X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

YouTop100 – ranking polskich firm obecnych na YouTube

W badaniu wzięto pod uwagę 500 największych firm według rankingu Rzeczpospolitej. Spośród nich, 264 posiada kanały na YouTube, a tylko 222 w przeciągu roku dodało chociaż jeden materiał wideo. Jeszcze gorsze statystyki opisują tzw. digital broadcasterów, czyli firmy, które regularnie publikowały przynajmniej 1 film na tydzień. Tych jest tylko 34, co oznacza, że tylko 15% firm buduje swój wizerunek świadomie i systematycznie, a zebrana grupa odbiorców ich kanałów jest naprawdę ważna.

Zwycięzcy i przegrani

Pierwsza trójka to: MetLife TUnZIR(awans z 169 miejsca na pierwsze!), Hortex Holding i Eurobank SA. Warto dodać, że pierwsze miejsce w rankingu zajęła firma, która „uzbierała” 2 663 105 wyświetleń przy 9 filmach i zablokowaną możliwością dodawania komentarzy.

Kolejne miejsca zajęły Reiffeisen Polbank (awans z 11 miejsca) i debiutujący w zestawieniu Generali Polska.

Ale oprócz wzrostów muszą być także i spadki. Największe zanotowały: Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka (z 78 na 170), BNP Paribas Bank (z 16 na 123), Energa (z 99 na 223) oraz Unilever Polska (z 105 na 228).

TOP5

W tej kategorii nie liczy się tylko efektywność, ale przede wszystkim popularność, co objawia się w dużej ilości wyświetleń i przede wszystkim subskrypcji. Są to wskaźniki pokazujące, że odwiedzający kanał należą do aktywnych i zaangażowanych odbiorców, co z kolei daje nadzieję na większą liczbę lojalnych klientów i wymierne zyski.

Do piątki kanałów z największą liczbą subskrypcji należą:
– Castorama Polska
– Polkomtel
– P4
– Lidl Polska
– Samsung Electronics Polska

Najbardziej „lubiane” kanały należą do: Castoramy, Banku Millenium, Polkomtela, P4 i PKN Orlen.

youtop100-infogrfika

Więcej informacji można znaleźć na stronie pracowni badawczej. Co prawda to dopiero drugie zestawienie polskiego „rynku YouTube’a”, ale porównanie zeszłorocznego i obecnego zestawienia pokazuje, że content video jest nie tylko modą panującą w marketingu internetowym, ale standardem i koniecznością. Niestety, niektóre firmy zwracają uwagę na sam fakt bycia obecnym na YT, co nie przysparza dodatkowych fanów i klientów (widoczne także w rankingowych spadkach). Są jednak marki, które systematycznie i świadomie budują swój wizerunek na YouTube’ie. Regularne dodawanie nowych materiałów, angażowanie prosumentów i nawiązywanie współpracy z youtuberami (chociażby wysoki kontrakt reklamowy Banku Millenium z Radosławem Kotarskim czy coraz powszechniejszy product placement) to jedyny sposób na pozyskanie wiernych fanów, którzy mogą stać się potencjalnie lojalnymi klientami.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail