dotyczy jednak filmików – otóż w przypadku aż 23,6% profili, jeden z materiałów udostępnionych w sierpniu stał się jednocześnie rekordowym pod względem liczby wyświetleń w całej historii kanału.
Wardęga znowu igra z Policją
Jak wskazują autorzy raportu, w sierpniu nie zabrakło kontrowersji. Autorem jednej z nich był bohater ostatnich dni – SA Wardęga. W sierpniu „wsławił” się filmikiem „Asking Police For Sex”, na którym podstawiona Amerykanka podchodzi do policjantów proponując im seks. Sprawdziła przy tym znajomość mowy Szekspira u naszych mundurowych. Materiał wygenerował 1,5 mln wyświetleń, dzięki czemu był drugim najchętniej oglądanym wideo opublikowanym w ubiegłym miesiącu.
Szokująca recepta księdza Lemańskiego
Innym filmikiem, który również wywołał wiele dyskusji było nagranie dokumentujące wypowiedź ks. Wojciecha Lemańskiego podczas spotkania z woodstockowiczami. Duchowny w bardzo obrazoburczy sposób przedstawił swoją opinię na temat warunku koniecznego do tego, by w polskim kościele zaszły zmiany.
Moda na Ice Bucket Challenge dotarła do świata piłki
Podobnie jak na Facebooku, sporo działo się również w branży sportowej i również w przypadku YouTube do grona tych, którzy odnieśli sukces zalicza się Legia Warszawa. Kanał aktualnych Mistrzów Polski zajęli 1. miejsce w całej branży sportowej pod względem liczby odsłon wszystkich filmików, liczby aktywności, oceny sumarycznej oraz aktywności. Poza tym filmik, na którym prezes Legii Bogusław Leśnodorski i dyrektor sportowy Michał Żewłakow podejmują wyzwanie Ice Bucket Challenge został drugim najpopularniejszym sierpniowym filmikiem w kategorii „Sport”. A skoro o Ice Bucket Challenge mowa, warto wspomnieć, że na 1. miejscu uplasowało się nagranie, na którym to samo wyzwanie podejmuje selekcjoner reprezentacji Polski w piłce nożnej Adam Nawałka.
Ogiński znowu testuje
W sierpniu po raz kolejny dał o sobie znać również Piotr Ogiński, autor vloga „Kocham Gotować”. Przeprowadzony przez niego „Test Kiełbasy na Grilla” wygenerował przeszło 120 tys. wyświetleń i był bezapelacyjnie najpopularniejszym materiałem wśród tych opublikowanych na vlogach kulinarnych. Tym razem obyło się jednak bez kontrowersji, które swego czasu wzbudził jego test tatarów.
Pełne sierpniowe YouTube Trends dostępne tutaj. Na blogu Sotrender krótkie podsumowanie.