![4 razy więcej użytkowników YouTube w ciągu 8 lat 4 razy więcej użytkowników YouTube w ciągu 8 lat](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F02%2FYouTube-Fotolia_76996904.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
14 lutego 2005 roku została zarejestrowana domena YouTube.com, która w maju 2005 roku będzie obchodziła swoje 10 urodziny. Serwis ten umożliwia bezpłatne umieszczanie i odtwarzanie filmów. Z tej okazji Gemius sprawdził, jaką popularnością cieszył się YouTube w Polsce. Analiza objęła dane z lat 2006–2014.
Okazało się, że:
W listopadzie 2014 roku stronę YouTube.com odwiedziło 16,2 mln użytkowników sieci (76 proc.).
- W 2014 roku średnio trzy czwarte (73 proc.) internautów odwiedzało YouTube’a w ciągu miesiąca.
- Popularność YouTube’a cały czas rośnie. W ciągu ośmiu lat średnie miesięczne zainteresowanie serwisem wzrosło czterokrotnie – z 19 proc. (w 2008 roku) do 73 proc. (w 2014 roku).
- Od 2009 roku YouTube’a odwiedza miesięcznie ponad połowa użytkowników sieci.
Krzysztof Majkowski, doradca biznesowy w firmie Gemius, podkreśla, że obecnie YouTube jest nie tylko serwisem wideo, ale też jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek. Ekspert ocenia również YouTube’a z punktu widzenia reklamodawców: – Potencjał biznesowy jest oczywiście w reklamach umieszczanych przed materiałem wideo, które w Polsce nadal są rzadziej wyświetlane niż na przykład w Wielkiej Brytanii. YouTube ponadto daje możliwość budowania zaangażowania użytkowników. Przykładem takiego działania może być zachęcanie ich do tworzenia własnych treści – komentuje Krzysztof Majkowski.